"Stort" tørfoder til skovkatte?
Fra : Steen Suder, privat

Dato : 12-04-04 18:35

Vi fodrer vores to hankastrater på godt 1½ år med RC Maine Coon.
Vi vil gerne supplere dette foder med noget andet tørfoder, der
ligeledes er "stort".
Problemet er at storebror har det med at hugge maden i sig (som så mange
andre store katte) og hans mave kan ikke altid følge med.
Med "stort" foder tvinges han til at tygge hvilket er godt for ham.

Hvad er der af alternativer, der er til at betale sig fra og er i god
kvalitet?

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Louise Viborg

Dato : 12-04-04 18:44

On Mon, 12 Apr 2004 19:34:50 +0200, "Steen Suder, privat"
<sfs_news_spam@suder.dk> wrote:

> [...]
>Med "stort" foder tvinges han til at tygge hvilket er godt for ham.
>
>Hvad er der af alternativer, der er til at betale sig fra og er i god

Der findes Hills Oral Care, som er et "tandbørstefoder"

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Sanni

Dato : 12-04-04 18:52

Royal Cani har osse lavet et "stort" foder, nemlig Oral Sensitive, som
ligeledes er et tandbørstefoder.
Det er lige kommet på markedet, så måske har du ikke hørt om det endnu.

Sanni

Fra : Helle Frederiksen

Dato : 13-04-04 13:24

"Sanni" <pythagoras@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Royal Cani har osse lavet et "stort" foder, nemlig Oral Sensitive, som
> ligeledes er et tandbørstefoder.
> Det er lige kommet på markedet, så måske har du ikke hørt om det endnu.
>
> Sanni

Og det smager godt, skulle jeg hilse og sige fra drengene .
Jeg blander det med IAMS adult, og i den forbindelse kan jeg fortælle, at
katte sagtens kan finde ud af at sortere .

Det skulle samtidig hjælpe på passagen af hårboller, hvilket var
hovedårsagen til, at jeg købte det. Men kroketterne har i hvert fald en god
størrelse/facon. Selv min slughals af en MCO tygger det.

Med venlig hilsen
Helle Frederiksen.

Fra : Pia Nave

Dato : 12-04-04 20:35

Steen Suder, privat wrote:

> [...]
> Med "stort" foder tvinges han til at tygge hvilket er godt for ham.
>
> Hvad er der af alternativer, der er til at betale sig fra og er i god

Hej Steen

Hills Prescription Diet laver noget der hedder t/d. Jeg bruger det
iøjeblikket som supplement til min hunkat, der lider meget af tandsten.
Eneste minus ved det - det feder

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 12-04-04 20:57

> Hvad er der af alternativer, der er til at betale sig fra og er i god
> kvalitet?

Hejsa Steen

Der jo lige fra Rc kommet en i grå pose som er mod tandsten kan ikke lige
huske navnet, naturligvis *ss* men det er også rimlig store kroketter som
også renser tænderne samtid.

Off topic: hvordan går det med drengene ?

MVH
Gitte
www.sacala.dk

Fra : Bente Jepsen

Dato : 12-04-04 21:52

"Steen Suder, privat" <sfs_news_spam@suder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad er der af alternativer, der er til at betale sig fra og er i god
> kvalitet?
>
> --

RC har jo også Siamese, som jeg bruger (til alm. huskatte). Det har den
fordel at det dels er ret store stykker og dels temmelig fedtfattigt.

Mange hilsner
Bente