territoriefortrængning bl. hunkatte
Fra : Kirsten Lockenwitz

Dato : 11-04-04 17:24

Hi Ann (og Deres Kgl. Højheder Donna og Ditte)

Har været på din hjemmeside og beundret dine to orientalske skønheder!!

Tak for dit opmuntrende svar. Jeg tænker den stærke psyke måske netop er
den rolige kat med overblik som ikke trænger sig på og ikke puster sig op
men heller ikke er sky, - m.a.o. min Fie Mormis, selv om hun ikke er en stor
kat. Desuden har misserne en kæmpe have og har det lunt og godt inde med al
den mad de kan spise. Så set med menneske øjne sku der være nok af alting
til dem begge.

Så jeg håber det bedste men kan vel så bare være opmræksom på muligheden.

Venlige hilsner
Kirsten L.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-04-04 00:14

In article <bieec.799$e_2.728@news.get2net.dk>, Kirsten Lockenwitz
<lockenwitz@get2net.dk> wrote:

> Hi Ann (og Deres Kgl. Højheder Donna og Ditte)

Hæ - Ditte slanger sig i øjeblikket på gulvet med alle fire poter i
alle verdenshjørner, ser ikke meget kongelig ud
Men vist var de Siams kongelige katte engang i fortiden..

> Jeg tænker den stærke psyke måske netop er
> den rolige kat med overblik som ikke trænger sig på og ikke puster sig op
> men heller ikke er sky,

Det ville jeg også gætte på. Noget med overblik, ro, mental styrke, mod
- og den rette balance af at være overbærende på de rigtige steder og
dog kunne sige fra, hvis det er nødvendigt.

--
Knus fra Ann R

Fra : Kirsten Lockenwitz

Dato : 12-04-04 08:47

Go, morgen Ann.

> [...]
> - og den rette balance af at være overbærende på de rigtige steder og
> dog kunne sige fra, hvis det er nødvendigt.

Det har jeg netop lige set: Fie gav Maggie et par på kassen uden synlig
grund anden end hun måske var for påtrængende, - og Maggie fortrak straks.

Fie er netop ellers meget overbærende på de rigtige steder og modet har
hun bevist da hun sidste år - afpillet og radmager - blev fundet af
Dorthe Elwarth på et garagegulv med sine 7 nyfødte killinger.

Man sku' tro du kendte hende!

Hilsen Kirsten L.
(med missehilsen til de to kongelige fra de to folkelige)

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-04-04 14:16

In article <407a495ca3a00@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Kirsten Lockenwitz
<lockenwitzKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote:

> Man sku' tro du kendte hende!

Hun lyder rigtig dejlig!

--
Knus fra Ann R

Fra : Ann K

Dato : 12-04-04 17:13

Hej Kirsten.
Har egentlig ikke så meget at bidrage med... min kære Navnesøster har sagt
det ... Men hvor er det dog dejligt at høre om Mormis aka Fie og Maggie!

Det lyder som om de er kommet til det rette sted... også selv om der er en
stooor væmmelig vovse der Mon ikke snart de også har fået lært den
nogle ordentlige manerer?
Jeg mener ligesom Ann R heller ikke at du behøver at være særligt nervøs
for om Fie bliver jaget væk af Maggie... måske mest (især) fordi de begge
er blevet neutraliserede - og Maggie endda er blevet inden hun blev
kønsmoden.
Ganske vist har kastrater også territorier, men de er ikke nær så
"hysteriske" med at forsvare disse, som fertile katte ville være....
Og Fie lyder da som om hun _stadig_ er den som er den dominerende i
forholdet til hendes killing. Hun _ må_ være en helt speciel kat!!!!

Tak fordi du løbende holder os (mig!) opdateret... jeg har altså en blød
plet for den lille ukuelige dame!!! (også selv om hun er *gylp* tortie
)

--
Mvh Ann
Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-04-04 18:00

In article <c5ef5t$3cf$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsBingo@Bongo.os.dk>
wrote:

> Har egentlig ikke så meget at bidrage med... min kære Navnesøster har sagt
> det

Hej Ann

Dejligt at høre dig sige at jeg nok ikke gætter helt forkert. Du har jo
en del større erfaringsgrundlag end jeg

> Det lyder som om de er kommet til det rette sted... også selv om der er en
> stooor væmmelig vovse der Mon ikke snart de også har fået lært den
> nogle ordentlige manerer?

Ellers kan de vel få brev-kurser af Saga??
Hvordan går det med at få produceret nogle "mini-Diser"?
Har Saga fået den savnede hjem igen?

--
Knus fra Ann R

Fra : Ann K

Dato : 12-04-04 20:31

Hej Navnesøster

> Dejligt at høre dig sige at jeg nok ikke gætter helt forkert. Du har jo
> en del større erfaringsgrundlag end jeg

Tja... man lærer jo et eller andet af at bo sammen med Saga
Men lige pt er der nu ellers næsten idyl i Banden... Vi har byttet om på
Kludetæppet og Namacoola, sådan at Kludetæppet hærger i udestuen og
løbegården, mens Namacoola er i resten af huset. Det har virkelig hjulpet -
de to tossede kræ bruger ikke nær så meget tid på at stå og genere hinanden
som tidligere

> Ellers kan de vel få brev-kurser af Saga??

Nja... et kursus er der vel ikke brug for?
Det hele kan sammenfattes i en kort sætning: "Stik møgkræet en ordentlig en
på sinkadusen!" *sss*

> Hvordan går det med at få produceret nogle "mini-Diser"?
> Har Saga fået den savnede hjem igen?

Uhhh ja... Dise kom hjem i onsdags Dødtræt efter at have levet i et
romersk orgie i tre dage Sjovt nok _var_ Saga glad for at se hende
igen - selv om det slet ikke kunne sammenlignes med Namacoolas reaktion...
den lille mis næsten skiftede både dyreart og navn for igen at være tæt på
sin besteste veninde
Dise opfører sig direkte sært lige nu... er meget rolig og enormt kææææælen
og ligger hele tiden og vil nusses på mavsen... så mon ikke jeg kan regne
med vuflinger omkring Grundlovsdag?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 12-04-04 20:45

In article <c5eqp1$jkm$1@sunsite.dk>, Ann K <tsarsBingo@Bongo.os.dk>
wrote:

> Dise opfører sig direkte sært lige nu... er meget rolig og enormt kææææælen
> og ligger hele tiden og vil nusses på mavsen... så mon ikke jeg kan regne
> med vuflinger omkring Grundlovsdag?

Nææh! Til lykke!

--
Knus fra Ann R

Fra : Kirsten Lockenwitz

Dato : 12-04-04 18:26

> [...]
>
> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

Hi Ann.
Det var hyggeligt at få en kommentar fra netop dig. Jeg husker godt din
varme fortale for især MORMIS + killing i sin tid, og du var faktisk
årsagen til at jeg vovede forsøget. Derfor lidt uddybning til dig om
missernes nye liv:

Jeg må sige det er gået over al forventning, både med at føle sig hjemme
og føle sig fri og akceptere min søde rabalderhund som bare en del af
at bo her. Fie er virkelig ikke særlig imponeret af Ganga (meget livlig
men skikkelig Dalmatiner), - hun sover gladeligt videre i stolen selv om
hunden kommer dabbende ind.

Det er gået lidt op og ned det med jagten (hund-kat altså), men efter
jeg har været rigtig på mærkerne nu i to dage er vi nået tilbage til at
kattene igen kan gå hen over gulvet uden at blive jagtet, og Ganga kan
komme så tæt på som 10 til 20 cm med snuden uden at blive hvæset, - dvs.
Maggie reagerer lidt før. Ganga bliver rost og får godbid hver gang hun
er flink og rolig overfor misserne så hun ved godt hvordan det skal
være. Ellers hjælper misserne. Hun vil så enormt gerne lege med dem og
står gerne og piber bedende til dem, har endda ofret Fie en bold. De
gider hende bare ikke. Poor dog!

Men Fie og Maggie har et rigtig godt frit udendørsliv. De smutter ud og
ind ad vinduet til mark-siden som de har lyst, - når det ellers for det
meste er på klem til dem. Og kommer altid pænt hjem igen inden jeg for
alvor blir nervøs. (Jeg tror det ender med de bliver
INDE-ude-ude-katte. Det fungerer så fint og ingen allergi her. Jeg har
set Fie med tyk hale og alle børster rejst liste efter en fremmed kat på
grunden, og selv Maggie, den lille unge (snart stor og særlig fræk), har
taget en konfrontation hvor den fremmede mis måtte vige.

Idag var de begge ude på marken. (Ellers plejer Maggie at være alene
hjemme når Mor går på jagt.) Fie som det sig hør og bør langs skellet i
rolig opmærksom stil, Maggie i rask trav som om hun ejer det hele. Men,
som du skrev, hun skal nok blive en dygtig kat med den Mor! Jeg har
ikke set eller hørt skyggen af en mus efter de er kommet.

Ja, jeg synes virkelig også Fie er speciel og meget indtagende, og
tortie tabby er da faktisk smukt synes jeg, især når det er Fie der er
indeni. Kamouflagen er fuldkommen, - umulig at få øje på ude her på
landet.

Håber ikke jeg har gentaget mig selv alt for meget her i Nyhedsgruppen,
men dette var specielt til dig. Se iøvrigt misserne i mit album.

Mange hilsner
Kirsten L

- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann K

Dato : 12-04-04 20:50

Hej Kirsten

> [...]
> varme fortale for især MORMIS + killing i sin tid, og du var faktisk
> årsagen til at jeg vovede forsøget. Derfor lidt uddybning til dig om

Ja men jeg syn(t)es sørme at hun havde fortjent at komme til et godt
hjem!!! Og det lød det til at du kunne give hende... Og så har jeg jo selv
erfaringen med at mormissen lærer sine trick fra sig... Saga var en
forbilledlig morkat overfor sine killinger - og jeg har en tro på at de
fleste morkatte er lige som hun

> [...]
> at bo her. Fie er virkelig ikke særlig imponeret af Ganga (meget livlig
> men skikkelig Dalmatiner), - hun sover gladeligt videre i stolen selv om

Jo - jeg bliver mere og mere bekræftet i min tro på at Fie er en god kat!
Dvs en kat med nerverne i ro og en fantastisk god psyke.... Det der med
hunden tager altså et stykke tid, men det lyder bestemt som om I er ved at
få tjek på det
(min sheltie Dise lå og hyyyyyylede huset ned i de første to døgn efter at
Namacoola var flyttet ind... katten lå under sofaen skræmt fra vid og sans
(dog mest over mine hankastrater - hun var blevet mobbet grusomt, hvor hun
boede før)... til sidt tog katten endelig mod til sig - og i dag er de to
næsten uadskillelige bare vent til Dise ligger med x antal vuflinger og
en lille aby-pige ved den døgnåben mælkebar *sss* )

> Men Fie og Maggie har et rigtig godt frit udendørsliv.

Jeg har virkelig intet imod at man har indekatte!!!!
Men når det så er sagt, så mener jeg, at det liv, Fie og Maggie nu lever,
er det optimale for en kat

> INDE-ude-ude-katte. Det fungerer så fint og ingen allergi her.

Dejligt at høre!!! Krydser fingre for at det bliver ved

> [...]
> grunden, og selv Maggie, den lille unge (snart stor og særlig fræk), har
> taget en konfrontation hvor den fremmede mis måtte vige.

Ok - så er der ingen tvivl! Fie og Maggie bor hos dig!!!! Og er ikke bange
for at vise det til alle andre katte, som skulle få tanker om at snuppe
deres territorie

> [...]
> som du skrev, hun skal nok blive en dygtig kat med den Mor! Jeg har
> ikke set eller hørt skyggen af en mus efter de er kommet.

Perfekt! Og sjovt at høre om forskellen på den "gamle, garvede" og så "den
tossede ungdom"

> [...]
> tortie tabby er da faktisk smukt synes jeg, især når det er Fie der er
> indeni. Kamouflagen er fuldkommen, - umulig at få øje på ude her på

Tja... det kommer an på øjnene der ser nu har jeg boet med Kludetæppet
(der forelskede sig i min mand! og er hans kat!) i over et år... jeg synes
stadig at hun er afskyelig grim!!! Men hun er så _også_ en rigtig sød og
kærlig missepige

> Håber ikke jeg har gentaget mig selv alt for meget her i Nyhedsgruppen,
> men dette var specielt til dig. Se iøvrigt misserne i mit album.

Hmm - jeg kan se at Maggie i det mindste er smuk!!! Jeg har en meget stor
blød plet for sorte katte
Og nej, du har ikke gentaget dig selv... jeg takker mange gange for den
udførlige opdatering

Fra : Kirsten Lockenwitz

Dato : 12-04-04 18:37

> [...]
>
> --
> Mvh Ann
> Kennel Sifsafs... opdræt af shetland sheepdogs

P.S. Glemte helt at sige tak for dine gode oplysninger m.h.t.
emnet/problemet.
Jeg tror jeg vil "not worry, be happy" nu.
Hilsen
Kirsten L

Med venlig hilsen
Kirsten Lockenwitz