Så måtte vi til det igen
Fra : Sten Hansen

Dato : 11-04-04 11:46

På denne påskedag, som skulle være en glædens dag, måtte vi tage den tunge
tur til dyrlægen med Sambo, vores politisk ukorrekte kat - han var sort.

Efter at have tabt sig siden efteråret var vi hos vores dyrlæge i tirsdags,
Sambo var gammel, men fejlede tilsyneladende ikke noget andet end alderdom,
var konklusionen på besøget. Diætmad med hjem, Hills nyrediæt - både som
dåse- og tørfoder, men ak, han gider ikke æde dåsemad, men vil have sine
brune piller, selvom han har svært ved at tygge dem.

Vi håbede på det bedste, men i går aftes kunne vi se, at det ikke var blevet
bedre, så der var kun én vej - Regnbuebroen, hvor der i forvejen venter to
af vores katte.

Op og ringe i morges, talte med Torben, som sagde, at vi kunne mødes kl
10.00 på klinikken.

Sambo ville ud og gå sin morgentur, som han plejer, så det kom han, han er
ikke så længe væk mere, lige en tur rundt om naboens hus og så ind igen.

Ned til dyrlægehuset, møde Torben og lige tale det igennem med ham. Det er
forøvrigt Torben, som har måttet aflive alle vores katte, så lidt smil blev
det da til, da Torben sagde, at vi med rette kunne sige, at der går den
dyrlæge, som afliver alle vores katte.

Sambo fik den sidste sprøjte og sov stille og roligt ind, medens vi holdt
ham. Han blev kun 14 år.

På vejen hjem talte vi om, hvor han skulle ligge i haven og var helt enige
om, at det skulle være under den Syren, som har altid sad under, når vi var
ude og lave havearbejde, og hvor han i sine velmagtsdage gemte sig, når han
havde jagtet fugle haven rundt. Så blev han båret ind under protest - men
der blev fred i haven.

Nu vil vi gå ud og grave det sidste hvilested til den bedste hyggekat, vi
indtil nu har haft. Man skulle bare tænke på at tage sig en middagslur, så
var Sambo der, op og ligge i arm og hygge.

Vi håber, at I bærer over med dette lange indlæg, men det skulle bare med.

Med venlig hilsen
Mette & Sten

PS: Ares vores anden kat ligger og ser trist ud, han kan ikke finde Sambo,
men vi håber, at han kommer over det hurtigt.

Fra : Ditte Hansen

Dato : 11-04-04 11:49

"Sten Hansen" <sten53@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Vi håber, at I bærer over med dette lange indlæg, men det skulle bare med.

Trøste kram til jer alle.
Håber glæden vender hurtigt tilbage til jer.

Varme trøstekrammer fra Ditte, Emma og Dumle.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 11-04-04 13:01

"Sten Hansen" <sten53@post6.tele.dk> writes:

> [...]

> Sambo fik den sidste sprøjte og sov stille og roligt ind, medens vi holdt

*snøft*
Stort trøstekram og ditto spinbrumm fra os her.
Det er på dato et år siden jeg selv måtte gå den tunge gang, med min
Melissa som nåede at blive 14 år og en måned før nyrene stod af.

Vi kunne vist alle tænke os at nogen holdt så meget af os, at de ville
give os den sidste kærlighedserklæring og lade os udånde i armene på
dem vi holdt af.

> Vi håber, at I bærer over med dette lange indlæg, men det skulle bare med.

Det er bare helt i orden, en sådan dag hjælper det at kommunikere med
nogen som forstår en

> Med venlig hilsen
> Mette & Sten
>
> PS: Ares vores anden kat ligger og ser trist ud, han kan ikke finde Sambo,
> men vi håber, at han kommer over det hurtigt.

Har i overvejet at finde en ny legekammerat til ham :-?
--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Louise Viborg

Dato : 11-04-04 13:12

Det gør mig ondt Har selv mistet min største guldklump for 2 mdr
siden pga nyresvigt. Nu kan hun jo lege med lidt med Sambo på den
anden side af regnbuebroen
Håber I kommer hurtigt ovenpå. Man kommer aldrig over tabet af et
elsket kæledyr, men man lærer med tiden at leve med det.

Mange tanker, Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 11-04-04 13:39

In article <407921dc$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Sten Hansen
<sten53@post6.tele.dk> wrote:

> På denne påskedag, som skulle være en glædens dag, måtte vi tage den tunge
> tur til dyrlægen med Sambo,

Årh... *snøft*
Men det lyder da som om han har haft et godt liv hos jer
Håber som de andre at I og den efterladte missekammerat kommer jer
nogenlunde hurtigt.
Knus herfra..

--
Knus fra Ann R