Til jer der har hankatte i løbegård
Fra : Louise Viborg

Dato : 11-04-04 10:40

Jeg har et spørgsmål til jer der har jeres avlshanner i løbegård. Hvad
har I i bunden af deres hus? Det skal jo være noget der kan tåle at
blive strintet på

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 11-04-04 19:22

> [...]
> Jeg har et spørgsmål til jer der har jeres avlshanner i løbegård. Hvad
> har I i bunden af deres hus? Det skal jo være noget der kan tåle at

Hej Louise!
Jeg har beklædt hele husets inderside(kattenes) med linoleum,det er
nemt at vaske af og rengøre..og så er det ikke så dyr en løsning heller...

Med venlig hilsen
Sascha og Sillemis
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 11-04-04 21:11

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> Jeg har et spørgsmål til jer der har jeres avlshanner i løbegård. Hvad
> har I i bunden af deres hus? Det skal jo være noget der kan tåle at
> [...]

Er det virkeligt nødvendigt at have hankattene gående i løbegård?
Jeg har haft fertil hankat, først Seven, så Jar og nu Ymer, og har aldrig
oplevet grund til at de skulle bo udenfor.... kan heller ikke forestille mig
at de ville trives med det. Jeg har dog altid kun haft en fertil af gangen.
Jeg har altid synes at hvis de strintede, så måtte jeg gøre op med mig selv
om jeg kunne leve med det og den dertilhørende lugt-gene/rengøring ellers
måtte de neutraliseres....
Personligt kan jeg slet ikke forestille mig nogle af mine hanner ikke
havde muligheden for at dele seng, sofa og dagligdagen herinde med de andre

Det er ikke ondt ment at jeg skriver det her, men hvordan nænner i det?
Nina

Fra : Louise Viborg

Dato : 11-04-04 21:51

On Sun, 11 Apr 2004 22:11:21 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:

> [...]
>
> Det er ikke ondt ment at jeg skriver det her, men hvordan nænner i det?

Hej Nina!
Jeg kan godt forstå hvad du mener, og jeg har selv været af den
opfattelse. Men det var indtil vi så hankattene ude hos Key's
opdrætter. De boede i hver deres løbegård, men de manglede absolut
ingenting, heller ikke menneskekontakt.
Vi har nu haft vores hankat inde så længe som vi overhovedet har
kunne. Han strinter SÅ utrolig meget så du tror det er løgn, og det er
på ALT! Jeg kan simpelthen ikke følge med med regøringen mere, for
ligeså snart jeg har vasket det af, så strinter han et nyt sted.
Vi skal have bygget en hankattegård ude i vores nuværende løbegård
hurtigst muligt. Det er lige udenfor vores vinduer, og han får selskab
af vores hankastrat. Det er selvfølgelig nødvendigt som ejer, at bruge
en masse tid ude i løbegården sammen med kattene, så de ikke mangler
menneskekontakt. Samt de får et isoleret hus, som de kan søge ly og læ
i. Det er slet ikke fordi mine katte bliver opfattet som en
avlsgenstand. Tværtimod...de er mit et og alt!

Fra : Sascha og Sillemis

Dato : 12-04-04 08:10

> [...]
> i. Det er slet ikke fordi mine katte bliver opfattet som en
> avlsgenstand. Tværtimod...de er mit et og alt!

deres eget hus,hvis de bliver passet ordentligt,OG det KAN godt lade sig
gøre...det skal lige siges at jeg er opvokset på landet og har aldrig set
katten som et "kramme-bamse-dyr",jeg syns det direkte ulækkert med kattepis
i hele huset,om det så er han-eller hunkattepis!!!!Jeg vil gerne have et
rent/pænt hjem,hvor jeg kan være bekendt at invitere gæster....og jeg bruger
mange timer på mine katte dagligt selv om de ikke deler seng/sofa osv med
mig....og jeg får ros for søde/rare/renlige killinger når jeg har solgt
nogen,så,SÅ slemt kan det nu altså ikke være at en kat bor uden for
familien.....Jeg har katte som folk har kastet i hovedet på mig fordi de
bl.a. var "urenlige",de katte var direkte nervevrag da de kom her hos
mig(fordi de var blevet jagtet/skældt ud/hældt vand over og hvad ved
jeg?????Nu er de stille og kælne igen,for her er fanden ikke løs for en
lille bæ udenfor kassen eller et ordentligt strint op ad væggen,for det er
"kattenes hjem" så det er helt i orden,og når det bliver for slemt går jeg
så igang med kost og vand!!!!!!

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 12-04-04 12:21

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i. Det er slet ikke fordi mine katte bliver opfattet som en
> avlsgenstand. Tværtimod...de er mit et og alt!

Hej Louise
Tak for de pæne ord
Vi har i mange mange år holdt vores fertile hankatte ude, men de går aldrig
alene, de har altid haft en kat til selvskab, og jeg har endnu ikke haft
problemer med, at mine fertile hankatte er blevet sære og dumme, eller på
anden vis har taget skade af det.
Men vores motto er også,- at selvom de går ude, er mine hankatte ikke gemt
og glemt.
Alle som kommer på besøg, og det uanset om de er fremmede eller kendte og
ofte kommer i huset, kan uden videre, gå ind til mine fertile hankatte og
løfte dem op, ingen gemmer sig eller er sky og bange, de vil meget gerne
snakkes med, og af alle...
Jeg vil også lige pointere, at jeg har hankatte der har gået ude fast i
løbegård i 5-6 år, uden at de har taget skade af det psykisk, og det tror
jeg mange vil give mig ret i.
Så kan folk kalde mig dyrmishandler, det er jeg ski ligeglad med, for ingen
af mine katte lider last.
Der er ofte besøg af folk med katte her i huset, og det er da fremmede
lugte, som kattene ellers skulle reagere på, men mine tager nu ikke notis af
at der kommer en eller flere fremmede katte på besøg.
Så jeg vil skrive under på, at hvis man blot tager sig godt af de katte der
går ude i løbegård hele tiden, og giver dem klatremulighed og et isoleret
hus de kan gå i læ i, tager de ikke skade af det, husk lige på at netop de
racer der her er omtalt, er NATUR katte.
Vi har købt et par 100% isolerede hundehuse, hvor hver kattegård har to stk.
og deri lagt en dyne eller et hundetæppe de også kan putte i.
Så har jeg erfarret igennem alle de år jeg har haft fertile hanktte, og
gerne flere på samme tid, at mine fertile hankatte bliver roligere, af at
blive fjernet fra de fertile hunkatte, altså at de får lidt mere styr på
homonerne og ikke står og galer natten lang.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-04-04 22:41

"Birgitte Stenskjær" <NOSPAMbirgitte@truetrust.dk> writes:

en hel masse snip

> [...]
> løfte dem op, ingen gemmer sig eller er sky og bange, de vil meget gerne

Ja problemet var nærmest at få lov til at gå igen *SS*
Dine misser er ualmindelig kælne og nærmest kræver at blive snakket
med når man kommer ind til dem...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 12-04-04 23:12

On 12 Apr 2004 23:41:23 +0200, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid>
wrote:

>Ja problemet var nærmest at få lov til at gå igen *SS*
>Dine misser er ualmindelig kælne og nærmest kræver at blive snakket
>med når man kommer ind til dem...

Jaaaa det kan jeg nikke genkendende til, havde jo selv fornøjelsen af
atter igen hilse på "drengerøvene" i påsken. De er så kælne, og
snaksaglige og storspinder bare helt vildt..og jeg lugtede altså af
mine katte hvilket slet ikke gik dem på . Næææ det var op på låret og
op og kæles *G*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 12-04-04 23:15

Camilla Sabroe <pepperNOSPAM1@albertsen.org> writes:

> [...]
> snaksaglige og storspinder bare helt vildt..og jeg lugtede altså af
> mine katte hvilket slet ikke gik dem på . Næææ det var op på låret og

Ja det er et generelt problem med truetrust katte, de er
overkælne... *GGG* Anastacia måtte på afvænning da jeg efter 2 uger
ikke havde mere hud på fingrene..;-D

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 13-04-04 01:33

"Henrik Pedersen" <misbams@edb.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke havde mere hud på fingrene..;-D
> Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
> Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

Hej Camilla og Henrik
Ihh hvor I kan i to
Ja det er et par snotforkælet drengerøve jeg har gående, de kræver dog en
hel del, nemlig opmærksomhed og allerhelst 28 timer i døgnet...
Nåhh der er kun 24 timer, så tror da pokker jeg er helt hudløs på mine
hænder

Jeg husker engang for mange år siden en publikum på en udstilling, der
spurgte mig hvordan jeg holdt mine katte, jeg forklarede hvordan, og at mine
fertile hankatte må blive boende inde i huset hele deres fertile liv, hvis
blot de ikke strintede, når de ikke kunne modstå homonernes kraft og ikke
kunne holde de lugtende dråber inde i bakken længere,- ja så var det ud i
løbegården.
Personen stod faktisk og beskyldte mig for at misrygte mine katte, og
personen mente at fertile katte blev tosset i hovedet og blev som vildkatte
af at gå i løbegård.
Elsebeth fra Wabanaki's vendte sig om og sagde til personen:
Helt ærligt tror du at hendes fertile hankat der (El Toro), kan tages
direkte fra løbegården ind i bad og så udstilles, hvis en kat som du siger
tager skade, bliver tosset og vild af at gå i løbegård? "Vil lige her huske
at fortælle, at El Toro var 2 år gammel og fertil på det tidspunkt".
Personen vendte om på sine ben og gik.

Mine drenge er meget kælne og snaksaglige, drengene og jeg har lange
samtaler gennem mit åbne køkkenvindue, og vi føre mange sjove samtaler,
ydermere er jeg mindst en' gang dagligt i løbegården for at snakke med hver
enkelt af dem og det samme er min mand.
Faktisk tror jeg, at de får lidt mere opmærksomhed end de katte, som jeg har
gående inde, det strander nok i at jeg føler, at jeg svigter de små
drengerøve lidt, ved at lade dem gå ude.

Men Camilla og Henrik I skal være hjertelig velkommen til at komme og nusse
pelsen af drengene,- ja andre må for den sags skyld også gerne , jeg er
sikker på, at I bliver mødt med en glad spinden fra dem alle.

Jeg tager hatten af for de personer, der orker at tage kluden i hænderne
hver gang deres hankat strinter inde i huset, jeg orker det ikke, det
indrømmer jeg blankt, og jeg mener ikke, at folk er et dårligere menneske
fordi de vælger andre metoder.
Jeg er derimod ikke så sikker på, at en fertil hankat trives bedre ved at gå
inde end ude, jeg tror mere det hele drejer sig om folks egen mening omkring
hvorvidt det er rigtig eller forkert.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Helle Madsen

Dato : 13-04-04 04:24

Jeg tror også tit det er fordi mange ligger menneskelige følelser i deres
kat. Tit og ofte griber jeg mig selv i det, også selv om jeg ved kattene
ikke lider nød, kommer jeg til at ha ondt af dem.

Hvis jeg skulle ha fertile hankatte ville de også komme til at bo på den
måde, ens hjem kommer til at stinke ret weird med en fertil hankat.

/Helle

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 13-04-04 10:27

"Birgitte Stenskjær" <NOSPAMbirgitte@truetrust.dk> writes:

> Hej Camilla og Henrik

Hej Birgitte

> Ihh hvor I kan i to

Æres den som æres bør *SS*

> Men Camilla og Henrik I skal være hjertelig velkommen til at komme og nusse
> pelsen af drengene,- ja andre må for den sags skyld også gerne , jeg er
> sikker på, at I bliver mødt med en glad spinden fra dem alle.

Kan lige se det for mig, korthårede MCO'er med stamtavle *GGG*
Men det har vi bare en aftale om

Anastacia mødte ellers min nabo til den anden side i forgårs, ret
sjovt han troede at det var en los *GG* Og slap heller ikke for at
nusse hende. Jeg er ret imponeret af hendes psyke, for hun ser jo
faktisk kun mig og burde dermed være lidt forbeholden over for andre
mennesker, men det har hun ikke opdaget *heldigvis*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-04-04 08:18

> [...]
andre

> Det er ikke ondt ment at jeg skriver det her, men hvordan nænner i

Det ser ud som om nogle opfattede det som et angreb, at jeg ikke nænner at
mine hankatte skal gå i løbegård, det var ikke hensigten.
Jeg kender skam godt Birgittes katte, har enda selv to derfra osv.
Måske jeg har været usandsynlig heldig, men jeg har to gange, i de 6
seneste år jeg har haft fertil hankat, oplevet strint. Af den grund har jeg
et hjem der ikke lugter af hankat. Det er efter min mening en gammel skrøne,
at der absolut stinker overalt fordi man har fertile katte... det behøver
ikke at være sådan. Jeg har et pænt ikke-stinkende hjem, hvor der til enhver
tid kan komme gæster uden de skal overfaldes af stank eller strint.
Igen, måske jeg har været usandsynlig heldig i mit valg af hankatte, måske
der er en anden grund til at de ikke strinter, men det ændre ikke min
holdning at jeg ikke synes de skal gå i en løbegård. Det er katte der er
vant til at dele sit liv med husets øvrige beboere og det er der forskellen
ligger. Det hander ikke om menneskeliggørelse af dem, og det dermed er synd.
Men vi har nu engang selv taget dem indenfor i sofaen, sengen og på
køkkenbordet osv.
At jeg har den opfattelse gør ikke, at jeg synes at dem med en anden
mening om det, er dyreplagere osv.... men personligt vil jeg til enhver tid
foretrække at neutralisere min hankat, hvis han begynder at strinte
... forstår altså ikke at i nænner det....

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 13-04-04 09:08

"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> foretrække at neutralisere min hankat, hvis han begynder at strinte
> ... forstår altså ikke at i nænner det....

Hej Nina
-Nej nej jeg har ikke misforstået dig, og antyder ikke, at du har ydet et
angreb.
Du har ret i at det er os selv der har taget kattene til os, men det er jo
ikke ensbetydende med, at kattene skal gå inde hos os konstant.
Her hvor jeg bor nu, har jeg som du indhegnet hele haven, jeg har dog strøm
i toppen.
Hver morgen ca. kl 7-8 åbner jeg vinduet ved trappen uanset vejrforhold, og
kattene står i kø for at komme ud, jeg lukker først vinduet ved ca 19-20
tiden, og det er da tydeligt for mig at se, hvor kattene helst vil være.
Det er nu engang en naturkat med masser af pels vi snakker om, og ligesom
det ligger i generne at de er vandpjaskere, skraber i gulvet før/efter
drikkelse/spisning ligger det også i generne at de vil være ude og
pelsmæssigt set har de nu bedre af vind og vejr.
Og Nina, "citat: foretrække at neutralisere min hankat, hvis han begynder at
strinte"
Hvis man vil opdrætte og gerne selv vil have sin fertile hankat duer denne
løsning jo ikke vel?

Jeg ved godt, at der er opdrættere som har de fertile hankatte gående inde
og strinte, og som jeg skrev: citat:
[...]
hvorvidt det er rigtig eller forkert. citat slut".

Mvh Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-04-04 10:32

> [...]
jo
> ikke ensbetydende med, at kattene skal gå inde hos os konstant.
Da heller ikke at de skal gå ude konstant??

> [...]
> drikkelse/spisning ligger det også i generne at de vil være ude og
> pelsmæssigt set har de nu bedre af vind og vejr.

Synes der er stor forskel på at være ude frivilligt med mulighed for at
komme ind, og på at bo permenent i en løbegård.
Mine nyder da også at ligge i gården i al slags vejr, og står i kø for at
komme ud i gården om morgenen, men de kommer da ind til eftermiddagslur og
for at gå til ro for natten.
Det er jo noget helt andet at lukke ind og ud osv, end at bo fast i
løbegård....

> [...]
begynder at
> strinte"
> Hvis man vil opdrætte og gerne selv vil have sin fertile hankat duer
Jo det kan man da ... jeg vil da betragte mig selv som opdrætter og har da
også fertil hankat. Men ja, jeg har kun en fertil af gangen.....

> [...]
omkring
> hvorvidt det er rigtig eller forkert. citat slut".

Jeg siger ikke, at katte i løbegård nødvendigvis mistrives, jeg siger blot
at jeg ville ikke nænne at have mine gående sådan, for jeg er ret sikker på
at de ikke ville trives....

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Camilla Sabroe

Dato : 13-04-04 15:31

Hejsa , vil lige komme med et indput her:

Hvordan man holder sin hankat - inde eller ude - tror jeg meget er et
spørgsmål om kattens psyke men også hvor stærk en territorie drift
hankatten har.

For sådan en som mig, i min nuværende boligsituation(lejlighed) er det
ikke muligt at holde en fertil hankat, min kastrat nåede dog at være
fertil i små 3 uger, men så holdte vi heller ikke mosten længere.
Lejligheden stank og det selv han rent faktisk kun strintede i
kattebakken!
Nu skulle han heller ikke bruges i avl, men bare den oplevelse har
givet stof til eftertanke, og efter at jeg har set hvordan hankatte
faktisk godt kan trives i en løbegård, ja så bliver der først fertil
han her i dette her katteri når jeg har haven dertil

Men før det havde jeg også en tanke om at en kat holder man da inde
også fertil hankat..men jeg har måtte sande noget andet-det er altså
en hørm uden lige de kan leverer
Derfor kan jeg godt forstå, at det er ikke alle der orker at skulle
vaske ned hver evige eneste dag.

Når det kommer til opdræt, så er man nødt til at kigge meget på sin
økonomi, og en af de store udgifter i forbindelse med det at lave et
kuld killinger er oftest parringsgebyret på hankatten, den tager en
stor luns i udgiftssiden. Derfor er det praktisk at have egen fertile
hankat og måske to, man kan måske sige at man holder hankatten fertil
af nød men også af avlsmæssige årsager.

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 13-04-04 18:16

> Hejsa , vil lige komme med et indput her:
>
> Hvordan man holder sin hankat - inde eller ude - tror jeg meget er et
> spørgsmål om kattens psyke men også hvor stærk en territorie drift
> hankatten har.

Vi avler disse racekatte efter det vi kalder et super temperment. Det er
en social kat, der vil deltage i ALT i en familie. Man kan dårligt åbne en
skuffe, uden der straks hænger en coon i. At samle en Ikea-reol er utopi. De
er nysgerrige, sociale og vil gøre alt for at deltage i det daglige familie
liv. Det er sådan vi ønsker vores racekatte og udfra det vi avler.
Vi taler ikke om en utilpasset halv vildkat, men en kat der i generation
efter generation er specielt udvalgt til at deltage i en familie. Og netop
de ting er de store katte blevet så populære på.
Det kan ikke være optimale kår for en kat, at gå i en løbegård år efter år
efter år....
Bemærk jeg kalder ikke nogle for dyremishandlere og jeg er sikker på at
alle gør deres bedste for misserne. Forstår bare ikke hvordan man nænner
det, jeg vil ski dele mit liv med hankatten også og han skal være en del af
flokken og dagligdagen herhjemme på lige fod med de andre.

... synes egentlig ikke jeg har grund til at uddybe eller forsvare det
mere nu. Mine år med fertil hankat har af en eller anden grund været helt
anderledes end andres, det vil jeg så glæde mig over

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Denise

Dato : 13-04-04 18:35

Nina, Tender Tribes wrote:

>Forstår bare ikke hvordan
> man nænner det, jeg vil ski dele mit liv med hankatten også og han
> skal være en del af flokken og dagligdagen herhjemme på lige fod med
> de andre.

Letter på hatten for dig Nina

--
Hilsen Denise

Fra : Battlefield´s

Dato : 14-04-04 12:33

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Letter på hatten for dig Nina
>
> --
> Hilsen Denise

Jeg er også enig med Nina. Jeg har desværre set eksempler på, at hankatte
går i en løbegård med tilhørende hus i bunden af haven, og hvem kommer
derned særligt mange gange om dagen når termometeret siger minus 10 grader
og der ligger 8 meter sne?

Min egen hankat bor også her inde i huset sammen med resten, noget af tiden
er han dog på badeværelset (når vi ikke er hjemme) sammen med en af de
andre. Men ellers kommer han da her ind i stuerne, selvom han strinter. Han
skal dog snart kastreres, men han er også næsten 4 år.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 14-04-04 13:48

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Han
> skal dog snart kastreres, men han er også næsten 4 år.

Hej Vibeke
Gid det var mig der kunne holde hankat på den måde, jeg må jo forelske mig i
de forkerte linier,
der ikke kan holde dråberne inde, eller så er det min dovenskab med hensyn
til rengøring der er årsagen,
jeg orker nemlig ikke at rende efter hankatten og tørre op konstant.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 14-04-04 15:14

On Wed, 14 Apr 2004 13:33:04 +0200, "Battlefield´s"
<battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>går i en løbegård med tilhørende hus i bunden af haven, og hvem kommer
>derned særligt mange gange om dagen når termometeret siger minus 10 grader

Vores hankat kommer til at bo lige udenfor stuevinduet Vi har to
kaniner derude også jo, så jeg er jo vant til at bruge masser tid
derude både sommer og vinter.

Fra : Kate

Dato : 18-04-04 23:17

"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote in

> Det er ikke ondt ment at jeg skriver det her, men hvordan nænner
> i det?

Jeg har selvfølgeligt ikke selv prøvet det, da jeg jo ikke opdrætter,
men vil da nævne det set fra den anden side. Jeg købte jo Lante som 2
årig. Han havde været brugt i avlen og havde boet i en udendørs
løbegård, jeg ved ikke hvor længe, for det spurgte jeg ikke om, men jeg
kan garantere at han ikke manglede kærlighed. Han er en kælepot om en
hals. Godt nok kunne jeg godt mærke at han lige skulle vænne sig til
sin nye livsstil da han blev lejlighedskat, altså det med at kunne
blive nusset når man selv ville og ikke skulle ha' det når mennesket
var tilstede. Og at sove i en seng, det tog ham lidt tid at vænne sig
til. Men ellers mener jeg fuldt og fast at han har fået en god og tryg
opvækst g det myder vi godt af nu
Jeg vil tror det "bare" handler om at huske udekattene også, når man
vælger den stil.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Birgitte Stenskjær

Dato : 13-04-04 15:23

> [...]
> Jeg har et spørgsmål til jer der har jeres avlshanner i løbegård. Hvad
> har I i bunden af deres hus? Det skal jo være noget der kan tåle at

Hej Louise
I bunden af vores hundehuse, har vi lagt venyl som kan tages ud og vaskes,
og så er der et tæppe eller en aflagt dyne som kan vaskes.
Jeg er nu begyndt at købe rullemadrasser da de kan kogevaskes, for at fjerne
bakterer bedst mulig.
Mvh
Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 13-04-04 16:16

Jeg er sikker på at Key vil have det fint i løbegården. Lige nu har
han ikke meget tid til at nusse som han gjorde før, og det er lææænge
siden mooaar har fået en nysser på næsen som jeg plejer
Når han er herinde går han og hyyyyler op, men når han er ude i
løbegården er han meget mere afbalanceret og rolig. Også selvom
pigerne er der. Dog tror jeg at vi vil få lidt problemer med at have
vores kastrat gående ude, da han bare er mors bamse og eeeelsker at
ligge og slange sig i sofaen. Det gør meget ondt at tænke på at han
skal udenfor, men Key skal jo heller ikke gå alene derude. Det vil jo
være synd
Men vi har snakket lidt om at købe en avlshan mere her i løbet af
sommeren, men jeg har aldrig haft to fertile hankatte sammen, så jeg
ved ikke om det volder problemer, og om det er synd? Key er ALDRIG
sur! Jeg har kun set ham sur i de situationer hvor vores hankanin
ville parre ham, og det er jo så forståeligt nok

Fra : Crazy Camilla

Dato : 13-04-04 19:36

>Jeg har kun set ham sur i de situationer hvor vores hankanin
> ville parre ham, og det er jo så forståeligt nok

Jeg ville i hvert fald også blive sur hvis der kom en kanin på min egen
størrelse og ville parre sig med mig....

*LOL*

Med venlig hilsen Camilla.