Pelspleje / Knuder
Fra : Ivan Gregersen

Dato : 11-04-04 08:54

Hejsa
Jeg har et lille problem ,der er en i vores omgangskreds
der har en Norsk skovkat ,den har mange store knuder i pelsen,
og ejeren har lidt / store problemer med at pleje pelsen rigtig,,
Mit problem er ,,,,,,hvad gør jeg ,,,,jeg har selv en MCO så jeg har
jo ligesom nok at gøre med pelsen på den ,,,,

Hilsen Ivan

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 11-04-04 20:34

Ivan Gregersen wrote:
> [...]
> Mit problem er ,,,,,,hvad gør jeg ,,,,jeg har selv en MCO så jeg har
> jo ligesom nok at gøre med pelsen på den ,,,,

hvad er problemet med pelsen??

er det antallet af børstninger, eller helt mangel på det?
er det vask af katten?

nu har jeg selv perser og jeg ved godt det ikke helt er det samme, men min
erfaring siger mig at en ordentlig pelstur ca hver 2 md, tager de værste
ting i opløbet....
det betyder klip alle knuder af.... gennembørst katten grundigt..... vask
den med en god katteshampoo (evt minkolie, som jeg har gode erfaringer med)
to gange, sky grundigt, lad katten tørre, enten lufttørre eller forsigtig
føntørring, hvis katten vil....
gennembørstning af katten igen når den er tør....

med sådan en omgang ca hver anden måned kan min perser klare sig med en
overfladisk børstning ca hver 2-3 uge.... afhængig af årstiden....
fældetiden er sæfølig værst....

prøv evt at kontakte den lokale hundeklipper og hør om vedkommende også
ordner katte, og giv så din bekendt et gavekort til en gang kattevask ;)

--
Knus, Sabina
Bemærk: vi holder oprydnings salg: