Hvordan sikre jeg vinduerne?
Fra : Annette

Dato : 08-04-04 08:53

Hej,
Sommeren står for døren eller i alt fald lunere dage, og ønsket om åbne
vinduer trænger sig på, men jeg har jo her over vinteren anskaffet mig en
kat, og skal derfor først have sikret vinduerne.

Nu kommer så spørgsmålet,- hvordan gør jeg det bedst?

Jeg tænker selv i noget med lister til rammer og trådnet, men hvor kraftige
skal både lister og net eksempelvis være? Det ville selvfølgelig være
dejligt hvis nogle havde en decideret "opskrift", men gode råd tager jeg
også i mod med kyshånd :)

Der skal måske lige siges at jeg bor i en gammel ejendom med gamle vinduer
og store fyldningskarme - se nedenstående ikke målfast skitse.

_____________________
| | | |
| | | |
_____________________
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
_____________________

God Påske.

Mvh
Annette

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 08-04-04 23:31

"Annette" <annette@elvis.dk> wrote in message
> [...]
vinduer
> og store fyldningskarme - se nedenstående ikke målfast skitse.

Hej Annette
Prøv at se på http://www.zooplus.de
Under Shop, Katzen, Balkon & Garten, Kippfensterschultz, måske der er en
ide der.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Emil Jensen

Dato : 09-04-04 16:34

> en

Den nemme løsning er at sætte krog på vinduerne, så kan de stå på klem. Når
der skal luftes ordentligt ud kan du bare sætte to vinduer på klem, så der
bliver gennemtræk.

Mvh

Emil

Fra : Annette

Dato : 10-04-04 01:45

"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote in message

> [...]
> >
> Hej Annette
> Prøv at se på http://www.zooplus.de
> Under Shop, Katzen, Balkon & Garten, Kippfensterschultz, måske der er en

Jeg har allerede været der, men det er kun til nye vinduer, hvorfor deres
løsninger desværre ikke duer til mine. Nu tager jeg i byggemarkedet i
morgen, måske de har et forslag - forhåbentligt :)

Mvh
Annette

Fra : Lotte Sylvan, Musplh~

Dato : 10-04-04 06:47

Hej Annette
Sådan nogle vinduer har jeg også i noget af huset. Jeg har taget nogle tynde
lister, og lavet nogle rammer (ligesom gammeldags forsatsruder). På rammerne
er der så først sat noget insektnet og uden på det er der så slået noget
voilerenet. På den måde kan kattene ikke rive insektnettet i stykker, og det
betyder, at selv om jeg bor på landet, kan jeg have vinduet åbent hele
sommeren og alligevel ikke have fluer m.v. inde i huset og kattene kan
heller ikke komme ud. Rammerne sættes fast i vinduet med de samme "vridere"
som forsatsruder - bare med længere skruer i.

Lotte