Endt fødsel - er der en mere??
Fra : Louise Viborg

Dato : 07-04-04 17:05

BlueBell har jo lige født 5 dejlige killinger idag. Den sidste blev
født kl 12:28 og jeg kunne stadig mærke en til derefter, men
konstaterede senere at det måtte være livmoderen jeg kunne mærke. Jeg
tager altid fejl når den sidste killing er født fordi jeg kan mærke
livmoderen. Men nu jeg har mærket hende igen og det er noget hårdt
indeni hende, som ligger i højre side lige foran bagbenet. Det kan da
ikke være livmoderen som er helt hård? Er der mon en til? Hvornår skal
den senest være født før jeg skal begynde at blive bekymret?

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 07-04-04 18:06

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
> ikke være livmoderen som er helt hård? Er der mon en til? Hvornår skal
> den senest være født før jeg skal begynde at blive bekymret?

Jamen selvfølgelig er der en mere ... for så gættede jeg jo rigtigt
*G*

Spøg til side, livmoderen trækker sig sammen. Det synes jeg føles
unaturligt hårdt.
Mon ikke bare det er den? ....
Jeg kan ikke svare dig på hvor lang tid der skal gå før du skal bekymre
dig. Mener at bøgerne siger et par timer mellem killingerne, så bør man tage
action. Modsat har man jo hørt om dem der føder den sidste et helt døgn
efter, uden problemer.
Håber det går godt og du ikke har grund til bekymring. Hvis så, må du nok
hellere ringe til en dyrlæge....

Tillykke med de små
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 07-04-04 18:54

Hej Louise

Da Domino fik to killinger for 3 år siden, var der næsten et døgn mellem
killingerne. Dyrlægen sagde, at hvis der gik længere (end et døgn) skulle vi
komme op med hende. Dog vil jeg sige, at den killing som blev født et døgn
senere, altid har været en lille spinkel kat, hvor den anden er en tyk og
flot kat .. Ved ikke, om det er derfor, eller et tilfælde ??

Tillykke med de nye misser !!

Hilsen Pia og misserne ...

--
Photos: http://community.webshots.com/user/pia_denmark
Website: http://www.sitecenter.dk/dear_jane

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-04-04 19:02

On Wed, 7 Apr 2004 19:06:11 +0200, "Nina, Tender Tribes"
<mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:

> [...]
>efter, uden problemer.
> Håber det går godt og du ikke har grund til bekymring. Hvis så, må du nok

Hej Nina!
Tak for dit svar!
Jeg prøver at mærke hende igen imorgen tidlig, for jeg er altså meget
i tvivl. Jeg håber ikke der kommer flere, for jeg synes 5 er fint nok
til en førstegangsfødende

Killinger til salg!

Fra : Louise Viborg

Dato : 07-04-04 22:34

Hmmm...nu har jeg lige været inde og sige godnat til BlueBell og de
små, og der kunne jeg altså mærke det meget tydeligt, noget hårdt og
aflangt på str med en killing. Så tog vi hende op og mærkede hendes
mave igennem og der kunne jeg kun mærke noget jeg er ret sikker på var
afføring. Det er sgu til at få grå hår i hovedet af *G* Hun har det
fint og er en god mor og er glad og tilfreds

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger til salg!

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-04-04 18:56

Hej Louise

Tillykke med killingerne!

Hvis mormissen har det godt, skal du slet ikke blive bekymret!
Hvis der er en mere, så kan der gå op til et døgn - eller mere til, nogle
katte *skal* jo være på tværs - før det passer dem at levere efternøleren/e.
Så hvis hun ligger stille og roligt med sine killinger, ikke har veer eller
virker utilpas, så lader du bare naturen gå sin gang.

Og så er det sandsynligvis ikke en killing mere, du har mærket - men nok
livmoderen, der er ved at trække sig sammen (og kan virke meget hård) eller
evt. afføring i tarmene.

Mvh. Camilla

Fra : Lene Hansen

Dato : 08-04-04 08:17

Jeg har for mange år siden oplevet en kat, der fødte én killing og
tilsyneladende så var der kun den ene, men næsten to døgn efter lavede den
til at som om den skulle føde. Da der intet skete måtte den til dyrlægen.
Der var en killing til og den blev så taget ved kejsersnit. Begge killinger
var sunde og raske, så det kan altså ske at der er flere tilbage.

Lene Hansen

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-04-04 08:33

On Wed, 7 Apr 2004 19:55:34 +0200, "Camilla Scharff"
<camilla@FJERNDETTEburmese.dk> wrote:

> [...]
>livmoderen, der er ved at trække sig sammen (og kan virke meget hård) eller

Hcor lang tid tager det for livmoderen at trække sig sammen?

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-04-04 15:50

Nu ligger hun inde i fødekassen og spinder og trækker vejret meget
hurtigt. Er hun mon ved at gå i fødsel igen? Hun har ligget sådan i 50
min. nu.

Mvh. Louise

Fra : Mette

Dato : 08-04-04 15:59

Hej Louise

Ja, det kan jo tyde på det ! Prøv at nusse hende på ryggen og se om hun
presser, og se evt om hun vil have noget at drikke ! Det kan godt lyde som
om der er en killing til - eller det kan være moderkager der kommer ud nu,
var moderkagerne med til de andre 5 ?

Pøj pøj med jer !

- Mette

--------------------
Gillian
opdræt af Norsk Skovkat / Breed of Norwegian Forestcats
Home: www.gillian.dk
Mail: mette@gillian.dk
Phone: (+45) 5190 7883

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-04-04 16:30

On Thu, 8 Apr 2004 16:59:22 +0200, "Mette" <mette@dk-gillian.dk>
wrote:

> [...]
>om der er en killing til - eller det kan være moderkager der kommer ud nu,

Hej Mette!
Jo, alle 5 moderkager var med igår.
Jeg har nusset hende langs ryggen. Hun reagere på det, men presser
ikke.
Jeg har haft ringet til dyrlægevagten. Det fik jeg ikke så meget ud
af.

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-04-04 17:00

wrote:

>Hej Louise
>
>Ja, det kan jo tyde på det ! Prøv at nusse hende på ryggen og se om hun
>presser

Jo hun pressede lige en enkelt gang da jeg nussede hende her nu. Men
så fik hun travlt med at tage sig af sine killinger *G* Nu ligger hun
igen og "sover", spinder og trækker vejret meget hurtigt. Hvor længe
kan en hunkat normalt blive ved med det inden hun får presseveer? Jeg
har kun overværet fødsler fra presseveerne gik igang.

Mvh. Louise

Fra : Louise Viborg

Dato : 08-04-04 18:51

Jeg har snakket med BlueBells opdrætter, og hun siger, at BlueBells
mor også har gjort det samme ½ døgn efter fødslen. Det gik selv væk
lige pludselig. Så noget tyder på at vi nok ikke skal have flere små.
Jeg synes nu også BlueBell har rigeligt i de 5 De "fiser" rundt
som en sæk lopper

Fra : Mette

Dato : 08-04-04 23:42

Hej Louise

Oki, det er rart at høre at det nok bare er sådan i familien ! :) Hvordan
katte føder er vidst også arveligt siger de kloge, men det er nu alligevel
sjovt at de opfører sig så meget ens ! Jeg håber at Bluebell har det godt og
at de små missebørn også trives. Det er godt der ikke er 6, det er alligevel
utroligt hvor meget forskel der gør på ja, fra 4-6 killinger *s*

Held og lykke med dem allesammen ;)

Venligst Mette

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-04-04 09:22

On Fri, 9 Apr 2004 00:42:10 +0200, "Mette" <mette@dk-gillian.dk>
wrote:

> [...]
>at de små missebørn også trives. Det er godt der ikke er 6, det er alligevel
>utroligt hvor meget forskel der gør på ja, fra 4-6 killinger *s*

Hej Mette!
Ja, her til morgen har jeg endelig kunne stykke brikkerne sammen.
Inat har hun nemlig haft afføring første gang siden fødslen, temmelig
emget endda. Og den hårde smådrægtige mave som hun havde igår er væk
idag, og hun ligner nu en normal afpillet morkat *G* Vi køber lige
noget Zoolac til hende idag, så vi lige kan få rettet op på hendes
tarmsystem hvis der skulle være noget galt
Tja, og den lille killing i maven? Den er væk nu *G* Den ligger nemlig
i kattebakken

Ja, det er nemlig arveligt hvordan katte føder, derfor går vi også
meget op i, om den kat vi åååhh så gerne vil have en avlshun efter, er
en god mor og god til at føde. Men at de symptomer med vejrtrækningen
ligefrem går igen, det synes jeg godt nok er underligt!??

Fra : Mette

Dato : 09-04-04 11:03

> Tja, og den lille killing i maven? Den er væk nu *G* Den ligger nemlig
> i kattebakken

Haha, kom sådan til at smile da jeg læste det ovenstående ! Det er dejligt
at høre at alt er oki nu !

God påske !

- Mette :)

Fra : lisbeth steen

Dato : 07-04-04 18:02

> [...]
> ikke være livmoderen som er helt hård? Er der mon en til? Hvornår skal
> den senest være født før jeg skal begynde at blive bekymret?

har du styr på moderkagerne? det kan være sådan en du kan mærke......

Og forresten Tillykke med de dejlige små

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Louise Viborg

Dato : 09-04-04 09:32

On Wed, 7 Apr 2004 19:01:57 +0200, lisbeth steen
<lisbeth.steenKATTE@BAKKEprivat.dk> wrote:

>har du styr på moderkagerne? det kan være sådan en du kan mærke......

Ja, jeg sætter altid kryds ud fra hver killing når moderkagen bliver
født, så jeg er sikker på de kommer alle sammen

>Og forresten Tillykke med de dejlige små

Mange tak