Dyrlægeregningens rimelighed..
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-04 13:36

Tænkte jeg lige ville nævne slutningen på dagens problem. Jeg var jo til
dyrlægen idag med min gamle kat & var som tidligere nævnt lidt nervøs for
regningens størrelse. Dyrlægen konstaterede at kattens sår, hvor tanden har
været, ikke var helet på trods af antibiotikaen. Altså får den én chance
til, med en anden type. Hvis det heller ikke hjælper skal den
røntgenfotograferes, for at se om de kan operere eller om det (kræft f.eks.)
sidder for dybt, hvorefter det eneste humane at gøre, vil være at aflive
den. Men som dyrlægen sagde, det er jo ellers en flot kat af sådan en gammel
en (omkring 16 år), så de vil gøre hvad de kan. Jeg kan slet ikke forestille
mig min lejlighed uden katten, alle de faste vaner, dens glæde over at se
mig osv. Fandens det skal være så svært. Nå, men jeg kan jo kun håbe at
medicinen får bugt med problemet en gang for alle.
Bortset fra det, så blev det 208kr. for en efterfølgende kontrol (ikke de
390kr for en konsultation), 189kr. for medicinen & 99kr. i moms. Alt i alt
var beløbet vel egentlig rimeligt nok, jeg er ihvertfald glad for at de ikke
kaldte det en konsultation. Men lige nu betyder penge sgu' så lidt, jeg vil
jo bare ha' at den bli'r rask & lever nogle år endnu. Ja, undskyld jeg
ævler, jeg må bare lige af med lidt af dagens triste oplevelser..

Thomas

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 07-04-04 16:14

In article <4073f616$0$234$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, <Thomas>
wrote:

> Men lige nu betyder penge sgu' så lidt, jeg vil
> jo bare ha' at den bli'r rask & lever nogle år endnu. Ja, undskyld jeg
> ævler, jeg må bare lige af med lidt af dagens triste oplevelser..

Synes ikke du ævler, det er da helt forståeligt når man holder af sin
kat
Krydser fingre for at det ikke er noget slemt..

--
Knus fra Ann R

Fra : Sanni

Dato : 07-04-04 14:35

Hej Thomas

Jeg synes ikke at du ævler. Det er jo naturligt at man reagerer når ens dyr
er syge. Det vil enhver ansvarsfuld dyreejer gøre.
Det er altid svært, når der ligepludselig er tanker om kritisk sygdom inde i
billedet, men husk på uanset hvad der sker har I haft en masse gode stunder
sammen.
I dyreverden er der blot legalt med "aktiv" dødshjælp, modsat i
menneskeverden.
Jeg tror du træffer den beslutning der nu engang skal træffes, når du står i
situationen.
Håber det går fremad med katten.
God bedring til den og et trøstekram fra mig.

Sanni

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-04 00:52

> [...]
> situationen.
> Håber det går fremad med katten.
> God bedring til den og et trøstekram fra mig.

Tak for støtten, både til dig & Ann, det er rart at man møder forståelse,
selvom man virker lidt pylret af en mand at være..
Det hjælper jo bare desværre ikke, når katten så er så kælen så kælen, at
den næsten er ved at spinde kraniet skævt. Det gør ondt at tænke på, hvis
jeg skal udnytte dens tillid & køre den afsted til en sprøjte. Nå, men nu
vil jeg holde op med at male fanden på væggen. Man får jo alligevel ikke
noget ud af det. Forhåbentlig vil jeg ha' glemt alt det her om en måneds
tid, når katten opfører sig som sædvanligt & vi er færdige med at ta' til
dyrlægen. Indtil da vil jeg de næste dage koncentrere mig om, at få den
næste medicin smidt i katten..nam nam.

Thomas