Batale for konsultation ved konstatering a~
Fra : Sidse

Dato : 06-04-04 07:40

Hej alle.

Jeg har lige opdaget min kat har orm, bare de almindelige små(ved ikke hvad
de hedder, men det er ikke bændelorm!!

Jeg havde en tablet mod det, fra sidste gang, som jeg så har givet ham,
men min kæreste og jeg snakkede om, at hvis vi ikke havde den, skulle vi
have haft ham til dyrlægen, ellers vil de ikke give ormekuren.
Jeg kan godt forstå, man ikke bare skal give dem i tide og utide, men jeg
synes det er lidt frækt vi skal betale 320 kr. for noget vi selv har
konstateret.
Er det sådan alle steder eller er det kun hos min dyrlæge??

god påske

hilsen Sidse

--
www.gsx.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 06-04-04 08:24

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> writes:

> Hej alle.

> Er det sådan alle steder eller er det kun hos min dyrlæge??

Ja det er sådan alle steder, og det skyldes at svinebrugene i DK har
overmedicineret deres dyr og at der derfor er lovmæssigt krav om, at
en dyrlæge skal have konstateret orm før et ormemiddel kan
udskrives. Det sker bla ved en afføringsprøve, tilligemed kan du i
tilfælde af at du har flere katte, roligt regne med at du kun får en
recept til behandling af en kat og således kan risikere at skulle lege
karrusel fordi de smitter hinanden...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Lene Hansen

Dato : 06-04-04 11:37

Jeg kan altså godt få udleveret ormemiddel til mine katte hos mine dyrlæger.
Men nu kender de mig også ret godt og ved jeg ikke beder om ormekur hvis det
ikke er nødvendigt. Så sent som i lørdags fik jeg en ormekur uden at skulle
have katten med og betaler derfor kun for pillerne.

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-04-04 13:13

In article <40728833$0$289$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lene Hansen
<le_ha@newmail.dk> wrote:

> [...]
> ikke er nødvendigt. Så sent som i lørdags fik jeg en ormekur uden at skulle
> have katten med og betaler derfor kun for pillerne.

Jaaa - det må så nok være fordi din dyrlæge stoler meget på dig.

Jeg spurgte for ganske nylig en dyrlæge på Kbh.s dyrehospital i anden
forbindelse om at give ormekur "pr. automatik" uden at ha' set ormene,
og han svarede at "det er ikke alene forkert - det er ulovligt."

--
Knus fra Ann R

Fra : Sidse

Dato : 06-04-04 14:00

> [...]
> forbindelse om at give ormekur "pr. automatik" uden at ha' set ormene,
> og han svarede at "det er ikke alene forkert - det er ulovligt."

Det ville jo i realiteten heller ikke være forkert af dyrlægen, at udlevere
ormemidlet,
hvis jeg kunne fremvise den orm jeg fandt på katten, eller hvad??

Hilsen Sidse

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 06-04-04 14:40

In article <c4u9m1$1dm8$1@news.cybercity.dk>, Sidse
<sidse@(SPAM)stubnet.dk> wrote:

> Det ville jo i realiteten heller ikke være forkert af dyrlægen, at udlevere
> ormemidlet,
> hvis jeg kunne fremvise den orm jeg fandt på katten, eller hvad??

Så langt kom vi ikke ind på det

Det var en samtale om kronisk hoste, der jo kan være et symptom på orm.
Min tidligere dyrlæge havde allerede flere gange givet en ormekur som
injektion, fordi katten hostede, bare for at se om det kunne være det,
der var problemet (det var dengang, det var lovligt, skal lige siges).

Vores nye dyrlæge sagde blankt fra, da jeg fortalte det. Det er så
heller ikke særlig sandsynligt at indekatte har orm, men alt er vel
muligt i teorien.
Da jeg talte med dyrlægen på dyrehospitalet drøftede vi forskellige
grunde til hosten og jeg fortalte om forhistorien, bl.a. de forsøgte
ormekure, og at Raiku Sarvå mente det var en dårlig idé.
Og så var det han sagde det med det forkerte og ulovlige..

Det gjorde indtryk på mig at han reagerede _så_ kraftigt, derfor kan
jeg huske det tydeligt

--
Knus fra Ann R

Fra : Brian A.

Dato : 06-04-04 19:14

"Sidse" <sidse@(SPAM)stubnet.dk> skrev i en meddelelse
> Det ville jo i realiteten heller ikke være forkert af dyrlægen, at
udlevere
> ormemidlet,
> hvis jeg kunne fremvise den orm jeg fandt på katten, eller hvad??

Sådan har jeg fået udleveret en recept - ringede til dyrlægen og forelagde
ham "sagen", vi kunne bare komme og hente en recept, ingen problemer. Viste
dog lægen ormen ved afhentning af recepten...