Lidt barselsbilleder :-)
Fra : Louise Viborg

Dato : 26-03-04 10:48

Her er lidt barselsbilleder af Rimturser's BlueBell, mens vi venter
Hun er sat til at føde d. 5/4, og vi er jo ekstra spændte denne
gang, både fordi det er BlueBells første kuld, men også fordi vi selv
skal beholde en pige fra kuldet. Så hun må gerne føde en maaaaasse
tortiepiger )))

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Ida

Dato : 26-03-04 11:42

--
"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gang, både fordi det er BlueBells første kuld, men også fordi vi selv
> skal beholde en pige fra kuldet. Så hun må gerne føde en maaaaasse

Hej Louise

Er der noget som en gravid kat ? *s*
Hun ser pænt stor ude, hende BlueBell, så mon ikke der skulle være en skøn
tortie eller to ?

Ida - som æææælsger tortier

CorkyCoon
www.corkycoon.dk
Nu med killinger

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-03-04 12:04

On Fri, 26 Mar 2004 11:42:13 +0100, "Ida"
<mail@FJERNDETTEmaine-coons.dk> wrote:

>Hej Louise
>
>Er der noget som en gravid kat ? *s*

Ja! En kattemor med nyfødte killinger Der findes bare ikke noget
mere kærligt og hengivent

>Hun ser pænt stor ude, hende BlueBell, så mon ikke der skulle være en skøn
>tortie eller to ?

Ja hun er blevet pæn rund om mavsen Vi bliver nødt til at holde
hende ren bagi, for hun kan ikke selv, eller også lader hun bare som
om *G*

>Ida - som æææælsger tortier

Ida, du kan ikke stave! *G*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-03-04 12:05

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> [...]
> gang, både fordi det er BlueBells første kuld, men også fordi vi selv
> skal beholde en pige fra kuldet. Så hun må gerne føde en maaaaasse

Hun ser da sprækkeklar ud *GG*
Men hvem er faderen til de endnu ufødte mivere ??

Det skal nu nok vise sig, at der kun kommer en enkelt tortie.. Det er
jo katte vi snakker om.. ;-D

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-03-04 12:32

On 26 Mar 2004 12:05:02 +0100, Henrik Pedersen <misbams@edb.invalid>
wrote:

>Hun ser da sprækkeklar ud *GG*

Hehe...hun ligger også troligt og venter inde i fødekassen Jeg kan
næsten ikke nænne at fortælle hende at der er 1½ uge endnu *G*

>Men hvem er faderen til de endnu ufødte mivere ??

Det er da IC Rytterparken's Flovmand. En dejlig rødsølv dreng Han
kan ses på min hjemmeside.

>Det skal nu nok vise sig, at der kun kommer en enkelt tortie.. Det er
>jo katte vi snakker om.. ;-D

Ja bare tag håbet fra mig *G*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-03-04 16:15

Louise Viborg <nospam@shunozahra.dk> writes:

> Hehe...hun ligger også troligt og venter inde i fødekassen Jeg kan
> næsten ikke nænne at fortælle hende at der er 1½ uge endnu *G*

Kan jeg godt forstå, ikke meget ved at fræse rundt med den mavse...
Men det er da glædeligt at hun føler sig tryg ved den ;-D

> Det er da IC Rytterparken's Flovmand. En dejlig rødsølv dreng Han
> kan ses på min hjemmeside.

Joe det skulle da nok give nogle flotte mivere, hvis de bare har lavet
blandingen ordentligt

> Ja bare tag håbet fra mig *G*

Jeg troede da at du vidste at min foretrukne hoppy er, at destruere
håbet for de håbefulde *GGG*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-03-04 20:33

"Louise Viborg" <nospam@shunozahra.dk> wrote in message
> [...]
> gang, både fordi det er BlueBells første kuld, men også fordi vi selv
> skal beholde en pige fra kuldet. Så hun må gerne føde en maaaaasse

Hooooold da op en mavse. Må man gætte på antallet?
*G*

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-03-04 21:07

On Fri, 26 Mar 2004 20:32:55 +0100, "Nina, Tender Tribes"
<mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:

> Hooooold da op en mavse. Må man gætte på antallet?
> *G*

Jaaaaa da GÆT! Jeg tør ikke, for de kan fandme snyde de små *G*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-03-04 23:24

:

> Jaaaaa da GÆT! Jeg tør ikke, for de kan fandme snyde de små *G*

He he ,,, men hvis der både skal gættes på antal og køn, må du lige komme
med lidt oplysninger *G*
- er hun uligevægtig? altså mere i den ene side end den anden? eventuelt
lander lidt sjovt når hun hopper op og ned fra ting?
- har de parret hele løbetiden? eller i starten eller slutningen af
løbetiden?
- hvor mange dage var hun henne da du tog billeder?
- førstegangs-drægtig?

Det er altid sjovt at gætte på det

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 26-03-04 23:43

On Fri, 26 Mar 2004 23:24:05 +0100, "Nina, Tender Tribes"
<mailNOSPAM@tendertribes.dk> wrote:

> - er hun uligevægtig? altså mere i den ene side end den anden?

Nej, det synes jeg ikke hun er. Det ser meget ligeligt fordelt ud

eventuelt
>lander lidt sjovt når hun hopper op og ned fra ting?

Nej, det gør hun heller ikke. Hun hopper selvfølgelig emget forsigtigt

> - har de parret hele løbetiden? eller i starten eller slutningen af
>løbetiden?

Hun var i løbetid i ca 2 uger og de parrede i den første uge af
løbetiden i 4 - 5 dage.....mange gange har jeg fået afvide *G*

> - hvor mange dage var hun henne da du tog billeder?
Billede 1 er hun 51 dage henne. På billede 2 er hun 53 dage henne.
Billede 3 og 4 er hun 55 dage henne. De er fra idag. Det er talt ud
fra den første parring.

> - førstegangs-drægtig?

Yep!

> Det er altid sjovt at gætte på det

Ja...måske kan du vindeeeeee.....et påskeæg??? *G*

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-03-04 09:55

> Nej, det synes jeg ikke hun er. Det ser meget ligeligt fordelt ud

Okay, et lige antal eller 3 .....
og 3 er for lidt. Ergo et lige antal (husk nu jeg gætter bare, har ikke
noget at ha det i *G*)

> eventuelt
>
> Nej, det gør hun heller ikke. Hun hopper selvfølgelig emget forsigtigt

Lige fordeling ... hmmm gætte gætte gætte hmm

> Hun var i løbetid i ca 2 uger og de parrede i den første uge af
> løbetiden i 4 - 5 dage.....mange gange har jeg fået afvide *G*
Så fortrinvis drenge...

> Billede 1 er hun 51 dage henne. På billede 2 er hun 53 dage henne.
> Billede 3 og 4 er hun 55 dage henne. De er fra idag. Det er talt ud
> fra den første parring.

...flest drenge....

> Yep!
Så ser hun måske nok størrer ud end der er killinger...

> Ja...måske kan du vindeeeeee.....et påskeæg??? *G*

*G* Ja, nu må vi jo se hvor tæt man kan komme....

Der er fire eller seks, og flest drenge..... da hun er første gangs, så
hmmmm.....
Mit bud er 6 ..kunne godt hælde til at sige fire, men synes det er
for lidt, modsat så er det jo første gang, så...
Hmmm..... og de ligger der lige midt på mavsen, det kan jo også snyde....
hmmmm .. fire er realistisk, og sikkert det rigtige *G*... hmm....
Okay, mit endelige bud er SEKS ! (og forbeholder retten til at skifte
mening til fire stk. frem til fødslen *G*)

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-03-04 10:29

Hej Nina!
Det var da noget af en smørre du kunne komme med der *G* Selv tror jeg
også der kommer 4 eller 6. Det skulle ikke undre mig at der kommer 4,
for det er jo set før at de render rundt med en kæmpe airbag og så
kommer der 4
Hvorofr tror du der kommer flest drenge? Det har jeg aldrig hørt at
man kunne "forudsige" Men jeg håber ikke du ahr ret, for jeg har
brug for en masse piger *G*

Igår aftes da vi var gået i seng, stilte hun sig udenfor døren og
miavede og kradsede på døren. Åååhh hvor var det synd for hende, så
jeg pakkede min dyne og pude og så lagde vi os ind og sov i
katteværelset Det plejer jeg først at gøre en lille uge før
forventet fødsel, men nu ville hun åbenbart have det sådan, og så
skulle hun da også få det sådan

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

On Sat, 27 Mar 2004 09:55:16 +0100, "Nina, Tender Tribes"

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-03-04 14:31

> [...]
> også der kommer 4 eller 6. Det skulle ikke undre mig at der kommer 4,
> for det er jo set før at de render rundt med en kæmpe airbag og så

Ja, det var også derfor mit forbehold kom på banen *G*

> Hvorofr tror du der kommer flest drenge? Det har jeg aldrig hørt at
> man kunne "forudsige" Men jeg håber ikke du ahr ret, for jeg har
> brug for en masse piger *G*

Hørte engang at af alt hvad der fødes er 51% hankøn, så derfra lidt af
forklaringen.

Jeg kan simpelthen ikke huske hele forklaringen på det med kønnet. Og det
er vist heller ikke videnskabeligt bevist, men det har med at gøre at når
man parrer i starten af løbetiden, får man drenge. Og i slutningen får man
piger.
Det er jo sædcellerne der bestemmer kønnet. Og han-cellerne er de
hurtigste, men ikke så stærke (levedygtige) som pigerne. Så det må være
sådan at hvis der er opbygget en "hær", når ægget er klar til befrugtning
(modtageligt) og hæren er nogle dage gammel, så vil det være huncellerne der
har overlevet. Men hvis ægget er klar, når cellerne når frem, vil det
hovedsaglig være drenge, da de jo kommer først.
Om det holder i virkelighedens verden ved jeg ikke. Og det kan også være
at jeg total har byttet om på forklaringen *G*. Men "skrønen" går på drenge
i starten af løbetiden. Og piger i slutningen af løbetiden....

Mit sidste kuld passede. De parrede kun få gange, og helt i slutningen af
løbetiden (sidste dag, tror jeg). Resultatet var 4 piger og en dreng....
At jeg så troede de alle var drenge, er en helt anden sag *G*

> [...]
> katteværelset Det plejer jeg først at gøre en lille uge før
> forventet fødsel, men nu ville hun åbenbart have det sådan, og så

Hun synes nok bare det er dejligt når i kan være sammen om det, og du kan
beundre hende mave
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-03-04 14:47

"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> writes:

> Hørte engang at af alt hvad der fødes er 51% hankøn, så derfra lidt af
> forklaringen.

Snip en lang forklaring *SS*
Det passer helt med din forklaring, gælder i øvrigt alle dyrearter fra
katte til mennesker...;-D

Fra : Louise Viborg

Dato : 27-03-04 16:02

On Sat, 27 Mar 2004 14:31:04 +0100, "Nina, Tender Tribes"

> Ja, det var også derfor mit forbehold kom på banen *G*

> Hørte engang at af alt hvad der fødes er 51% hankøn, så derfra lidt af
>forklaringen.

Vi har ihvert fald haft flest piger i vores kuld, og begge gange har
de parret hele løbetiden, så jeg har ikke noget at sammenligne med

> Hun synes nok bare det er dejligt når i kan være sammen om det, og du kan
>beundre hende mave

Bestemt Det er hun meget glad for Men sådan plejer missepiger
jo at være