Han vil ikke spise...
Fra : Annette

Dato : 26-03-04 09:20

Hej,
Jeg har en 5 mdr gammel killing, som ved sin indflytning for en uge siden
fik lidt af sit vante Royal Canin Outdoor fodder med. Dette ville han dog
ikke spise, så jeg gav ham RC Kitten, men det vil han heller ikke spise. Jeg
har også forsøgt med lidt godter som eksempelvis tun, men det vil han heller
ikke spise. I desperation købte jeg en lille pakke Wiskas vådkost, da jeg
alligevel var ude at handle, og det vil han spise, men jeg har jo læst meget
om at dette ikke er særligt næringsrigt, hvorfor jeg gerne vil købe noget
ordentligt - men ved ikke rigtig hvor jeg skal starte og slutte, eller om
der evt. er andet galt...

Han har det godt og er glad og fræk, men det bekymre mig meget at han ikke
spiser - Håber meget at nogle kan give mig et par gode råd.

Mvh
Annette

Fra : Doris

Dato : 26-03-04 09:40

Du skal se, han er nok vant til af vådfoder, hvor han kom fra, så du må
gradvis gå over til tørkost, hvis det er det du vil have ham til at spise.
M.V.H. Doris.

Fra : Annette

Dato : 26-03-04 09:54

Det er nemlig det pudsige, for han er nemlig kun vant til RC Outdoor, så det
at få vådfoder er helt nyt for ham...

Fra : Battlefield´s

Dato : 26-03-04 10:39

> Det er nemlig det pudsige, for han er nemlig kun vant til RC Outdoor, så
det
> at få vådfoder er helt nyt for ham...

Hej
Det kan også være at han trænger til en ormekur, har han fået en sådan?
Hilsen Vibeke

Fra : Annette

Dato : 27-03-04 20:41

Han har fået ormekur, men jeg har fundet en model som virker :)

Jeg blander Hills vådfoder med lidt kogt koldt vand, og blander herefter
dette i tørfoderet, og nu spiser han sundt, godt og mere end rigeligt :)

Mange tak for interessen.

Mvh
Annette

Fra : Kate

Dato : 27-03-04 21:43

"Annette" <annette@elvis.dk> wrote in

> Jeg blander Hills vådfoder med lidt kogt koldt vand, og blander
> herefter dette i tørfoderet, og nu spiser han sundt, godt og mere
> end rigeligt :)

Nåååh, det var godt. Nogle gange kan vores bofæller altså godt være
_lidt_ besværlige Godt vi elsker dem alligevel.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Søren Christensen

Dato : 26-03-04 19:14

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal se, han er nok vant til af vådfoder, hvor han kom fra, så du må
> gradvis gå over til tørkost, hvis det er det du vil have ham til at spise.

Min var vant til tørkost. Og hun spiser KUN tørkost. Selv om jeg ligger et
stykke lækkert kylling ned til hende rør hun det ikke...
Mærkeligt...

Venligst

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 26-03-04 20:32

"Annette" <annette@elvis.dk> wrote in message
> [...]
ikke
> spiser - Håber meget at nogle kan give mig et par gode råd.

Det vigtigste er at han får noget mad indenbors, så kan du gradvist vænne
ham til noget andet.
Uanset kvaliteten på Wiskas, så tager han ikke skade af at du bruger det i
overgangen.
Måske han er midt i et tandskifte... det er tid til det nu. Så har han
ømme gummer og er nok lidt utilpas. Prøv at opbløde noget tørfoder i vand og
se om han har lyst til det lidt Whiskas oveni giver måske tilpas mange
smagsstoffer....

Mad det skal han have
Held og lykke
Hilsen Nina