larmende katte
Fra : jobe

Dato : 25-03-04 06:28

hej alle sammen

Nu har jeg hørt så meget om hvordan nogen af jer putter med jeres kære katte
om natten. det har jeg oz gjort på et tidspunkt. men nu vil de hellere lege
og larme hele natten og det er ikke sjovt når man skal på arbejde. så jeg
har forsøgt at lukke dem ud på badeværelset ( det er temlig stort) hvor de
både har mad, vand, senge og legetøj.
men de græder og kalder indtil jeg lukker dem ud. er der nogen der har et
forslag til hvordan jeg kan få mine to små fertile hankatte til at sove med
mig om natten igen?

Snork og suk fra
Bettina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 25-03-04 07:59

Hej Bettina

Nu er katte nataktive dyr og nogle fralægger sig aldrig vanen med at være
"livlige" om natten men da dine
katte nu er fertile og vi hastigt går lysere tider i møde,
kan det være at deres slumrende lyster er ved at slå
igennem, og så vil du få "skønsang" (og strinten) ud over alle grænser, så
mit bedste bud er få dem kastreret, det kan være med til at vække
"puttedyret" i dem igen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 25-03-04 13:33

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> wrote in message news:<4062831a$0$498$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> igennem, og så vil du få "skønsang" (og strinten) ud over alle grænser, så
> mit bedste bud er få dem kastreret, det kan være med til at vække

Kastration tror jeg også må være første prioritet. Ellers kan du prøve
at give dem et måltid kort før sengetid (altså i stedet for at de ex.
har tørkost tilgængeligt hele dagen), det "beroliger" deres
jagtinstinkt og de vil dermed være mindre tilbøjelige til at lege
tagfat hele natten.

Fra : Louise Viborg

Dato : 25-03-04 14:29

On Thu, 25 Mar 2004 06:27:49 +0100, "jobe" <j.moeller@oncable.dk>
wrote:

> [...]
>forslag til hvordan jeg kan få mine to små fertile hankatte til at sove med

Hej Betina!
Jeg ligger også meget vågen for tiden pga vores fertile hankat er
kommet i forårshumør, så han hyler også om natten, men han har dog
stadig tid til at putte på sofaen Det bedste vil nok være at få
dine drenge kastreret

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Dejlig hunkilling til salg!
Nyt kuld ventes i uge 15!

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 25-03-04 18:10

jobe <j.moeller@oncable.dk> wrote:
---
>men de græder og kalder indtil jeg lukker dem ud. er der nogen der har et
>forslag til hvordan jeg kan få mine to små fertile hankatte til at sove med
>mig om natten igen?
---

Som andra redan sagt så är fertila katter väldigt högljudda av sig...
Men om du har tänkt använda dina katter i avel så är ju en kastration
inte det smartaste (Vilket jag nog annars skulle rekommendera som
varande den troligen enklaste lösningen.)

Du kan pröva med att leka riktigt vilt med katterna i en halvtimme el längre
innan du tänker gå och lägga dig. Om de har hoppat omkring efter en
fjaerkost el en pelsmus i ändan på ett gummiband tills de är helt slut
så kanske de alldeles gärna går och lägger sig sen Prova att leka
först och mata dem sedan, så att de är både trötta&mätta.

Sen om du kan låta bli att kela med dem kl fem på morgonen är det säkert
bra, men det är inte så lätt alltid

h. Kristina (om alltid emellanåt blir väckt av Twister som trampar runt
på hennes mage, spinner så att sängen skakar och kräver KOS *nu*!

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Lene Hansen

Dato : 25-03-04 19:01

Jeg vil som de andre sige at det også må være en kastration der skal til.
Når det er sagt, så er det også noget med at prøve at holde dem vågne i
dagtimerne!.... Jeg ved det kan være svært og især hvis du ikke er hjemme,
men hvis de sover hele dagen er det klart de er oplagt til pjat om natten.
Var det udekatte er det et helt normalt mønster, men indekatte skal helst
føle vores mønster og være vågen om dagen og sove om natte! De fleste af
mine indekatte har netop fået vendt deres døgnrytme.

Hilsen

Lene

Fra : Doris

Dato : 25-03-04 23:33

Hvor meget koster en kasteration ?
Doris.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-03-04 00:11

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> writes:

> Hvor meget koster en kasteration ?

Uha der er ret stor forskel på hvor i landet du bor og næsten også
hvem du går til...

Men hvis du har et kattens værn eller lign i nærheden så kan du vist
få det ret meget billigere der...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : jobe

Dato : 26-03-04 06:21

hejsa.
tak for jeres svar.
drengene skal kastreres uden tvivl skal bare lige have skatte penge tilbage,
for jeg har ikke lige 3000kr før checken er kommet.
men jeg tænkte måske der var nogen fif.
jeg har prøvet at lege vildt med dem inden sengetid, men så tror de bare vi
skla fortsætte når vi kommer i seng.
jeg har oz prøvet det med maden men så råber de meget højt i løbet af natten
og så blir jeg jo ked af det og bange for at de måske er mere sultne og jeg
har dårlig samvittighed i løbet af dagen for tænk nu hvis de er sultne når
jeg ikke er hjemme.
man kan hurtig spekulere sig en pukkel på over de kære små. men gud hvor er
de dejlige, og man kan jo ikke undvære dem når de først er kommet ind i
huset.
jeg håber det hjælper når de har været på besøg hos dr. dyr.
spin
bettina

Fra : Jytte

Dato : 26-03-04 08:08

jobe wrote:
> [...]
> kommet ind i huset.
> jeg håber det hjælper når de har været på besøg hos dr. dyr.

En kastration af en hankat koster ca. 800kr. Man kan være heldig og få lidt
rabat hvis man har to.

Hilsen
Jytte

Fra : Doris

Dato : 26-03-04 09:16

Hej Henrik.
Jeg har lige fået tilbudt kasteration til 500 kr. fra en dyrlæge gennem
kattens værn, fordi jeg tager alle de misser til mig, som er i vejen for
andre ;)
V.H. Doris.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 26-03-04 11:59

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> writes:

> Hej Henrik.

Hej Doris

> Jeg har lige fået tilbudt kasteration til 500 kr. fra en dyrlæge gennem
> kattens værn, fordi jeg tager alle de misser til mig, som er i vejen for
> andre ;)

Kanongodt :hop:
Mente da også at det var noget i den retning prisen var og stærkt af
dyrlægen at de vil kasterere til omkostningspris, der er altså nogen
derude som holder af dyr.

En stor thumbs-up fordi du sørger for de hjemløse stakler

Fra : jobe

Dato : 26-03-04 12:33

jeg tror priserne kommer an på hvor man bor. jeg har ringet til dyrlægen i
silkeborg (på dyrehospitalet) og der var prosen mellem 2500 og 3000kr for
begge katte. de skal øretatoveres og vaccineres samtidig.

hilsen bettina

Fra : Kate

Dato : 27-03-04 17:45

"jobe" <j.moeller@oncable.dk> wrote in

> [...]
> dyrlægen i silkeborg (på dyrehospitalet) og der var prosen mellem
> 2500 og 3000kr for begge katte. de skal øretatoveres og vaccineres

Hold da op, jeg må erkende at jeg synes det er dyrt. Jeg gav i omegnen
af 900 kr for Mowgli, kan desværre ikke finde regningen da alt
efterhånden er pakket i flyttekasser.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 28-03-04 00:03

"jobe" <j.moeller@oncable.dk> wrote in message news:<406414de$0$530$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> silkeborg (på dyrehospitalet) og der var prosen mellem 2500 og 3000kr for
> begge katte. de skal øretatoveres og vaccineres samtidig.

En venligt ment advarsel: Hold dig VÆK fra Slb. Dyrehospital - de har
et meget dårligt rygte og det er bestemt ikke uden grund.

Fra : jobe

Dato : 28-03-04 15:48

> En venligt ment advarsel: Hold dig VÆK fra Slb. Dyrehospital - de har
> et meget dårligt rygte og det er bestemt ikke uden grund.

jeg har brugt silkeborg dyrehospital altid til både hunde, katte og heste.
og jeg har ALDRIG haft nogen dårlig oplevelser med dem. de har altid
behandlet dyrene meget godt. jeg har aldrig hørt nogen dårlige rygter om
dem. og tro mig de er virkelig blevet brugt meget i vores familie.

jeg kan så sige at jeg har snakket med dem igen og prisen blir 2000kr.for
begge katte.

Fra : Kate

Dato : 28-03-04 23:01

> jeg kan så sige at jeg har snakket med dem igen og prisen blir
> 2000kr.for begge katte.

Det lyder mere rimeligt i mine ører. Jeg ved faktisk reelt ikke hvad en
sterilisation koster, for Sofie blev nød-steriliseret pga
livmoderbetændelse, så hun var hos dyrlægen fra fredag til søndag. Den
slags koster.
Men jeg fik en kanin steriliseret for et par år siden og hvis jeg
husker ret tog min dyr 1200-1300 kr. for indgrebet.

Fra : jobe

Dato : 29-03-04 14:11

selve kastrationen koster 1300 kr for begge katte så det er jo 650kr pr. kat
det syntes jeg ikke er dyrt.

hilsen bettina