elektrisk indhegning
Fra : JK

Dato : 22-03-04 18:44

Dette er blot en forespørgsel, og jeg vil ikke "hænges" pga. dette indlæg,
men jeg vil bare gerne høre, om der er nogen, som har erfaring med det
system, hvor man lægger en ledning rundt om haven, og derefter lader katten
bære et halsbånd, som giver en lille smule stød, når den nærmer sig
"grænsen".

Virker det ovenstående overhovedet - risikerer man ikke, at katten løber den
forkerte vej (?), grunden til mit spørgsmål er, at jeg bor lige op ad en
størrere hovedvej 5meter fra vejen ! og lige nu har jeg 4 indekatte - og det
bliver de ved med, indtil jeg har en sikker løsning på, at holde dem inde i
haven. Jeg forespurgte et firma om et kattesikkert hegn - 180 cm højt + en
lettere strømførende tråd øverst - og prisen ? -hele herligheden kostede kr.
107.000,- ......ex. moms ;))

nu læser jeg så, at man kan få det nævnte usynlige hegn for kr. 3500,- og
det er jo unægtelig meget billigere, og med meget mindre besvær - men jeg
vil jo ikke skade mine katte - så spørgsmålet er, om det er en god løsning
- heste/får/køer osv. osv. lever jo iøvrigt under samme forhold sååå... ?

/JK

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-03-04 19:06

JK skrev
<nu læser jeg så, at man kan få det nævnte usynlige hegn for kr. 3500,- >

Jeg er ikke sikker, men er den slags hegn ikke forbudt
at bruge herhjemme.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Allan

Dato : 22-03-04 19:42

"JK" <DontSpam@Me.com> skrev i en meddelelse
> nu læser jeg så, at man kan få det nævnte usynlige hegn for kr. 3500,-
>
> /JK

Jeg har her idag fået sat stolper ned i min baghave.

Det kommer til at koste omkring 4000.- for et hegn på 180 med strøm i
toppen.
Det er nu også kun 52 m hegn der skal sættes.

Og så skal man lave det hele selv

Mvh Allan

Fra : Kate

Dato : 22-03-04 20:02

"JK" <DontSpam@Me.com> wrote in news:c3n8jt$66p$1@news.cybercity.dk:

> nu læser jeg så, at man kan få det nævnte usynlige hegn for kr.
> 3500,- og det er jo unægtelig meget billigere, og med meget mindre
> besvær -

Det har du ret i, men (og her bevæger jeg mig på ukendt terriotorie)
jeg mener at huske at kvæg og dens slags dyr som bliver holdt inde af
usynligt hegn faktisk glemmer det og derfor får stød gentagende gange.
Hvis det forholder sig sådan ville jeg ikke bryde mig om at bruge det
til mine dyr....Men 107.000kr for den anden løsning, det lyder som om
det vil diamantbesætte det...Puha, jeg forstår godt du vil undersøge
andre muligheder.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 24-03-04 18:24

Hej JK

107.000... hold da op - det må være en stor have (eller et dyrt firma!).
Vi fik også et tilbud - fra Poda, www.poda.dk - på indhegning af hele vores
have på ca. 800 m². Det lød på ca. 35.000 - og vi har så gjort det selv (med
hjælp fra en håndværker) for ca. 20.000. Materialerne har kostet omkring
10.000 - resten er til hjælpen, hvilket vi kunne have sparet hvis vi gjorde
det selv...

Mvh. Camilla

Fra : Kate

Dato : 24-03-04 19:39

"Camilla Scharff" <camilla@FJERNDETTEburmese.dk> wrote in

> . Camilla

Hallo, Camilla, jeg troede du hhelt havde opgivet os. Rart at se dig
igen

Fra : N/A

Dato : 26-03-04 08:40

Fra : JK

Dato : 26-03-04 08:40

"Erik" <esl@blaagaard-dyreklinik.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, det er forståeligt du søger andre løsninger, men det pågældende
> system er heldigvis forbudt i Danmark (og folk er blevet dømt for at
> have brugt det). Hvis du kan købe det i Danmark gad jeg godt vide
> hvor. For det er da en syg idé - og strafbart!
> Håber I finder en bedre løsning!
> Ville det ikke være billigere at flytte i nyt hus lidt længere væk fra
> vejen

Jeg ved godt det ikke er nogen særlig god løsning, og jeg er heller ikke
selv særlig vild med tanken, men jeg vil bare så pokkers gerne se de katte
ude i haven , og så sidder jeg iøvrigt og spekulerer på, hvilken forskel
der ville have været hvis jeg havde bygget mit 107.100,- kroners hegn med
strømførende ledning øverst - der ville de OGSÅ have fået et lille chock,
med det usynlige hegn får de i det mindste en advarsel først (halsbåndet
bipper højrere og højere jo tættere man kommer "grænsen").

/JK