En mere?
Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 12:47

Hejsa

Siden i sommers har jeg delt hjem med Mis, der er fundet på vildkat.dk Det
er også gået over al forventning. Vi kommer godt ud af det sammen, Mis og
jeg

Nu er det som om, der ligesom mangler noget i hans liv. Han går ofte rundt
og virker som om han søger efter et eller andet, hverken han eller jeg ved
hvad er. Jeg går hjemme, og beskæftiger mig hele tiden med min kat. Vi
leger, snakker, nusser og putter sammen. Han har ikke mulighed for at komme
ud. Mis er neutraliseret og fylder to år i næste måned.

Jeg overvejer nu, om en legekammerat vil være en løsning. Han er glad for
andre dyr, men de voksne katte (og en enkelt killing) han har mødt, brød han
sig mildest talt ikke om.

Da mit hjem er en 1-værelses lejlighed med køkkenet i en krog af stuen, har
jeg ikke mulighed for at inddele huset i to zoner, så Mis og en evt. ny kat
ville have hver deres i en periode i starten.

Det vil blive direkte sammensætning, med krig til følge, men med tiden vil
de vel lære at acceptere hinanden?

Der er så også lige den detalje, at her hvor jeg bor, må vi kun have én hund
eller én kat. Dog er der mange steder, hvor man ser to+ katte i vinduet, og
mange der har to vovser med, hver evig eneste gang de er på luftetur
Det er en stor afdeling, med ca. 1300 lejligheder. Jeg bor på en1. sal, der
ligger ret højt. Bortset fra mærket med "levende dyr i hjemmet" på
hoveddøren, er der ingen der kan lugte, at jeg har både kat, 6 marsvin og en
rotte.

Er det en god idé at finde en kammerat til Mis? Jeg kunne selv godt tænke
mig en steriliseret pige. Hvis det er en god idé med en mis mere, som Mis
skal kunne enes med på et eller andet tidspunkt, bør den så være ældre eller
yngre end ham?

Puha, det blev langt, og med mange spørgsmål. Ser frem til jeres erfaringer
og kommentarer

Tina og Mis

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 22-03-04 14:42

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
eller
> yngre end ham?
>
> Puha, det blev langt, og med mange spørgsmål. Ser frem til jeres

Jeg ved at du er utrolig god ved dine dyr. Men med det lille "frimærke" af
en lejlighed kan du da ikke alvorligt mene at du vil stable flere levende
væsner derind. Jeg afleverede et marsvin til dig i sommers og blev faktisk
meget overrasket over at du kun holde ud at leve så tæt med så mange
dyr.Ikke at dyrenene i burene ikke havde det godt men de er jo også vandt
til at bo i et bur. Det er en kat altså ikke - og efter min mening er det
synd og jeg kan godt forstå hvis den er frustreret og jeg tror ikke en ny
kat vil hjælpe på det problem - så har du bare 2 frustrede katte.

Hilsen Karin

Fra : zasha

Dato : 22-03-04 15:33

<klip> > Jeg overvejer nu, om en legekammerat vil være en løsning....
> Da mit hjem er en 1-værelses lejlighed med køkkenet i en krog af stuen,
>.....jeg har både kat, 6 marsvin og en rotte

Jeg tror nu også både du og dyrene måske var bedre tjent med hvis du kunne
finde en lidt større lejlighed, før du udvider dyrebestanden....

Som Karin skrev, så risikerer du to fustrerede katte og en masse uløselige
problemer....
....blot min mening

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://chocolade.dk
og
http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 17:40

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> finde en lidt større lejlighed, før du udvider dyrebestanden....
>
> Som Karin skrev, så risikerer du to fustrerede katte og en masse uløselige

Dyrene går ikke i syv forskellige bure. De fylder faktisk ikke ret meget, og
lejligheden er indrettet sådan, at burene indgår som møbler i lejligheden.
Katten har enormt mange steder i højderne den kan være, at han så ikke altid
bruger bruger dem, det er jo en anden sag

Mis er ikke frustreret. Jeg forstår ikke, hvordan I får det til, at han er
frustreret. Det er en _fornemmelse_ jeg har af, at han går og søger efter et
eller andet. Men det kan jo blot være et stykke legetøj, der i tidernes
morgen er blevet slugt af støvsugeren, han pludselig husker han har gemt et
eller andet sted...

Tina

Fra : Tine Kristiansen

Dato : 23-03-04 15:12

Hejsa,

Jeg vil bare lige sige, at jeg tror umiddelbart ikke at dit problem skal
løses ved større lejlighed eller noget i den stil.

Var det en indekat, som du fik? Eller har den været vant til at være
ude? Det kan evt. være dette den savner....

Ang. det med størrelsen af lejligheden, så gør det ingen forskel med
mindre, at det der meget lidt plads du har (hvor mange kvm. snakker vi
om?).
Det eneste det gælder om er at indrette de kvm. man har til rådighed, så
katten kan udnytte det. Især når det er en indekat vi snakker om. Sørg
for at den har et stort kradsebræt, som den kan løbe op og ned af og
især vigtigt at den kan komme op i højden (ligesom når den er ude i
naturen). Derudover skal den have mulighed for gemmesteder m.m.
Tænk på hvordan katten ville opføre sig udenfor og så indret nogen ting
efter det.

Jeg har selv 3 katte på 70 kvm og det går fint. Egentlig tror jeg
sagtens at der kunne være flere ;0)

Det er også vigtigt at du huske at aktivere katten. Og hvis du ikke er
særlig meget hjemme, så er en legekammerat en rigtig god ide ! For
katten kan måske også savne noget leg og udfordring. Hvis den fx. ikke
har mulighed for at klatre højt op, så får den heller ikke noget motion
og det gør den også raskløs.

Jeg håber, at disse ting kan hjælpe dig. Ellers så er du meget velkommen
til at skrive igen til mig.

Med venlig hilsen
Tine Kristiansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 15:03

"Tine Kristiansen" <vitexKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Var det en indekat, som du fik? Eller har den været vant til at være
> ude? Det kan evt. være dette den savner....

Han har altid været inde. Født i en lille lejlighed, boet det første 1½ år i
en lille lejlighed, og nu bor han hos mig, som kan tilbyde lidt mere plads
end den forrige ejer. Han har aldrig prøvet udelivet, og han prøver ikke på
at komme ud/giver tegn til at bryde ud af vinduer og dør.

> Ang. det med størrelsen af lejligheden, så gør det ingen forskel med
> mindre, at det der meget lidt plads du har (hvor mange kvm. snakker vi
> om?).

Jeg har et bo-areal på 35m2.

> [...]
> naturen). Derudover skal den have mulighed for gemmesteder m.m.
> Tænk på hvordan katten ville opføre sig udenfor og så indret nogen ting

Han har alt det, en kat overhovedet kan drømme om - Og lidt til. Han har
pt. tre kradsetræer/stolper/dimser, i forskellige størrelser og materialer.
To står, et ligger på gulvet. Han anvender alle tre lige meget. Han må være
(og er) på og i alle reoler, han har huler, kurve, gemmesteder,
udkigssteder, hyggesteder, etc.

> [...]
> katten kan måske også savne noget leg og udfordring. Hvis den fx. ikke
> har mulighed for at klatre højt op, så får den heller ikke noget motion

Jeg går hjemme, og jeg bruger rigtig meget tid på alle dyrene. Mis og jeg
leger sammen mindst 5 timer dagligt. Han får masser af motion, både løb,
hop, spring, kravle/klatre, og bare tumlen rundt. Han er også rigtig god til
at aktivere sig selv, hvad enten det er udforsking med poterne (dyret ser
med fingrene), en ny leg han lige har fundet på, eller blot fisen rundt
efter sin egen skygge. Dyret har et atomkraftværk i bagdelen... :)

Jeg vil endnu engang understrege, at han ikke går og er rastløs eller
frustreret. Det er blot en fornemmelse jeg har af, at han går og leder efter
noget. Det er ikke hver dag, og det er ikke i ret lang tid af gangen. Som
skrevet tidligere, kan det jo blot være et stykke legetøj, han pluselig
kommer i tanke om at han har eller tror han har. Støvsuger og skakt sluger
jo af og til noget

Tina

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 26-03-04 12:05

Tina <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote:
---
>Jeg har et bo-areal på 35m2.
---
> [...]
>To står, et ligger på gulvet. Han anvender alle tre lige meget. Han må være
>(og er) på og i alle reoler, han har huler, kurve, gemmesteder,

Hej!

Vi bor två katter och två personer på 32 kvadrat. Jag skulle nog kunna
tänka mig mera plats själv och säkert skulle katterna också trivas
med det, men de verkar inte missnöjda. De hade lite mera plats i sitt gamla
hem, men där fick de å andra sidan pga förra ägarens tilltagande allergi
inte vistas i sovrummet. Här har de tillgång till hela sängen (och Twister
sover för det mesta där om nätterna och alla ytor utom köksbänken, stolar,
bord osv. (Klätterträdet är inte så intressant, jag planerar att byta ut
det mot fler bokhyllor som verkar vara mycket mera spännande att klättra
i Klädskåp är också väldigt trevliga.)

Jag tror inte att golvytan i sig har så mycket att göra med huruvida katten
trivs eller inte, utan att det viktiga är att katten har gott om egna
ställen.

(När detta är sagt så ska jag erkänna att när vi i några månader bodde
på 24 kvadrat så smet katterna ut i trappan så fort man öppnade dörren -
men den lägenheten var inte heller alls "kattanpassad". Och jag tyckte
själv att det var alldeles för trångt...)

> [...]
>med fingrene), en ny leg han lige har fundet på, eller blot fisen rundt
>efter sin egen skygge. Dyret har et atomkraftværk i bagdelen... :)

Jag tycker det låter som om han har det bra jag Det är viktigt att
leka med katten och stimulera den, speciellt när den är både innekatt
och ensamkatt.

> [...]
>kommer i tanke om at han har eller tror han har. Støvsuger og skakt sluger

Jag tycker nog att du kan prova med en katt till - jag ser själv hur
mycket sällskap mina två har av varandra (de är kullsyskon), och skulle
nog aldrig mer ha bara en innekatt, om den inte *definitivt* verkar vara
en sådan katt som vill vara ensamkatt. Också om man är mycket hemma så
är det ändå skillnad på katt- och människosällskap Bara det är en
katt som är van att vara inne så borde det gå bra. Vissa katter trivs
inte alls innomhus, och ju mindre plats det finns, desto svårare har de
att anpassa sig.

Sen är det förstås lite svårt att sammanföra katter om man inte kan
skilja dem åt vid behov. Hur skulle det vara att låna en riktigt stor bur
som du kunde låta den ena katten sitta i ett par timmar el så? Och sen byta om?
Bara så att de får vänja sig vid lukterna, inte så att de skulle bo där,
även om den borde ha plats för mat&låda och sånt. Lite som en stor
utställningsbur tänker jag mig. Eller låter det som djurplågeri?
Felifriend kunde säkert vara en god investering

h. Kristina

--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 21:41

"Kristina R M Weimer" <kweimer@cc.helsinki.fi> skrev i en meddelelse

> [...]
> katt som är van att vara inne så borde det gå bra. Vissa katter trivs
> inte alls innomhus, och ju mindre plats det finns, desto svårare har de

Selvfølgelig. Jeg kunne ikke drømme om at tage en kat fra et kuld, der er
opdraget til at være udekatte, og gøre den til ren indekat. Min kommende 2.
kat, skal være fra et kuld, hvis forældre også er indekatte. Og helst også
et par generationer tilbage.

> [...]
> utställningsbur tänker jag mig. Eller låter det som djurplågeri?
> Felifriend kunde säkert vara en god investering

Felifriend skal der helt sikkert inviseres i, til når kat nummer to skal
flytte ind.

Mis bryder sig ikke om at sidde i et bur af en eller anden art. Hverken
stort eller lille... Ellers er det en god idé.

Tak for dit svar. Jeg er nu helt sikker på, at jeg skal have en kat mere.
Når den helt rigtige er fundet *s*

Mvh

Tina og Mis

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 17:33

"Karin Offenbach Rasmussen" <kr@dtc-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> synd og jeg kan godt forstå hvis den er frustreret og jeg tror ikke en ny
> kat vil hjælpe på det problem - så har du bare 2 frustrede katte.

For det første, så er min kat ikke frustreret. Han er glad og harmonisk, det
er bare som om han går og søger efter et eller andet ind imellem. Altså en
_fornemmelse_ jeg har!

For det andet bad ikke ikke om din mening om mit liv og min lejlighed!

For det tredje, så aner du ikke noget som helst om, hvordan her ser ud i
dag, og hvordan min kat er til hverdag. Hvordan kan du så konkludere, at han
er frustreret og mistrives? Medmindre du da har nøgle til min lejlighed?!

For det fjrede, så er der mange andre herinde i gruppen, der har både to,
tre og fire katte i en lejlighed af nogenlunde samme størrelse som min. Men
deres katte er måske også frustrede og utilpasse, fordi deres "mor" vægter
deres behov fremfor sine egne? Nej, dét er helt ok, for enten er de avlere
af en eller anden fisefornem race, eller ejere af en kat med fine papirer!

Hvis du allerede dengang i sommers havde et problem med min lejligheds
størrelse, hvorfor tog I så ikke Strit med tilbage?

Om der er meget eller lidt plads, har for det meste ingen betydning for, om
et dyr har det godt. Katten opholder sig jo ikke kun på gulvet! Der hvor Mis
boede før, var der endnu mindre plads. Og ja, hans tidligere ejer er glad
for de forhold han har fået nu, som hun ikke selv kunne tilbyde ham.

Tina

Fra : Ann

Dato : 22-03-04 18:34

> [...]
> af en eller anden fisefornem race, eller ejere af en kat med fine papirer!

Jeg har flere gang set at folk har spurgt om de havde nok plads til en/flere
katte,
og de har tit fået svaret at en kat ikke behøver meget plads, og at hvis man
bor småt, er det faktisk bedst at have 2 katte.
Men det gælder måske ikke i Tina's tilfælde??

Hilsen Ann

Fra : Ann

Dato : 22-03-04 18:40

"Ann" <ann@FJERNdagensdyr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> bor småt, er det faktisk bedst at have 2 katte.
> Men det gælder måske ikke i Tina's tilfælde??

Jeg burde måske lige nævne at jeg hverken kender Tina, hendes mis eller
størrelsen på hendes lejlighed,
jeg undrer mig bare lidt over hvad forskellen er?

Hilsen Ann

Se vores private loppemarked
www.dagensdyr.dk/loppemarked

Fra : Mathilde

Dato : 22-03-04 21:21

Jeg synes godt nok ikke tonen er særlig pæn i denne her
"diskussion/samtale/noget"...

Hvis man spørger om noget, må man selv sortere i de svar man får - og ikke
blive muggen over de råd der kommer...

Jeg ved ikke om det bare er min mening....??

Selv synes jeg det lyder til, der er ret mange dyr i den lille lejlighed.
Hvis det ikke lugter og ingen lider nød - ser jeg ingen grund til man ikke
skal give det en chance at få en ven til Mis.
Hvis det ikke går er man jo så bare nød til at skille sig af med en man
(hvis det var mig) nok er kommet til at holde af....

://Mathilde
http://tilde.aragon.dk/gallery/albums.php

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 23:21

"Mathilde" <tilde@DELETEfaril.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg synes godt nok ikke tonen er særlig pæn i denne her
> "diskussion/samtale/noget"...
>
> Hvis man spørger om noget, må man selv sortere i de svar man får - og ikke
> blive muggen over de råd der kommer...

Jeg blev muggen over, at en der har set min lejlighed og dens indretning for
snart et år siden, gjorde sig til herre over, hvorvidt min kat havde det
godt eller ej.

> Selv synes jeg det lyder til, der er ret mange dyr i den lille lejlighed.
> Hvis det ikke lugter og ingen lider nød - ser jeg ingen grund til man ikke
> skal give det en chance at få en ven til Mis.

Well, som jeg skrev tidligere, så indgår marsvinenes hjem som en del af
møblementet af lejligheden. Der står ikke 7 kæmpe bure på gulvet

Inden jeg fik mærke på døren, havde jeg en håndværker på besøg, der skulle
lave noget i mit køkken. Han kommer ind, hilser på katten, og går i gang med
arbejdet. Efter 10 minutter, da marsvinekoret gik i gang over en pose der
knitrede lidt, var han ved at ødelægge værktøj og det hele, så forskrækket
blev han over, at der var dyr i lejligheden.

Her dufter lidt af friskt hø (skøøøn duft) og kattens grus når han har fået
friskt grus i bakken, ellers er der ingen der kan lugte, at her er dyr. Jeg
har altid mindst ét vindue åbent (det er for min egen skyld, jeg kan ikke
fordrage ikke at få frisk luft i længere tid ad gangen), der er altid rent
om mine dyr, og alt i kattens bakke bliver fjernet, så snart han har skrabet
færdigt. Det både den lille tissetår midt om natten, og de noget større
visitkort han afleverer

> Hvis det ikke går er man jo så bare nød til at skille sig af med en man
> (hvis det var mig) nok er kommet til at holde af....

Ja, det er nok det værste... Det er søreme også med i overvejelserne.

Tina

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 23-03-04 12:35

> [...]
>
> Tina
>
>Slap nu lige lidt af. Jeg har hverken udtalt mig om at der lugter eller
noget.Og nej jeg ved ikke
hvordan du har indrettet dig i dag - men uanset hvad bliver værelset altså
ikke større. Men jeg er
stor modstander af at katte ikke kan komme ud. Har selv to der lever et
herligt liv og som går og kommer som det passer dem. Lige ud og fange en mus
eller fugl og ind og prale og slappe af ,blive nusset og flade ud i sofaen
..De var indekatte til de var omkring 4,5 mdr. da kedede de sig bravt selv om
de havde 280 kvm at udforske.Uanset jeg får hele sværmen på nakken kan ingen
overbevise mig om at det er normalt at spærre en kat inde på 20 kvm.
Og Tina jeg mener ikke jeg skrev andet end godt om din måde at behandle
marsvinene på. Det her handler om katten.

Hilsen Karin

Fra : Ukendt

Dato : 23-03-04 16:10

"Karin Offenbach Rasmussen" <kr@dtc-online.dk> skrev i en meddelelse

Uanset jeg får hele sværmen på nakken kan ingen
> overbevise mig om at det er normalt at spærre en kat inde på 20 kvm.

for en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at min lejligheds indendørsareal
er 35 m2, og altså ikke 20m2, som nævnt ovenfor.

Tina

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 23-03-04 22:20

Tina skrev i en meddelelse...

> for en god ordens skyld vil jeg lige nævne, at min lejligheds
indendørsareal
> er 35 m2, og altså ikke 20m2, som nævnt ovenfor.

Nåh...jamen så har du jo næsten lige så meget plads som mig. Jeg troede jeg
havde 45 kvm men det er bruttoarealet, så jeg har egentlig kun 42 - og når
jeg ikke er hjemme har kattene ikke adgang til mit frimærke af en entre med
ditto badeværelse=luftsluse.

For en god ordens skyld kan jeg sige at jeg har tre voksne katte og en
spandfuld fisk - de eneste problemer jeg oplever er når den yngste af
kattene får hendes killingeanfald og ikke er til at styre på en tønde land -
men det har absolut ikke noget med størrelsen på min lejlighed at gøre. Og
de kommer så absolut ikke ud at føjte nogen af dem - med mindre tøserne får
tigget sig til en lille tur i snor.

Mvh den anden Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner snart i Randers

Fra : Ukendt

Dato : 24-03-04 15:10

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:4060aa23$0$513$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> jeg ikke er hjemme har kattene ikke adgang til mit frimærke af en entre

Mis har heller ikke adgang til badeværelse og entre, når jeg ikke er hjemme.
Kattesluse Det er yderst sjældent jeg er væk mere end 5 timer af gangen,
og jeg er sikker på, han bare sover i den tid. Ynglingskurven plejer at være
godt lun *s*

> [...]
> de kommer så absolut ikke ud at føjte nogen af dem - med mindre tøserne

Tak for dit input.

Tina

Fra : Kate

Dato : 24-03-04 19:28

"Tina" <wunjo(snabel-a)webspeed.dk> wrote in

> og jeg er sikker på, han bare sover i den tid

Ved du hvad, jeg arbejder og er dermed hjemmefra omkring 9 timer hver
dag og jeg er også af den overbevisning at mine katte sover det meste
af tiden. Jeg bedømmer det på at de fleste af de ting som er væltet
eller faldet ned fra reolen eller på anden måde har skiftet plads uden
min indblanding, er sket når jeg er hjemme, meget sjældent når jeg ikke
er hjemme.
Dermed ikke sagt at jeg ikke kunne drømme om at finde en _stor_ bolig
med mulighed for løbegård, men det står økonomien ikke til og kattene
lider ikke nød efter min mening.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-04 04:14

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller faldet ned fra reolen eller på anden måde har skiftet plads uden
> min indblanding, er sket når jeg er hjemme, meget sjældent når jeg ikke

Det eneste der sker herhjemme når misse er alene, er at der er mindre i
madskålen, mindre i vandskålen, og gevinst i bakken
Meget sjældent, at mine ting har skiftet plads når jeg ikke har været
hjemme. Sine egne ting slæber han med sig i seng.

> Dermed ikke sagt at jeg ikke kunne drømme om at finde en _stor_ bolig
> med mulighed for løbegård, men det står økonomien ikke til og kattene
> lider ikke nød efter min mening.

Lige præcis! Det er kattenen, det kommer an på. Trives de under foholdne,
synes jeg ikke det er synd de bor på lidt plads. Var Mis decideret rastløs
og utilpas ved at bo på et - for menensker - lille sted, havde jeg aldig
taget ham.
Katte er heldigvis forskellige

Tak for dit input

Tina

Fra : Kristina R M Weimer

Dato : 26-03-04 12:25

Karin Offenbach Rasmussen <kr@dtc-online.dk> wrote:
---
> [...]
>de havde 280 kvm at udforske.Uanset jeg får hele sværmen på nakken kan ingen
>overbevise mig om at det er normalt at spærre en kat inde på 20 kvm.

Det här är ju en evighetsdiskussion som vi alla vet och eniga blir vi
nog aldrig. Jag tror säkert att dina katter stortrivs med att vara ute,
och jag har själv omplacerat två olika katter för att de inte trivdes
som innekatter. Och har man möjlighet att låta katten vistas ute så är
det fint. (Drömmer själv om en stor ingärdad have eller ens
en balkong där jag kunde odla en gräsplätt, som någon här har gjort

Men det betyder inte samma som att innekatter automatiskt har ett sämre liv.
Vissa katter kan vantrivas, men jag tror nog att de flesta här iaf har
det riktigt bra Det man måste tänka på när man har innekatter är att de
måste stimuleras extra. Jag märker genast om jag haft för lite tid att leka
med katterna på att de slåss mera än vanligt t.ex. Innekatter kräver
helt enkelt lite mer av sina ägare än utekatter, för att inte få
tråkigt Om man som kattägare/kattägd är uppmärksam på kattens behov
så är det inget fel på en innekatt.

Sen finns det ju folk som aldrig är hemma, sällan tömmer lådan,
ger skräpmat, aldrig leker med katten, skäller på den om den gör
något "kattigt", katten har det superkedeligt osv.
Men de är att jämföra med utekattsägare som aldrig ger katten extra mat,
inte släpper in den ens om vinternätterna,struntar i maskmedicin
och vaccinationer, inte låter kastrera sina djur osv.
Det finns ansvarstagande kattägare, och oansvarliga. Det har inte
att göra med ute- eller innekatter i sig

h. Kristina
--
There was no possibility of taking a walk that day.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-03-04 13:32

On 2004-03-26 12:25:23 +0100, kweimer@cc.helsinki.fi (Kristina R M
Weimer) said:

> Det här är ju en evighetsdiskussion som vi alla vet och eniga blir vi
> nog aldrig.
<klip en masse fornuftigt>
> Det finns ansvarstagande kattägare, och oansvarliga. Det har inte
> att göra med ute- eller innekatter i sig
> h. Kristina --

Bravo Kristina, der ramte du hovedet på sømmet. Efter min mening

--
Knus fra Ann R

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-04 21:26

"Kristina R M Weimer" <kweimer@cc.helsinki.fi> skrev i en meddelelse

*snip*

Lige præcis

Smukt skrevet.

Tina

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 22-03-04 19:03

Hej Tina

Hvis du bestemmer dig for at Mis skal have en legekammerat, vil det bedste
nok være en killing, især
fordi han ikke har været så vild med andre voksne katte,
så det vil nok være nemmest at "vænne" ham til en killing på 3-4 mdr, han
vil sikkert vise sin utilfredshed med den
i starten, men som regel bliver det ikke så "voldsomt" som det kan blive med
en anden voksen kat, og ja jeg tror at sådan to rødder vil kunne få meget
fornøjelse af hinanden, også selvom de ikke har en balsal.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 19:22

"Marianne Hellemose" <hellemose.som3@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en anden voksen kat, og ja jeg tror at sådan to rødder vil kunne få meget
> fornøjelse af hinanden, også selvom de ikke har en balsal.

Hej Marianne

Tak for dit svar.

En killing vil blive taget med i overvejelserne om en legekammerart til ham.
Skulle være meget mærkeligt, om han godt kan lide at putte med rotten, men
ikke med en lille lodden killing. Men hvem ved, hvad der egentlig foregår i
pæren på de kære missere *s*

Tina
/og Mis, der ligger i udstrakt på ryggen i hele sengens længde, og sover
dybt.

Fra : Kate

Dato : 22-03-04 19:58

Hej Tina

Jeg tror jeg ville foreslå en killing. Måske er jeg forudindtaget, men
en hankilling med selvtilliden ville sikkert være det allerbedste. Da
jeg fik Mowgli havde han så stort et ego at han slet ikke kunne tænke
sig at de andre katte ville gøre ham noget. Og i det store hele fik han
ret.
Hvis Mis er en lidt genstridig herre hvad artsfæller angår, så er en
voksen kat nok ikke lige løsningen.
Nu ved jeg jo ikke om han er en meget aktiv kat eller en mere doven af
slagsen, men det er i hvert fald også godt at tage med i sine
betragtninger. Hvis nu du beslutter dig for en nr. 2 kat er det jo
vigtigt at de er så nogenlunde enige om aktivitetsnivauet, specielt når
du bor småt og kattene kan have svært ved at komme fra hinanden.
Jeg bor selv i en to-værelses med 4 katte og jeg ser til tider at nogle
ligger i bunke, men lige så ofte at de ligger så langt væk fra hinanden
som muligt og det må de nødvendigvis have ret til. Som du selv skriver
så kan højden hjælpe gevaldigt på kattenes udfoldelsesmuligheder, så
jeg mener ikke at det at din lejlighed er lille behøver forhindre dig i
at få en kat mere.

Held og lykke med jagten

Fra : Mathilde

Dato : 22-03-04 21:28

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote in message news:405f373e$0$167
[...]

Jeg vil give Kate ret i det hun skriver her....Vi er glade for vi ikke fik
en killing til vores hankat, der på det tidspunkt var 3 år. Vi fik en
ungkat - som ikke er sååååå aktiv som en killing. Og det passer den "gamle"
fint.
Man siger jo at kattene skal have lov til at kunne gå hver til sit.. Men du
har jo plads i højden - såååå.

Jeg vil ønske dig held og lykke med at få dig en kat mere

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 23:52

> [...]

"gamle"
> fint.
> Man siger jo at kattene skal have lov til at kunne gå hver til sit.. Men

Har også både en rimelig entré og badeværelse, som Mis ynder at opholde sig
i. Han synger derude. Forskellige toner i de forskellige hjørner af
badeværelset, det er han meget facineret af. Og håndvasken er dejlig at sove
i... *s* Om natten ligger han ofte ude i entreen og sover, splattet ud på
ryggen tværs over gulvet, så en er ved at skvatte over ham, når det er tid
til at hælde vandet af kartoflerne.

Mis har intet ønske om at komme uden for lejligheden, så han må være ganske
tilfreds med forholdne her.

> Jeg vil ønske dig held og lykke med at få dig en kat mere

Tak skal du have

Tina

Fra : Ukendt

Dato : 22-03-04 23:45

> [...]
> så kan højden hjælpe gevaldigt på kattenes udfoldelsesmuligheder, så
> jeg mener ikke at det at din lejlighed er lille behøver forhindre dig i

Hejsa

Uha, Mis har et mindre atomkraftværk i bagdelen *G* (Ikke på en rastløs
måde. Han kan bare godt lide altid at udforske alt muligt.)

Tak for dit input, det tager jeg med, hvis jeg bestemmer mig for at få en
kat mere i huset.

Tina

Fra : martin

Dato : 28-03-04 22:30

Jeg tror heller ikke pladsen har så meget at sige, så længe der er nok
steder at være.

Jeg fik min ene russer først i sommer, og nummer to kom til et par måneder
senere.

Og jeg er slet ikke i tvivl. Der er helt klart ting, som jeg ikke kan give
kattene, men som de giver hinanden. De har meget stor glæde af hinanden, og
jeg har ikke spor dårlig samvittighed, når jeg går på arbejde, fordi jeg ved
at kattene har deres egen rytme, og altid har hinanden.

Når de så ligger og sover i bunke på den rene postkort-facon, så er jeg
ekstra glad for at have to.

At det tog dem tre uger at holde op med at hvæse og knurre ad hinanden, det
for længst glemt

Så, go for it

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-04 08:16

"martin" <mbrandt@fjern-dette_get2net.dk> skrev i en meddelelse

> At det tog dem tre uger at holde op med at hvæse og knurre ad hinanden,
det
> for længst glemt
>

> Så, go for it

Tak for dit svar

Jeg skal helt sikkert have en mere, når den rette kat er fundet. :)

Før eller siden må Mis acceptere, at den er i huset. *s*

Tina