JBL Pumpe
Fra : J.B.

Dato : 28-04-04 17:50

Nogen der har erfaring med denne? :

JBL, CristalProfil 250

Gode / dårlige erfaringer modtages.

M.v.h.
J.B.

Fra : jnjonas

Dato : 01-05-04 09:42

Næ, men jeg har med Via Aquas og JBL er mage til dem. De kører godt.

Fra : J.B.

Dato : 04-05-04 16:41

> Næ, men jeg har med Via Aquas og JBL er mage til dem. De kører godt.

OK! Tak for svaret, jeg har nu købt den omtalte JBL pumpe. Til min skuffelse
passer slanger + rør + sugekopper ikke til mit 128L Akvastabil: Jeg vil
nødig til at save/bore i alu-stellet men har hørt at Effect Line selv laver
rør som passer til deres Akvastabil.
Er der nogen der bruger Effectline's egne rør? Virker de? Kan man købe dem
online et sted?

M.v.h.
J.B.

Fra : Michael Larsen

Dato : 05-05-04 08:51

Akvarie West har den, han har vist også en "online-shop", Jeg har selv
set på den, men er fra samtlige jeg har hørt fra blevet frarådet
at købe bruge dem af følgende begrundelser:

* nedsætter strømmen (liter i minutet)
* besværlig at rense for alger/belægninger
* Umulig at rense for blade hvis de først har fået sat sig fast.

Jeg har selv måtte modificere mit effekline alu-stel, det ses ikke,
fungere upåklageligt, og væsentligt billigere..

--
Mvh.
Michael Larsen

http://www.tech-nic.dk/akvarie/

Fra : RuneR

Dato : 05-05-04 13:15

J.B. wrote:

> [...]
> at Effect Line selv laver rør som passer til deres Akvastabil.
> Er der nogen der bruger Effectline's egne rør? Virker de? Kan man

Tror du tænker på deres overgangs studse. De er IKKE gode, jeg købte dem,
men de nedsætter flowet ganske pænt, så jeg gik bort fra dem. Og holder mig
til standart EHEIM.

Havde også et problem med effekt studsene at slangerne ikke sad ordentlig og
de sugede falsk luft ind, det ville nu nok kunne klares. Men jeg ville ikke
leve med den nedsatte effekt på pumpen.

--

MVH Rune Rohleder
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/Rune_Rohleder

Fra : RuneR

Dato : 05-05-04 13:31

RuneR wrote:

> [...]
> ordentlig og de sugede falsk luft ind, det ville nu nok kunne klares.
> Men jeg ville ikke leve med den nedsatte effekt på pumpen.

her er et billede af den.
http://www.akvariewest.dk/Diverse/Akvastabil/Effecstuds.jpg

Fra : J.B.

Dato : 05-05-04 20:29

Tak for svar.

Det lader desværre til at jeg må have nedstrygeren frem :(

M.v.h.
J. B.