netkort og netexpress
Fra : KO

Dato : 29-04-01 13:23

Hvilket netkort skal man have? Er et med det "firkantede" hul til 10/100 godt nok.

Undskyld mit måske dumme spørgsmål, men aner ikke hvad "twistedpair Ethernet, 10BaseT eller 10/100BaseT" er for noget!!

Fra : Henning

Dato : 29-04-01 14:14

On Sun, 29 Apr 2001 14:23:25 +0200, "KO" <kim.olsen@email.dk> wrote:

>Hvilket netkort skal man have? Er et med det "firkantede" hul til 10/100 godt nok.
>
>Undskyld mit måske dumme spørgsmål, men aner ikke hvad "twistedpair Ethernet, 10BaseT eller 10/100BaseT" er for noget!!

Ja, det kaldes et RJ45-stik. Twisted pair er måden kablet er snoet på
(indeni, vel og mærke), 10Base eller 10/100Base er hastigheden på
kortet.
10 betyder at det kører 10MegaBit, 10/100 betyder at det både kan køre
10 og 100MegaBit, alt efter hvad der er i den anden ende

Henning
hsb@image.dk

Fra : KO

Dato : 30-04-01 07:54

Ok. Så blev jeg så meget klogere Takker for svaret Henning

Men er det, den firkantede port i netkortet som er RJ45?? Hvad mener de så med BaseT?? Er det, det samme stik?

Henning <ingen@email.tx> skrev i en news:0p4oetsvicfjceirp3hjtj87h56hti1edo@4ax.com...

Fra : Claus S

Dato : 30-04-01 18:10

"KO" <kim.olsen@email.dk> skrev i en meddelelse
> Ok. Så blev jeg så meget klogere Takker for svaret Henning
>
> Men er det, den firkantede port i netkortet som er RJ45?? Hvad mener de så
med BaseT?? Er det, det samme stik?

RJ45 er en stikbetegnelse. Det er et rundt stik, der "rager ud" af
netkortet. Det "firkantede hul" som du snakker om, kan jeg ikke huske hvad
hedder. (Men det betyder, at jeg skal ha' anskaffet mig et nyt netkort. ØV)

mvh Claus

Fra : Henrik Høy

Dato : 30-04-01 18:29

In article <9ck67d$1e4$1@news.inet.tele.dk>, claus@skaarup.as says...

> [...]
> hedder. (Men det betyder, at jeg skal ha' anskaffet mig et nyt netkort. ØV)

Lige for at få det på det rene. RJ45 er det firkantede stik !!!

--

-

Henrik Høy
henrik@hoey.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 30-04-01 18:34

Claus S skriver:

> RJ45 er en stikbetegnelse. Det er et rundt stik, der "rager ud" af
> netkortet.

Aner du lige hvad du snakker om? Siden hvornår har et RJ45 stik været rundt? Det
er firkantet.

Fra : Allan K

Dato : 30-04-01 18:51

On Mon, 30 Apr 2001 19:09:31 +0200, "Claus S" <claus@skaarup.as>
wrote:

>RJ45 er en stikbetegnelse. Det er et rundt stik, der "rager ud" af
>netkortet. Det "firkantede hul" som du snakker om, kan jeg ikke huske hvad
>hedder. (Men det betyder, at jeg skal ha' anskaffet mig et nyt netkort. ØV)

Som de to andre rigtigt skriver, er RJ45 det firkantede stik. Det
runde stik kaldes et BNC stik.
--
Allan K AKA GigaShadow(Co30)
website: http://www.gigashadow.dk