planteakvarium
Fra : kha

Dato : 05-04-04 10:20

Jeg vil gerne (eller rettere konen) vil gerne forsøe sig med et
planteakvarium. Måske sniger der sig en guppy i akvariet, men generelt kun
ganske få små fisk.

Hvad skal der til?

Osmose?
Co2?

Hvad skal man bruge af lys? Jeg har ikke noget amatur til dette akvarium, så
jeg er ikke bundet op på noget.

--

akvarium @ arendt .biz

Fra : Michael Larsen

Dato : 05-04-04 12:41

kha wrote:

> [...]
> Co2?
>
> Hvad skal man bruge af lys? Jeg har ikke noget amatur til dette akvarium, så

Osmose er da vist kun nødvendigt, hvis du skal have speciel blødt vand,
til nogle meget specielle planter.
CO2 er bestemt en god ide i et plante akvarium.
Afhængt af hvilke akvarium du har kan både lystofrør og HQI-lamper
bruges, der anbefales vist primært HQI-lamper til dybere akvarier end 50
cm.( jeg kan meget vel tage fejl her, har ikke den store erfaring med
disse.)
Men nedenstående link har en god beskivelse og forklaring på dette emne:
http://home10.inet.tele.dk/sveri/ -> Tips & Tricks -> Lyset

--
Mvh.
Michael Larsen