kribensis
Fra : Thomas B

Dato : 02-04-04 19:50

Hejsa. Har lige opdaget at mine kribensis er ved at formere sig. Der er æg i
hulen kan jeg se. Hvor længe går der inden de udklækker. Er der ting som jeg
skal være opmærksom hvis det bliver til noget.

mvh. Thomas

Fra : Dal

Dato : 02-04-04 20:20

Når der nu er gang i Kribensis, er der så nogen der har forsøgt sig med
flere hunner i samme akvarium til 1 han

/Henrik

Fra : Jon Batsberg

Dato : 03-04-04 10:19

Til Thomas: Jeg tror højst der går et par uger til udklkæning. Ungerne har
indbygget madpakke til ca. 14 dage, herefter kan du fodre dem med knust
tørfoder. Efter Ca. 30-50 dage holder forældrene op med at passe ungerne.
Ungerne søger længere og længere væk fra "de gamle" i jagten på føde. Hvis
du har andre fisk i akvariet er dette tidspunktet hvor dine unger bliver
ædt.

Til Dal: Jeg har selv 2 hunner til min Kribensis-han. Han flirter ofte med
begge hunner, men i sidste ende er det altid den samme han vælger at formere
sig med. De 2 hunner har det med at sloges men det er ikke specielt
"farligt" for nogen af dem.
Jeg har fået at vide at det faktisk er bedre med 2 hunner pr. han end kun
med 1.

M.v.h.
J.B.

Fra : Dal

Dato : 03-04-04 11:00

Hmm.. jeg tror jeg vil forsøge med en ekstra hun til min han

/Henrik

Fra : Alex W

Dato : 03-04-04 14:02

Pas på!
Jeg prøvede med dårligt resultat.
Selv i et stort akvarie (375L) slog kribensis hunnen den anden (ny) hun
ihjel.

/Alex W

Fra : Dal

Dato : 03-04-04 14:40