Imponerende akvarium
Fra : Thomsen

Dato : 02-04-04 08:02

Stor, større, størst. På nedenstående link kan man følge tilblivelsen
af et kæmpe akvarium i Berlin.
http://www.aquanet.de/video/nsvideo-2.20040129150650983.asp Indslaget
er med tysk tale.
Akvariet er cylinderformet med en indvendig cylinder med en elevator.
Meget imponerende.

Ken

Fra : kha

Dato : 02-04-04 08:34

> Akvariet er cylinderformet med en indvendig cylinder med en elevator.
> Meget imponerende.

ja meget!! Man skulle lige have ?5 mio. til et akvarium eller hvad preuseren
sagde det kostede

--
http://arendt.biz/akvarium/

akvarium @ arendt .biz

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-04-04 08:37

"kha" <akvariereol@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ja meget!! Man skulle lige have ?5 mio. til et akvarium eller hvad
preuseren
> sagde det kostede

Stort er det men lort er det også!
Hvis der er nogen er er kyndige ud i det tyske sprog, er der et par
anmelderser på den tyske side
http://www.korallenriff.de
Anmeldelser både af akvariet i Berlin, men også andre af firmaets
akvarier ud over europa.

Carsten

Fra : Jan F.

Dato : 02-04-04 15:41

"Carsten Gall" <xxxcgall@vip.cybercity.dkxxx> skrev i en meddelelse

> "kha" <akvariereol@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>
> Stort er det men lort er det også!

Kræver en uddybende forklaring.... ????
Hvad har du læst på den tyske side, der retfærdiggør denne hårde dom???

Jan F.

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-04-04 16:23

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> "Carsten Gall" <xxxcgall@vip.cybercity.dkxxx> skrev i en meddelelse

> Kræver en uddybende forklaring.... ????
> Hvad har du læst på den tyske side, der retfærdiggør denne hårde dom???

Læs selv artiklerne!

Carsten

Fra : kha

Dato : 02-04-04 16:53

> Læs selv artiklerne!

Har du et direkte link? Jeg kan ikke finde dem.

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-04-04 19:37

> Har du et direkte link? Jeg kan ikke finde dem.

Hvordan du kunne overse artiklerne ved jeg ikke, men her er et direkte
link.
http://www.korallenriff.de/aquadomberlin2.html

læs også de andre indlæg der er om samme firma.

Carsten

Fra : Jan F.

Dato : 02-04-04 21:02

> Læs selv artiklerne!

Det har jeg gjort og de er noget mere nuancerede er det du giver udtryk
for....

Jan F.

Fra : Carsten Gall

Dato : 02-04-04 22:38

> "Carsten Gall" <xxxcgall@vip.cybercity.dkxxx> skrev i en meddelelse

> Det har jeg gjort og de er noget mere nuancerede er det du giver udtryk
> for....

Fra at være blæst op til at skulle blive noget helt fantastisk, er det
blevet ikke ret meget ud over et mega akvarie, hvor der er masser at plastik
"koraller" fisk fisk der blot kan svømme rundt og rundt.
Fisk der blot bevæger sig inden for ganske få meter at det store akvarie.
Folk som skal stå i kø først for at komme ind og se nogle ikke alt for
imponerende akvarier, for bagefter at skulle ud igen, for at stå i kø nok en
gang for at komme ind og se en bowle i overstørrelse.
Og hvis du læser de andre indlæg om samme firma, vil du se at de andre
akvarier de har lavet heller ikke lige frem er noget til efterfølgelse.
Hajer der er i akvarier hvor de knapt kan vende. Børn som står og slår på
ruderne, med det stress det giver fiskene.
Hvis du ikke synes det er noget skidt, så ved jeg ikke hvad skidt er!!

EOD

Carsten

Fra : Jan F.

Dato : 03-04-04 13:33

> [...]
> "koraller" fisk fisk der blot kan svømme rundt og rundt.
> Fisk der blot bevæger sig inden for ganske få meter at det store akvarie.

I følge videoen har de 1.000.000 liter vand at boltre sig på, så lidt mere
end få meter har de jo nok.

> [...]
en
> gang for at komme ind og se en bowle i overstørrelse.

Står folk står i kø for at se alle den elendighed du beskriver - det er da
tankevækkende.

> Og hvis du læser de andre indlæg om samme firma, vil du se at de andre
> akvarier de har lavet heller ikke lige frem er noget til efterfølgelse.

Hvad leverandøren ellers har leveret andre steder burde være uden betydning,
de har vel bare leveret varen som den er bestilt.

> Hajer der er i akvarier hvor de knapt kan vende.

Ja, der vil jeg godt give dig ret i at formen er uheldigt valgt.

> Børn som står og slår på ruderne, med det stress det giver fiskene.

Nu er det ikke første gang et barn har banket på en akvarierude, indrømmer
gerne her at det har jeg også gjort engang
Hvis fiskene bliver stressede af at befinde sig i "bowlen" som du kalder
dem, så vil sandsynligvis snart blive syge og på sigt dø.

> Hvis du ikke synes det er noget skidt, så ved jeg ikke hvad skidt er!!

Jeg deler ikke det samme sortsyn som du og vil helt sikkert lægge turen
forbi, næste gang jeg er i Berlin.

Jan F.

Fra : Per W.

Dato : 03-04-04 14:19

"Jan F." <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i melding
> "Carsten Gall" <xxxcgall@vip.cybercity.dkxxx> skrev i en meddelelse

> plastik
>
> I følge videoen har de 1.000.000 liter vand at boltre sig på, så lidt mere
> end få meter har de jo nok.

Det er jo på størrelsen med en stor enebolig, så det burde jo være en del.

/Per W

Fra : kha

Dato : 04-04-04 10:24

> Det er jo på størrelsen med en stor enebolig, så det

Problemet er lige så meget cylinderformen...

Det ville have været meget bedre med et retangel.

Fra : Per W.

Dato : 04-04-04 11:58

"kha" <akvariereol@ofir.dk> skrev i melding

> Problemet er lige så meget cylinderformen...
>
> Det ville have været meget bedre med et retangel.

Hvorfor? Nå kan jo fisken svømme i det uendelige og 'tro' at den er i ett
veldig langt basseng. Ved ett rektangel så må den jo hele tiden snu og kan
kanskje føle seg inneklemt? Så hvis fisken ikke er så stor at den må 'bøye'
seg hele tiden for å komme rundt så vil jeg tro at dette er absolutt den
beste løsningen for fisken sin del.

/Per W.

Fra : kha

Dato : 02-04-04 09:29

>?5 mio. til et akvarium eller hvad preuseren

Den havde lidt svært ved et euro tegn. Det kostede vist 5 mio. Euro

Fra : Anders Jensen

Dato : 02-04-04 16:56

5 Mio nej han siger 500 mio euro

Fra : wonko the sane

Dato : 02-04-04 19:35

ja det var 500 MILLIONER euro ganget med 7.6 = 3,8 MILIARDER KRONER de er sq
syge de tyskere

mvh wonko the (in)sane

Fra : Anders T. Pedersen

Dato : 05-04-04 08:52

> ja det var 500 MILLIONER euro ganget med 7.6 = 3,8 MILIARDER KRONER de er
sq
> syge de tyskere

Der er ingen der har påstået det er billigt at holde saltvand

/Anders

Fra : Carsten Gall

Dato : 05-04-04 10:50

"Anders T. Pedersen" <dm46p@mail.ah.dk> skrev i en meddelelse
> sq
>

> Der er ingen der har påstået det er billigt at holde saltvand

Det kunne jo også være prisen for hele det kontor kompleks som akvariet
ligger i

Carsten