jeg har fået snegle
Fra : Michael

Dato : 29-03-04 19:24

jeg har fået snegle, de er brugne og yngler som kaniner på 14 dage har jeg
fjernet over 10, men i dag er der 14 mer og fiske op.
hvad kan jeg gøre? (det er et 54L Akva-stabil)

Michael Nielsen

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-03-04 20:11

Michael skrev i sit indlæg på usenet:
> jeg har fået snegle, de er brugne og yngler som kaniner på 14 dage
> har jeg fjernet over 10, men i dag er der 14 mer og fiske op.
> hvad kan jeg gøre?

Fodre mindre - snegle plejer at tage overhånd, hvis der er noget de kan leve
af.

Ellers bare fisk dem op - søg evt i gruppen vis Google efter
"karoffel-metoden"

Jan

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Michael

Dato : 30-03-04 07:49

Når jeg søger på det kommer der ikke noget på www.google.dk

Fra : TomCK

Dato : 30-03-04 08:12

"Michael" <michael@baad.dk> wrote in message
> Når jeg søger på det kommer der ikke noget på www.google.dk

Jan mener nok "kartoffel-metoden" - i stedet for karoffel

Kort version:
Kartoffelskive ned i akvariet om aftenen, inden lyset slukkes . Tages op
igen om morgenen. Snegle sidder på kartoffelskive. En snor i kartoffelskiven
kan være en fordel.

mvh
Tom

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-04 15:59

TomCK skrev i et indlæg på usenet:
> Jan mener nok "kartoffel-metoden" - i stedet for karoffel

Åh ja - den smuttede

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-03-04 09:20

"Michael" <michael@baad.dk> skrev i en meddelelse
> Når jeg søger på det kommer der ikke noget på www.google.dk

Prøv at gå ind på google/grupper/avanceret/angiv denne gruppe/søg på snegle

---

Fra : Michael

Dato : 30-03-04 08:31

Ok tak jeg prøver, skriver tilbage sener om hvordan det gik!

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-03-04 16:04

Michael skrev i et indlæg på usenet:
> Ok tak jeg prøver, skriver tilbage sener om hvordan det gik!

Start med at fodre mindre !

Den med kartoffel-skiven fisker bare sneglene op - den forhindrer ikke,
at de bliver ved med at komme.

Nu er akvariet ikke så stort, men ellers er der flere fisk, der æder
snegle f.x. pragtsmerlinger - men de bliver lidt store - netsmerlinger
og dværgkuglefisk æder også snegle og bliver ikke helt så store.

Plus et par andre, som jeg ikke lige kan huske......

Men det kommer jo så lidt an på, hvad du ellers har i akvariet....