Sammensætning af fisk.
Fra : Susanne Laurberg And~

Dato : 25-03-04 09:11

Hejsa.

Findes der en hjemmeside eller en bog, hvor man kan se hvilke fisk der går
godt sammen ??.

Jeg er 110% nybegynder og har ikke fået mit akvarium endnu, så jeg kunne
godt allerede nu tænke over hvilke fisk jeg gerne ville have.
Og jeg vil frygtelig gerne have Scalare..
Jeg har læst mig til at neonfisk ikke dur, da de hurtig bliver ædt :c(
Men hvad dur ???

Og begrænser valget af fisk sig meget hvis man vælger at have Scalare ??

Mvh
Susanne

Fra : Carsten Gall

Dato : 25-03-04 09:54

"Susanne Laurberg Andersen" <susanne@fjernaltforandyrefarmen.dk> skrev i en
meddelelse news:4062941c$0$475$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Men hvad dur ???
>
> Og begrænser valget af fisk sig meget hvis man vælger at have Scalare ??

Til det sidste spørgsmål er svaret både ja og nej!

Hvis du vælger nogle ganske små neon, duer de ikke med større scalarer,
men vælger du nogle pænt store neon, og nogle scalarer der ikke er udvokset,
burde det ikke være et større problem, men du kan dog alligevel risikere at
miste et par stykker, men det vil normal være de mindste og svageste.
Hvis du insisterer på at have scalarer, skal du vælge nogle fisk der ikke
har et alt for aktive, da det kan stresse scalarene, samtidigt skal det
heller ikke være fisk der vil nappe i scalarenes finner, så som P.
tetrazona,(tigerbarber) og lign.

Sørg for at der er masser af planter i akvariet, så scalarene og de andre
fisk har mulighed for at søge skjul, det gør fiskene meget mere rolige.

Hvor stort/lille er det akvarie du påstønker at anskaffe??

Carsten

Fra : Sanne

Dato : 25-03-04 10:44

"Carsten Gall" <xxxcgall@vip.cybercity.dkxxx> skrev i en meddelelse
> Hvor stort/lille er det akvarie du påstønker at anskaffe??
>
> Carsten

Hej Carsten.

Jeg regner med et akvarium på absolut mindst 300 liter .
Hvordan ved man om fisk er mindre aktive ?? ( måske dumt spørgsmål ??)

Susanne

Fra : Carsten Gall

Dato : 25-03-04 11:40

"Sanne" <susanne@fjernaltforandyrefarmen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg regner med et akvarium på absolut mindst 300 liter .
> Hvordan ved man om fisk er mindre aktive ?? ( måske dumt spørgsmål ??)

Se på den måde de svømmer, er det stille og rolige fisk, så som tetraer
og rasboaer, er der ingen
problemmer, men er det barber(de fleste) og visse levendefødende bør du
være mere opmærksom.

Carsten

Fra : kha

Dato : 25-03-04 12:32

> Og jeg vil frygtelig gerne have Scalare..

Så kan du fx også have gurami (http://snipurl.com/5b0z), sugemaller
(http://snipurl.com/5b0y), Corydorus (http://snipurl.com/5b0w), sværdragere,
platy, molly, guppy og mange flere. Undgå diverse barber som fx sumatra
barber. De går efter finnerne.

Fra : Sanne

Dato : 25-03-04 12:55

"kha" <akvariereol@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sværdragere,
> platy, molly, guppy og mange flere. Undgå diverse barber som fx sumatra

Jamen det lyder da ret godt.
Så er da alligevel lidt at vælge mellem, for selv om jeg ret godt kan lide
Scalare, så bliver det nok lidt for kedelig kun med disse :c)
Tak for hjælpen til jer begge....

Susanne