Agh....... Snegle invasion
Fra : Michael A

Dato : 23-03-04 17:11

Hej Gruppe

I mit selvskabsakvarie på 530 l er der efterhånden en milliard snegle er der
nogle som kender et godt råd imod denne "plage". Jeg har anskaffet mig 3
pragtsmerlinger og det har ikke hjulpet, jeg har haft dem i 3 mdr.

Mvh Michael

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-03-04 17:48

"Michael A" <MichaelandersenI@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> er der nogle som kender et godt råd imod denne "plage". Jeg har
> anskaffet mig 3 pragtsmerlinger og det har ikke hjulpet, jeg har haft

Skær ned på foderet.
Og så kan du symptombehandle: Søg på kartoffel og snegle i googlegroups:
http://groups.google.dk/groups?hl=da&lr=&ie=ISO-8859-1&q=kartoffel+snegle&btnG=Google-s%F8gning&meta=group%3Ddk.*

vh
Jan

Fra : Jon Batsberg

Dato : 23-03-04 19:52

Hvor i landet?

Flere har nævnt at Thai-spids-snegle skulle være ret gode
for bundlaget så jeg vil da gerne have en håndfuld.. :0)

J.B.

Fra : Michael A

Dato : 23-03-04 22:06

"Jon Batsberg" <batmandenFJERN@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvor i landet?
>
> Flere har nævnt at Thai-spids-snegle skulle være ret gode
> for bundlaget så jeg vil da gerne have en håndfuld.. :0)

Det er desværre ikke Thai-spids-snegle men derimod de der kedelige brune
posthornssnegle...
Men hvis du gerne vil have nogle af dem så kan det godt lade sig gøre jeg
bor i Aalborg.....

Fra : Jon Batsberg

Dato : 23-03-04 23:09

> Det er desværre ikke Thai-spids-snegle men derimod de der kedelige brune
> posthornssnegle...

Øv - men sig lige til en anden gang..

> Men hvis du gerne vil have nogle af dem så kan det godt lade sig gøre jeg
> bor i Aalborg.....

Me too..!

M.v.h.
J.B.

Fra : Michael A

Dato : 23-03-04 22:20

> Skær ned på foderet.
> Og så kan du symptombehandle: Søg på kartoffel og snegle i googlegroups:

> [...]

Tak for kartoffeltippet det vil jeg prøve. Det er rigtigt jeg fodre kraftigt
i akvariet, men jeg fodre bevist på den måde da jeg har en stime af
forskellige Corrydoras arter i akvariet. Dem vil jeg gerne have fedet op så
jeg kan få dem i leg.

Mvh Michael

Fra : Jes

Dato : 24-03-04 09:11

Hej hvis du fremskaffer nogle "tiger snegle" en rigtig flot snegl på
størrelse med en 2 krone forsvinder de andre snegle, da den her er kødæder,
og rigtig flot, de skulle efter sigende formere sig rigtig langsomt.

held og lykke