Hævet øje...???
Fra : Kasper Jørgensen

Dato : 17-03-04 19:55

Hej,

Min gorami (håber at det staves sådan) har pludselig fået et "hævet" øje.
Det er ca. ½ cm ud fra kroppen (sidder normalt tæt ved kroppen).

Er der nogen som ved om det kan være en sygdom eller har den været oppe og
slås?

Håber I kan hjælpe, da jeg er lidt i vildrede med hvad det kan være.

Hilsen

Tine

Fra : kha

Dato : 17-03-04 20:13

> Er der nogen som ved om det kan være en sygdom eller

Jeg kan ikke forestille mig at en Gurami slås til øjet hæver. Jeg tror det
må være sygdoms-relateret.

--
http://arendt.biz/akvarium/

Akvariereoler købes på Lolland-Falster, Sjælland og Fyn.

akvarium @ arendt .biz

Fra : Carsten Jensen

Dato : 17-03-04 21:44

Jeg har haft en ocellatus der fik det samme. Det var en mide der kom ind i
øjet. Det springer til sidst og den bliver blind på det øje. Det værste er
at miden så kan hoppe på andre fisk. Hvis du er glad for fisken så lad den
leve og tage risikoen for at smitte andre fisk. Det skete ikke for mig, og
han lever fint med at se på et øje.

Carsten