Gubbi-yngel
Fra : Stefan A. Tøndering

Dato : 14-03-04 17:06

Nu har Jeg haft gubbier siden januar.
De har stadig ikke ynglet.

Jeg har 2 hunner og 3 hanner (det var hvad jeg fik hos dyrehandlen)

De bor i et 70 L akvarium sammen med ca. 10 neonfisk og en malle.

Hvornår kan Jeg forvente at de yngler ????????

Hvad kan Jeg have gjort forkert ?????????

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-03-04 17:47

Stefan A. Tøndering skrev i et indlæg på usenet:
> [...]
> De bor i et 70 L akvarium sammen med ca. 10 neonfisk og en malle.
> Hvornår kan Jeg forvente at de yngler ????????

Og du er sikker på at de ikke har ynglet og ædt ungerne ?

Både guppy'er og andre er glade for lidt levende foder - og det betyder
mindre, om det er ens egne unger.

Men hvis der masser af planter og andre skjulesteder, så plejer der at
være lidt der overlever fra hvert kuld.

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Plesner

Dato : 14-03-04 17:49

> Nu har Jeg haft gubbier siden januar.
> De har stadig ikke ynglet.

Det har de nu nok - se nedenfor.

> Jeg har 2 hunner og 3 hanner (det var hvad jeg fik hos dyrehandlen)

Hannerne har et gonopodium - ser ud som en pistol bag maven, mens hunnen
har en almindelig finne samme sted.

> Hvornår kan Jeg forvente at de yngler ????????

En gang om måneden sådan cirka.

> Hvad kan Jeg have gjort forkert ?????????

Der er nok ikke gemmesteder til ungerne. Prøv at få fat i nogle
fintløvede planter - javamos er rigtig godt til formålet. Hunnen stiller
sig derind og smider ungerne. Nogle af ungerne vil så holde sig derinde
længe nok til, at de kan klare sig selv og ikke bliver ædt af guppyerne
og neonfiskene.

plesner