Min bror blev dræbt d. 15.04.04
Fra : e-ks@mail.dk

Dato : 28-04-04 15:45

Nedenstående indlæg har jeg haft indrykket under
"dk.fritid.motorcykler", men på opfordring fra en motorcyklist rykker
jeg det nu også ind under biler.
Jeg har fået en helt, helt overvældende respons fra motorcyklister
hverken min bror eller jeg selv har kendt.
Det er mit håb, at indlægget vil medføre at motorcyklister kan færdes
mere sikkert og trygt på vejene.

"Man ser dagligt i avisen at en eller anden er blevet dræbt i
trafikken, men man hæfter sig ikke så meget ved det, for det er jo
ikke en selv der er blevet ramt. Sådan noget sker jo kun for
naboen.....

Men d. 15.4.04 slog lynet ned fra en klar himmel. Min elskede bror
Kell Agnar Christensen blev dræbt, da han om morgenen var på vej til
sit arbejde i Kalundborg og blev overset af en bilist, da han kom
kørende på motorcykel. Han blev kun 50 år. Det var en helt paradoksal
ulykke....han har kørt motorcykel i 32 år og kørte Europas veje tynde;
også Island og Færøerne har han besøgt med sin "cykel" og i
Australien har han også touret. Han kørte altid fornuftigt,
sikkerheden var i højsædet og han købte altid de allerbedste
styrthjælme. På den fatale dag, som blev hans allersidste, blev han
ramt af en bilist, da han kun kørte med ganske lav hastighed.
Alligevel blev han ramt og landede så uheldigt at hjælmen ikke kunne
forhindre et fatalt kraniebrud, som øjeblikkelig medførte døden.

I går d. 23.4. blev han bisat fra Margrethe-Kapellet i Holbæk. Midt i
vores sorg var det alligevel en kæmpestor oplevelse at se det helt
fantastiske sammenhold, der er i hans MC-kreds.
Vi havde ønsket en bisættelse helt i Kells ånd, og det skal jeg love
for at vi fik. Det var meget, meget rørende at opleve. Vi i familien
kunne kun sidde i kapellet og se på at folk lige så stille kom
ind....flere og flere kom der; så mange at vi kun kunne se at det var
enormt mange.
Personalet i kapellet fortalte bagefter, at de havde talt ca. 220
mennesker og der var ca. 80 motorcykler. Alle motorcyklisterne ankom i
samlet flok til kapellet og kørte efter bisættelsen igen i samlet flok
videre til Tuse Forsamlingshus, hvor vi efterfølgende drak kaffe. (I
øvrigt en stor tak til værtsparret for det store og flotte
arrangement....det er nok ikke hverdagskost at få 160 mennesker til
kaffe, the, boller og kringle, men alt blev klaret smidigt og med
bravour).
Folk var kommet fra nær og fjern, ligesom det er strømmet ind med
tilkendegivelser til familien. Utroligt dejligt og varmende i en
ellers kold tid.

Mine tanker går også til den stakkels pige, der kørte ind i Kell. Hvor
må det være forfærdeligt at være årsag til et andet menneskes død.

Vi fik taget afsked med Kell på Slagelse Sygehus. Vi har fået bisat
ham og livet går videre. Men intet bli'r som før og jeg skal aldrig
mere høre hans stemme i telefonen "Davs søster, det er din kære
brormand".
Kell, der vil gå meget, meget lang tid før jeg holder op med at få
tårer i øjnene, når jeg ser eller hører en motorcykel.
Dit liv blev alt for kort, men hvor vi dog elskede dig!!!

Susanne"

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 28-04-04 15:50

<e-ks@mail.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

Min dybeste kondolence.

Må alle trafikanter kunne færdes trygt.

Hr. Bjørn

Fra : KH

Dato : 28-04-04 15:53

<e-ks@mail.dk> skrev i en meddelelse

[Snip] Indledning!

> [...]
> Kell Agnar Christensen blev dræbt, da han om morgenen var på vej til
> sit arbejde i Kalundborg og blev overset af en bilist, da han kom

[Snip] Tekst.

Kære Susanne.

Det gør mig ondt at læse om, og modtag hermed min kondolence.
Jeg er selv gammel motorcykelist, og bliver det aldrig igen.

Jeg vil også ønske, at bilister er mere opmærksomme i trafikken.
Det er tragisk hver gang en mc-ist kommer sig af dage i trafikken pga.
uopmærksomme bilister.
Jeg vil ønske jer et godt helbred fremover, og må I snart komme igennem den
svære tid.

Med venlig hilsen

KH.

Fra : Christian Hansen

Dato : 28-04-04 18:12

> Jeg vil også ønske, at bilister er mere opmærksomme i trafikken.
> Det er tragisk hver gang en mc-ist kommer sig af dage i trafikken pga.
> uopmærksomme bilister.

Måske mc-isterne så skulle tænke over hvordan de zig-zag'er igennem
trafikken med meget lidt sikkerhedsafstand til bilerne.
Jeg kan ikke ha' når de absolut skal ligge med få meter bag mig og nærmest
ridse lakken på bilen når de trækker forbi og så lige afkorte MIN
sikkerhedsafstand til den forankørende når de trækker ind igen, bare fordi
de ikke vil indordne sig under den almene trafik.
Selvfølgelig er det synd og skam når en, som ud fra teksten, kører pænt og
roligt dør. Men sådan er livet altså (ved godt det lyder koldt osv.. men det
er jo faktum).
Christian Hansen
http://www.nmweb.dk
http://www.taabelig-turbo-klub.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-04-04 10:14

"Christian Hansen" <celeron_oc@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> sikkerhedsafstand til den forankørende når de trækker ind igen, bare fordi
> de ikke vil indordne sig under den almene trafik.

Ganske enig - det bør man ikke gøre. Men jeg håber at du kan indse at det er
få brådne kar der laver den slags - ikke flertallet. Vi MC-ister ligger
under for en generalisering, da nogle opfører sig skidt - desværre kan det
koste os livet, hvis en bilist koger over pga. almen vrede mod MC-ister.

Det er et specielt problem for MC-ister, fordi vi er i mindretal i
trafikken - det gør det nemmere at generalisere - og så kan konsekvenserne
for os blive fatale. (Bemærk - dette har intet med det oprindelige indlæg at
gøre). Forskellen kan illustreres med at det ikke er særlig farligt at køre
taxi, på trods af at; "alle ved at taxichauffører altid kører råddent". Den
slags generaliseringer er farlige.

vh
Torben
cykl-, MC- og bilist

Fra : @rsten

Dato : 29-04-04 12:14

Torben Scheel wrote:
> [...]
> ikke er særlig farligt at køre taxi, på trods af at; "alle ved at
> taxichauffører altid kører råddent". Den slags generaliseringer er

IMO burde alle køre mindst et år på MC før de fik lov til tage kort til
bil - så kunne det være at de kunne lære hvilke manøvremuligheder en MC har
(og ikke har)
Og så er det faktisk karakteristisk at folk der har kørt MC har øjnene meget
længere fremme på vejen end folk der _kun har kørt på fire hjul, de ved
nemlig at de skal bruge mere afstand til at reagere på. Jeg har set det
dokumenteret for mange år siden hvor man lavede en kameraløsning der kunne
vise hvad folk havde deres øjne på og vise det ovenpå en optagelse af vejen.
Men det er mange år siden.

( Ja jeg ved godt at det ikke holder men alligevel)

--
/carsten

det savner sin MC-tid

Fra : Peter Weis

Dato : 29-04-04 21:31

"@rsten" <cholck@malling.com> wrote:

> [...]
> længere fremme på vejen end folk der _kun har kørt på fire hjul, de ved
> nemlig at de skal bruge mere afstand til at reagere på.

Så kan det undre at de af og til lægger sig så tæt bag biler som de gør. Det
efterlader ikke megen reaktionstid.

mvh
Peter

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-04 22:00

On Thu, 29 Apr 2004 22:31:14 +0200, Peter Weis wrote:

> Så kan det undre at de af og til lægger sig så tæt bag biler som de
> gør. Det efterlader ikke megen reaktionstid.

Enig. Jeg kørte engang på ferie i bil med en kammerat som er ren MC-ist.
Han har dog kørekort til bil, men er ikke specielt stiv i det.. (qua han
aldrig kører bil)

Nå, men han kører bil som han kører MC, dvs. tæt som mange gør på
MC. Hold fast en anstrengede tur. Mit blodtryk var konstant højt og det
var _mange_ gange ved, at gå galt... stadig ligger han tæt.

Han fik decideret besked på, at nu holdte han afstand eller også blev
der skiftet chauffør...

Han holdte afstand... sådan ca. 10 min, så var den gal igen. Det lå
ligesom i "blodet", at køre på den måde.

Det er muligt den går på MC (sider højere og har mere frit udsyn), men
fy fasan det var ikke rart, at være passager især ikke når det flere
gange er ved, at gå galt og manden IKKE lærer det og holder den fucking
afstand.

Du kan blæse afsted med 150 på landevej jeg er kold... MEN
HOLD AFSTAND!! Det er sq alfa og omega.

Just my 2 cents...

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : martin

Dato : 30-04-04 06:36

> Du kan blæse afsted med 150 på landevej jeg er kold... MEN
> HOLD AFSTAND!! Det er sq alfa og omega.
>
> Just my 2 cents...

Nej, der tager du grueligt fejl......

alfa omega eksisterer IKKE på MC

men. en af de aller vigstige ting man SKAL gøre på MC ( Især ved 150 på
landervej )
er at "læse" trafikken. konstant kikke efter potentielle fare-situationer ;
sideveje,
uopmærksomme vognbaneskift, huller i vejen, grus på vejen, våde dæksler osv.

bremse afstand kommer af sig selv, hvis man kan "læse" trafikken OG køre
derefter..

just my 10 cents

Martin

VW polo 1.4 16V 101 HK
Honda CBR900RR 130 HK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-04 07:16

On Fri, 30 Apr 2004 05:36:22 +0000, martin wrote:

> [...]

> ; sideveje,
> uopmærksomme vognbaneskift, huller i vejen, grus på vejen, våde

Det skal du også i bil...

> bremse afstand kommer af sig selv, hvis man kan "læse" trafikken OG køre
> derefter..

Og hvis man ikke kan det?

Fra : jan@stevns.net

Dato : 30-04-04 07:52

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev :

>Og hvis man ikke kan det?

Så vil man jo nok stifte bekendtskab med virkningen af udtrykket "Face
the music" , desværre

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-04 21:58

On Fri, 30 Apr 2004 08:52:17 +0200, jan wrote:

> Så vil man jo nok stifte bekendtskab med virkningen af udtrykket "Face
> the music" , desværre

Man må håbe det er en situation hvor vedkommende "kan lære det", dvs.
overlever uden mén. (og derved holder afstand fremover).

Jeg må nok sige jeg på mine "gamle dage" er blevet hysterisk med, at
holde afstand. Jeg har ikke været ude for noget, som har afskrækket mig,
men jeg kan simpelthen ikke ha' det når der ikke holdes afstand... :-/
Tror min gamle fader har banket det godt og grundigt ind i mit hoved, at
afstand er vigtigt. Den tak skal han da have - så kan det være jeg lever
længere end mine åndsfæller som ikke magter opgaven... :-/

Fra : martin

Dato : 30-04-04 09:16

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> wrote in message

> Det skal du også i bil...

jep, men der er anderledes og mere kontant afregning på MC

> Og hvis man ikke kan det?

der er anderledes og mere kontant afregning på MC

Der er desværre her at Darvin kommer ind i billedet :-/

Martin

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-04 21:55

On Fri, 30 Apr 2004 08:15:30 +0000, martin wrote:

> jep, men der er anderledes og mere kontant afregning på MC

Enig.

> Der er desværre her at Darvin kommer ind i billedet :-/

Ja ham kender vi desværre alt for godt.

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-04-04 09:44

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> wrote in message

> meget
>
> Så kan det undre at de af og til lægger sig så tæt bag biler som de gør.
Det
> efterlader ikke megen reaktionstid.

Vil du ikke prøve at være lidt mere nuanceret? "De" kører ikke ens alle
sammen.

Jeg er enig i at nogle kører skidt - men det er mindretallet (af
mindretallet, så at sige).

vh
Torben

Fra : Peter Weis

Dato : 02-05-04 10:51

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> Vil du ikke prøve at være lidt mere nuanceret? "De" kører ikke ens alle
> sammen.

Hvad er det nuancerede i "... folk der har kørt MC har øjnene meget længere
fremme ..."?

Egentlig forsøgte jeg at nuancere mere end du selv i dit oplæg, da jeg
modificerede med at "... de af og til lægger sig så tæt ...".

mvh
Peter

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-05-04 12:22

> Hvad er det nuancerede i "... folk der har kørt MC har øjnene meget
længere
> fremme ..."?

Det er ikke særlig nuanceret - men ikke noget jeg har skrevet. Men måske
skrevet af en anden MC'ist, og dermed må jeg have samme holdning?

> Egentlig forsøgte jeg at nuancere mere end du selv i dit oplæg, da jeg
> modificerede med at "... de af og til lægger sig så tæt ...".

Hvilket af mine oplæg? På spidsen betyder din formulering at "alle MC'ister
af og til lægger sig så tæt..". Mere korrekt ville være at "nogle MC'ister
lægger sig så tæt".

vh
Torben

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 28-04-04 18:06

<e-ks@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men d. 15.4.04 slog lynet ned fra en klar himmel. Min elskede bror
> Kell Agnar Christensen blev dræbt,

---SNIP---

Min DYBESTE medfølelse&kondolence, meget smukt skrevet. Ønsker dig alt vel i
en svær tid .

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 20:07

> Vi fik taget afsked med Kell på Slagelse Sygehus. Vi har fået bisat
> ham og livet går videre. Men intet bli'r som før

Næh jeg kender det alt for godt. Nu påskønner jeg selv hver en dag jeg lever
fordi der er alt for få af dem. Livet bliver aldrig mere som det var.

Kondelerer

--
Tom

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-04-04 21:32

"e-ks@mail.dk" wrote:

> Mine tanker går også til den stakkels pige, der kørte ind i Kell. Hvor
> må det være forfærdeligt at være årsag til et andet menneskes død.

Ja. Hul i bøder, frakendelse af kørekort og alt den slags vi
normalt går og tror er af betydning, det er og bliver i sidste
ende kun et spørgsmål om "muldvarpens" tykkelse. Jeg føler mig
overbevist om at pigen hellere end gerne afleverer både kørekort
og tegnebog for muligheden for at gøre tingene om, det ved jeg at
jeg ville..

> [...]
> ham og livet går videre. Men intet bli'r som før og jeg skal aldrig
> mere høre hans stemme i telefonen "Davs søster, det er din kære

Det gør mig ondt at høre om din bror. Lige nu vil alt for mange
ting minde dig om ham og fylde dig med sorg, men jeg ved af
erfaring at med tiden vil minderne begynde at vække glæde i stedet
og du vil huske tilbage på hans stemme og blive varm og glad.

--
Hygge..
Thomas

Fra : Jan Hansen

Dato : 28-04-04 22:03

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> overbevist om at pigen hellere end gerne afleverer både kørekort
> og tegnebog for muligheden for at gøre tingene om, det ved jeg at

Meget sørgelig historie, desværre med dødelig udgang.

Men bilisten er jo ikke blevet dømt endnu, så afvent lige rettens ord inden
vi dømmer.

For at illustrere, at det er vanskeligt at udtale sig om skylden, har jeg
hørt at motorcyklisten overhalede en række biler som holdt i kø, da der kun
er en vejbane på stedet, på den måde overskred han de dobbelt optrukne
linjer, og kommer pludsligt og alt for sent til syne for bilisten
Hvis det passer kan man nok ikke tilskrive billisten hele skylden.

hilsen Jan

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 29-04-04 17:13

Jan Hansen wrote:

> Men bilisten er jo ikke blevet dømt endnu, så afvent lige rettens ord inden
> vi dømmer.

Jeg snakker slet ikke om skyld, endsige dømmer nogen. Jeg har
heldigvis ikke prøvet at køre nogen ned, men jeg ved, at sker det,
så vil jeg stensikkert hellere end gerne bytte kørekort og
tegnebog for en chance for at gøre det om. Det gælder uanset om
jeg har skyld eller ej i uheldet. Jeg kører ikke pænt fordi jeg er
bange for at miste kørekortet, stige i forsikring eller få bøder -
jeg kører pænt fordi jeg ikke vil bryde mig om at leve resten af
mine dage med visheden om at jeg har ødelagt eller endt en andens
liv. Hvis det sker, betaler jeg hellere end gerne for en
"tilbagespoling", det tror jeg også pigen ville hvis det var
muligt.

> Hvis det passer kan man nok ikke tilskrive billisten hele skylden.

Skyldsspørgsmålet kan i mine øjne ikke bruges til en klaphat. Kell
kommer ikke tilbage uanset hvad dommeren dømmer, så dommen kan
allerhøjest have indflydelse på de efterladtes
"retfærdighedsfølelse" og/eller pigens psykiske tilstand.

--
Hygge..
Thomas

Fra : phk

Dato : 29-04-04 20:05

> Skyldsspørgsmålet kan i mine øjne ikke bruges til en klaphat.

Jeg er temmelig sikker på at bilisten kan bruge det til noget.

--
Per, Esbjerg

Fra : Leif Pedersen

Dato : 29-04-04 20:55

> Men bilisten er jo ikke blevet dømt endnu, så afvent lige rettens ord
inden
> vi dømmer.

Det kan ikke give særlig meget, måske et par mdr.

Min mor blev kørt ned bagfra. Hun går i venstre side af vejen i rabatten, og
bliver kørt ned bagfra med 100 km/t, på en 5 m. bred vej. Manden stikker af.
Han var frakendt kørekort fra tidligere domme.
Løsladt samme dag, og fik en dom på 4 mdr.

Hilsen
Leif

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-04-04 09:45

"Leif Pedersen" <leif-pedersen@mail1.stofanet-dk.invalid> wrote in message

> [...]
af.
> Han var frakendt kørekort fra tidligere domme.
> Løsladt samme dag, og fik en dom på 4 mdr.

Ja, et dejligt eksempel på hvordan man skal begå mord, hvis man vil minimere
straffen.

vh
Torben

Fra : e-ks@mail.dk

Dato : 02-05-04 22:19

"Jan Hansen" <jahans@yahoo.com> wrote in message news:<40901c0a$0$185$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> linjer, og kommer pludsligt og alt for sent til syne for bilisten
> Hvis det passer kan man nok ikke tilskrive billisten hele skylden.

Fra en af min brors venner, som ulykkeligvis overværede ulykken (han
kom fra den modsatte retning og så ulykken ske på 50-100 meters
afstand) har jeg fået oplyst, at min bror absolut ikke overskred den
dobbelte optrukne linie, idet der var plads til motorcyklen mellem
rækken af biler, der skulle svinge ind på Novo og de optrukne linier.

Susanne

Fra : Jan Hansen

Dato : 02-05-04 23:05

> [...]
> dobbelte optrukne linie, idet der var plads til motorcyklen mellem
> rækken af biler, der skulle svinge ind på Novo og de optrukne linier.

Hej Susanne
Ja, jeg har jo heller ikke selv set det, så det er kun rygter jeg har hørt.
men ikke mere om det nu.

Håber det bedste for dig og din familie i fremtiden.

hilsen fra
Jan

Fra : Fam. Olsen

Dato : 28-04-04 22:03

<e-ks@mail.dk> skrev i en meddelelse

Kondollerer.

Dejligt at se du, i denne svære tid, har overskud og kræfter til også at
have medfølelse til bilisten der forårsagede dit store tab.

De varmeste hilsner og tanker

Niels