Højtryksrenser + alufælge ?
Fra : Torben R

Dato : 28-04-04 13:48

For at slippe af med "tandbørstningen" af egerne i mine alufælge, tænkte jeg
om
jeg kan bruge højtryksrenser. Altså, spraye med "alu-fælge rens" og vaske
ren med højtryks renseren.

Kan alufælgen tage skade (på sigt) ?, hvad med bremse kaliberne (måske fulde
af vand).

Torben R

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 13:52

> [...]
> ren med højtryks renseren.
>
> Kan alufælgen tage skade (på sigt) ?, hvad med bremse kaliberne (måske

Bilen har ikke godt af højtryksrens. Vandet bliver presset ind i alle lejer
og led.
Har i mange år haft en KEW 170 bar renser men er holdt op med at bruge den
efter at den pillede alt maling af de gamle biler.
Selv om det er kedeligt så brug en vaskebørste eller lad skidtet sidde.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Torben R

Dato : 28-04-04 15:20

> [...]
> efter at den pillede alt maling af de gamle biler.
> Selv om det er kedeligt så brug en vaskebørste eller lad skidtet sidde.

Hej Tom,

170 bar var dælme også noget af et tryk. Min er kun på 110 bar.
Vil alligevel følge dit råd og ikke forsøge at lege med højtryks renseren på
fælgene.

Torben R

Fra : Ninja Rider

Dato : 28-04-04 20:56

Hejsa

Torben R wrote:

> [...]
Fælgene er da ligeglade.... ihvertfald med 110bar eller der omkring.
Bare undgå at bruge den mindste stråle, på udsatte steder.
Altså spray ikke direkte ind på kaliberen og lign. (hvis det kan undgåes)

Ellers demonter fælgen, og spul den på jorden...

--
Kawasaki ZX-6R 636 Ninja
Don't take life to serious......