Levetid på lambdasonde?
Fra : Stefan Jacosbsen

Dato : 28-04-04 12:19

Hejsa

Så kom den første "større" ting på Space Star'en, Lambdasonden er
gået, og så var det jeg tænkte om der er en genereltlevetid på sådanne
en fætter. Den her har været med i 92K km.

Stef

Fra : Lars

Dato : 28-04-04 12:37

Hey Stefan,

"Stefan Jacosbsen" <stefware@email.dk> wrote in message

> Så kom den første "større" ting på Space Star'en, Lambdasonden er
> gået, og så var det jeg tænkte om der er en genereltlevetid på sådanne
> en fætter. Den her har været med i 92K km.

Tjaeh - min Citroën Xsara 2.0 Exclusive havde fået skiftet den 4 gange da
den rundede 100.000 km... Min nuværende Citroën Xsara VTS har netop rundt
111.111 km og har endnu ikke fået skiftet den. Jeg tror det er svært at sige
hvor længe de "bør" holde

** Lars

Fra : Thomas Johansen

Dato : 28-04-04 13:13

Tror det har en del med ens kørsel mønser at gøre...

Fra : Snusken

Dato : 28-04-04 13:23

På vores Peugeot 309 har lambdasonden foreløbigt holdt 13 år og 195000
km. Lambdasonden er en simpel komponent, som regel er fejlen
dårlige/korroderede forbindelser til lambdasondens stikforbindelse eller
forbindelsen videre til motorstyringscomputeren.

mvh Eric
-----------------

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 13:45

> Så kom den første "større" ting på Space Star'en, Lambdasonden er
> gået, og så var det jeg tænkte om der er en genereltlevetid på sådanne
> en fætter. Den her har været med i 92K km.

På mondeo'en har den originale sonde og kat da holdt 270.000 Km ind til
videre.
Men den gik i stykker på min Sierra efter 220.000 Km. Kostede 700 Kr
uoriginal dengang og 900 Kr for en original.
Tror det er tilfældig hvor længe de holder.

--
Tom

Fra : TGD

Dato : 28-04-04 14:00

"Stefan Jacosbsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Så kom den første "større" ting på Space Star'en, Lambdasonden er
> gået, og så var det jeg tænkte om der er en genereltlevetid på sådanne
> en fætter. Den her har været med i 92K km.

På SAABen er det stadig "org." fra 95 der sidder der, klokken siger 215K km.

Fra : tb

Dato : 28-04-04 16:53

og hvordan ved man om sådan en fætter så IKKE virker?

Mvh Tom
184k på klokken med original måske virkende lambda sonde...

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-04 17:17

> og hvordan ved man om sådan en fætter så IKKE virker?

Så kører motoren rigtig dårligt. Det er især ved tomgang at motoren kan
finde på at ryge op på > 2.000 RPM og så pludselig gå på plads igen. Den
bruger også en del mere benzin.

--
Tom

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-04-04 19:01

> Så kører motoren rigtig dårligt. Det er især ved tomgang at motoren kan
> finde på at ryge op på > 2.000 RPM og så pludselig gå på plads igen. Den
> bruger også en del mere benzin.

Hø hø det forklarer jo tomgang omdr. på 4000

Stef

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-04-04 21:24

> og hvordan ved man om sådan en fætter så IKKE virker?

min motorlampe begyndte at lyse i manualen stod kontakt nærmeste sut. Mitsu
værksted så hurtigt som muligt, de vil have en tusse for dimsen. Og så fik
jeg jo også taget mig sammen til at få lavet service!

Stef

Fra : Peter Schroeder

Dato : 28-04-04 14:18

"Stefan Jacosbsen" skrev
> Så kom den første "større" ting på Space Star'en, Lambdasonden er
> gået, og så var det jeg tænkte om der er en genereltlevetid på sådanne
> en fætter. Den her har været med i 92K km.

Kender 2 Carina'er
310K og 360K
Begge med oprindelig sonde stadig. Og udstødning i øvrigt...

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : anders majland

Dato : 28-04-04 16:16

> Kender 2 Carina'er
> 310K og 360K
> Begge med oprindelig sonde stadig. Og udstødning i øvrigt...

Min mazda har også stadig original sonde og kat. her ved 340000km - men
udstødningen blev dog skiftet før 300000km - men den er også fra 1990 og
blandt de første med kat. her i landet (Dengang det kun var et krav for
motorer over 2 liter)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-04-04 21:25

> Så kom den første "større" ting på Space Star'en, Lambdasonden er
> gået, og så var det jeg tænkte om der er en genereltlevetid på sådanne
> en fætter. Den her har været med i 92K km.

Konklusionen må være jo ældre bil jo længere holder de

Stef