Hvorfor den bil?
Fra : Fly Christensen

Dato : 27-04-04 21:00

En af mine kolleger har nul forstand på biler. Han har købt en AR 147
med den begrundelse, at den har en boksermotor, og sekundært at det er
en AR.

Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?
Nogle kuriøse imellem?

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : chr

Dato : 27-04-04 21:06

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> [...]
> en AR.
>
> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?

uden at have det fjerneste forstand på det, så ville jeg tro at den
konstruktion er mere omd. villig..pga der sidder stemper med vinkel på 180
grader?..

Chr.

Fra : Brian

Dato : 27-04-04 21:13

Hejsa

Fly Christensen skrev:
> En af mine kolleger har nul forstand på biler. Han har købt en AR 147
> med den begrundelse, at den har en boksermotor, og sekundært at det er
> en AR.

Jeg kan sagtens forstå at folk vælger en boxermotor, sådan en lyder dælme
også godt Men en 147 med boxermotor, findes da vist ikke ?

> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?

Den var relativ billig, og virkede som et fornuftigt køb.
Glæder mig til jeg bliver "gammel", så der er bedre overskud til at købe
bil efter hjertet....

/Brian

Fra : Cosworth POWER

Dato : 27-04-04 21:43

> Men en 147 med boxermotor, findes da vist ikke ?

Næ... lille detalje :)

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-04-04 21:47

On Tue, 27 Apr 2004 22:43:14 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

>Næ... lille detalje :)

Hvilken AR har så bokser? Jeg aner intet om det mærke.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 21:51

On Tue, 27 Apr 2004 22:47:25 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Hvilken AR har så bokser? Jeg aner intet om det mærke.

146 eksempelvis

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Fly Christensen

Dato : 27-04-04 21:57

On Tue, 27 Apr 2004 22:51:13 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>146 eksempelvis

Så er det nok den, har har købt.
Han kunne ikke lige selv huske det, men det havde boksermotor.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Leonard

Dato : 27-04-04 21:27

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?
>Nogle kuriøse imellem?

VW Transporter Syncro TDI har jeg købt fordi det er den eneste bil,
der kan indregistreres som 10-personers bus, er stor nok til at der
kan være lift i sidedøren, har TDI og træk på alle 4 hjul. (Den er
nedstolet til 4 sæder for at skaffe plads til lift og kørestol og er
bevilget afgiftsfri som invalidevogn).

VW Lupo 3L har jeg købt fordi den var den eneste bil der kunne køre så
langt på en liter diesel (jeg har alligevel ikke råd til Audi).

VW Buggy (ombygget) har jeg købt fordi det er en sjov bil og et
fritidsprojekt at bygge den om og køre den.

At det er 3x VW er tilfældigt, da bilerne som beskrevet er valgt ud
fra andre kriterier.
--
Leonard

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-04-04 22:38

> En af mine kolleger har nul forstand på biler. Han har købt en AR 147
> med den begrundelse, at den har en boksermotor, og sekundært at det er
> en AR.

Tja. Bare han er glad for bilen er det jo godt nok :)

> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?
> Nogle kuriøse imellem?

Jeg ville have en turboladet bil som var til at betale, da jeg godt kan lide
måden trækket kommer på. Jeg kunne på lidt af hvert og kom frem til at en
Fiat Uno Turbo var den bil der kunne give mig mest køreglæde for pengene. At
jeg samtidig kunne få en bil fra efter 90 var et plus.

En anden god grund til at det skulle være med trykladning var at det giver
fine muligheder for tuning og gør det lidt billigere at hente nogle ekstra
heste.
--
Claus Fabritius
Lovligt streetrace i Køge 8. maj

Fra : Brian Fisker [8900]

Dato : 27-04-04 22:42

> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?
> Nogle kuriøse imellem?

Alfa Romeo 156 2.0TS

Købt pga. designet, køreegenskaberne og lyden. Har været vil med modellen,
siden den kom frem. Desværre var økonomien ikke til en 6-cylindret, da jeg
købte vognen (2 mdr. inden íngeniørstudiet var færdigt, og forsikringen
kunne kun med nød og næppe gå med til en 2.0er)

\Mandal

Fra : Per O. Madsen

Dato : 28-04-04 00:00

> [...]
> en AR.
>
> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?

Vi købte lige før påske i år en Ford Focus C-Max 1,8 Trend.
Begrundelsen var at vi gerne ville have en bil med god plads (vi er kun 2
voksne i familien), så man ikke skulle ud og låne når større ting skal
transporteres.
Vi ville også have en komfortabel og støjsvag bil til langturskørsel,
hvilket jeg synes C-Max'en opfylder til fulde, især da jeg bestilte den med
fartpilot og tozonet klima.
Det er ikke en racer, men har træk nok til overhalinger (120hk) selv med
fire voksne ombord.

Før Ford'en havde vi en Fiat Bravo 1,6SX Estiva, som vi primært købte fordi
det var en lille, overskuelig og kvik bil. Og så havde den aircon, hvilket
ikke var almindeligt på så små biler i 1997. Den er en rigtig lille
lommeracer, og jeg tror jeg har fået raset en del ud i den, da den aldrig
kørte den tilladte hastighed, men ofte en del over. Den lød lækkert når den
blev fyret af, og det blev den altid. Vores nye Ford lyder bedst når man
IKKE fyrer den af. Den har så andre kvaliteter.

Per O.

Fra : Jens

Dato : 28-04-04 07:32

Toyota Carina E 1.8 Xli

Økonomien spillede væsentligt ind. Da jeg købte den i december 96
kostede den ca. 180.000 og var en 10-15K dyrere end 1.6'eren.
Jeg havde hørt, at Toyota var en køremaskine, der aldrig gik i stykker, og
det
har vist sig at være korrekt. Bilen har nu rundet 1/4 million og aldrig
været på værksted.
Bortset fra tændrør. tandrem m.m. er der ikke skiftet en eneste reservedel.
Det er ikke verdens mest sexede bil, men den opfylder transportbehovet til
et 13'tal

Jens

Fra : Rasmus \(2600\)

Dato : 28-04-04 08:10

Mercedes E220CDI Elegance, 2001

Jeg kører dagligt 200km, hovedsagligt på motorvej. Og så vil jeg sgu sidde
ordentligt! Dette er min 4. mercer og jeg må jo indrømme, at jeg har en
svaghed for dem. Før denne kørte jeg i en Passat TDI - en kanon bil, som jeg
kun kan anbefale - men det er altså ikke det samme! Min bil, som jeg i
øvrigt synes er rigtig flot og elegant, kører 17km/l i snit på en tur til
arbejde, hvor jeg det meste af vejen har fartpiloten på 120. Det synes jeg
er pænt for sådan en stor bil.
Denne er min første GT, de andre har været fra Tyskland og nu vil jeg så
prøve at have en næsten ny MB, som ikke ruster foreløbig.
Summa summarum: Stor og komfortabel jobbil, driftsikker, tomatgear (kanon i
motorvejskøer), rimelig med motorkraft, men 270kkm på klokken.

Rasmus

--
Fjern fisken i min email adresse

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-04-04 10:17

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?

Stod og skulle have barn, og da den daværende bil (Peugeot 605'er) var ret
dyr at syne ledte vi efter noget andet.
Vi blev så tilbudt den nuværende (Citroen Xsara 2.0i 16V stc.) til den samme
pris som Citroen ville give for den (det var en firmabil som firmaet skulle
af med) var det dumt ikke at slå til.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 28-04-04 11:08

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message news:<1qet80ldcr6atmqqh30bcvbqtlqbj2e8cq@4ax.com>...

> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?
> Nogle kuriøse imellem?

Skoda Felicia 1.6: Da vi købte den i 1996 var det simpelthen der vi
fik mest for pengene (135 KKR). Det var mere end svært at finde en
anden bil med 75 hypper, centrallås, to airbags og ABS til de penge.
Vi har den stadig (det er den jeg normalt kører i) og den kører
glimragende.

Citroën Xsara Weekend 2.0 HDI: Vi ville have en stationcar med
dieselmotor (min kone har 28 km hver vej) og valget stod mellem Xsara
og Renault Megane idet alle alternativer med samme specs enten var i
omegnen af 50 KKR dyrere eller grimme. Valget var ret nemt: der var
simpelthen ikke plads til mine ben og fødder i en Megane.

Hmm, det var vist ikke videre kuriøst

Ebbe

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-04-04 13:17

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message
> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?
> Nogle kuriøse imellem?

Rover 620ti '95
- plads til familie på 4
- pæn sedankarosse med lidt "muskel" over forskærmene,
- alt i ellegetøj (nej, kun mandelegetøj
- læder, aircon, turbo, 200hk.
- prisen svarede til en anelse nyere 406'er
- forsikringen ville godt lege med (elite, runa)

Yamaha FJ1100 '84
- god, solid touring MC
- pragtfuldt bundtræk
- gammel drengedrøm
- kunne være i budgettet ved siden af hus, bil og børn
- nem at skrue i
- min kone kom til at "give lov"

vh
Torben

Fra : Lars Frandsen

Dato : 28-04-04 17:21

<snip>
> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?
> Nogle kuriøse imellem?

Indtil medio juni 2004:
Seat Cordoba 1,6SE - Vores 1. bil - ville egentlig have en VW Polo Classic,
men Seat'en er den samme bil, bare billigere med mere udstyr. Nul problemer
udover en defekt lambda-sonde (så kører den s'gu sjovt

Engang midt i juni - Skoda Octavia 1,9TDI Combi - Nu har vi i tre år kæmpet
med at få en barnevogn ind i bagagerummet på Cordoba'en. Rummet er stort
nok, men hullet er ikke ret stort. Det kan lade sig gøre, når man ved
hvordan Men eftersom lillemor er med rogn igen synes vi, at vi må have
os noget større, så der kan være to unger med alt deres habengut.
Begrundelsen for valg af Skoda denne gang er, at vi igen gerne vil have en
VW-klon, og Seat har ikke en Toledo stationcar på programmet.

Kuriøst? - næh
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-04-04 17:58

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?
>Nogle kuriøse imellem?

Hvad tænker du på med "kuriøse" ?

Fra : Fly Christensen

Dato : 28-04-04 18:18

On Wed, 28 Apr 2004 18:57:58 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvad tænker du på med "kuriøse" ?

Lidt a là: Skidevære med hvad det er for en bil, bare den har
boksermotor. At det så tilfældigvis vr en AR, var fint.

Eller: Hov, brormand se lige her! Der er en Kaner V8 til salg
Nordenfjords. Den henter jeg lige.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 28-04-04 19:26

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Lidt a là: Skidevære med hvad det er for en bil, bare den har
>boksermotor. At det så tilfældigvis vr en AR, var fint.

Åehh ;)

>Eller: Hov, brormand se lige her! Der er en Kaner V8 til salg
>Nordenfjords. Den henter jeg lige.

Gulp! - den må jeg nok tage til mig ..... (legebarn som man jo er)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 28-04-04 18:32

On Wed, 28 Apr 2004 18:57:58 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hvad tænker du på med "kuriøse" ?

Ja en funny story vel
Du må sgu da ha' noget i ærmet med alle de biler.

Min '92 Alfa Romeo 75 3.0 V6 købte jeg, fordi jeg pludselig så, hvad
sådan en svend kunne. Da handlen var i hus (det tog 3 måneder, idet
sælgeren _skulle_ ta' en '82 Sierra 2.3 Ghia aut. i bytte), spurgte
jeg sælgeren om hans foregående bil. Jamen det havde da været en '93
Alfa Romeo 164 QV 24V 3.0 V6, hvorfor jeg da lige kunne få denne ejers
navn og adresse, hvis...

Nuvel et år efter solgte jeg 75'eren, og blækket var dårligt tørt, før
jeg ringede til "164'eren" for at høre, hvorledes det stod til. Manden
havde dagen før solgt Alfa'en til Ford i Århus, men hvilket vi måske
nok kunne ændre. Ford havde ikke været specielt ivrige efter Alfa'en,
men da manden nu ville købe deres Jaguar XJ V12 (stået 2 år i
butikken!), havde de næsten ingen mulighed for at sige nej.

Som sagt så gjort - Jaguar-handlen kunne ændres, og vi kunne begynde
forhandlingen om 164'eren. Men ak og ve - sælgeren ville ha' for meget
for den. Så hvad kunne der gøres. Den korte version er den, at jeg
bad sælger handle Jaguaren 10.000 kr ned i pris (jo ren handel nu), og
give mig de 10.000 i rabat på Alfa'en (også en ren handel). Det gjorde
han så

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Christian Madsen

Dato : 28-04-04 20:21

1. Morris Mascot - min fader er udlært i modellen i 1961 og vi holdt den
sammen kørende, hvoraf jeg lærte en masse. Sjovt nok, kører den stadig
rundt i Aalborg.

2. Mercedes 123 240d. Efter at have prøvet min nabos, var jeg solgt og
måtte vente seks år på at få min egen. To zone klima, en 'porno' bil -
det var simpelthen smukt. Købte den, da jeg var blevet ingeniør for
15000 og den holdt et år. Måske blev jeg snydt, men hold op, hvor har
jeg haft mange gode oplevelser med den bil - de kan umuligt have været de
samme i Opel, Ford eller Toyota.

3. Mercedes 124 250d. Efter oplevelsen med en 123 for 15000, kunne det nok
gøres billigere og sikrere. Merc. 124 for 50000, der holder i 4 år er en
fin forretning for mig. 90 heste er nok for mig, bilen har udstyr ingen
andre fra 89 har og det er en merc. Og at det er en stor vogn gør heller
ingen skade - man kan have en cykel med afmonteret forhjul i bagagerummet.

4. Når 124'eren er kørt færdig, køber jeg en 123 300d automatic med
alt udstyr - det vil være toppen. Husker nogen Gammel Dansk reklamen med
tyskerne, der kører ind på en campingplads i en sådan?

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 28-04-04 21:44

Mitsu Space Star 1.3

Fordi da jeg satte mig i sædet ville den ikke give slip igen og som lille
familie bil er den fin, og på en god dag går den 22 km/l. Og så gad jeg ikke
have en bil der skulle på værksted i tide og utide, så det blev en ny til
trods for dyr forsikring!
Eneste fortrydelse... det skulle have været en 1.8 (122 hk) eller en 1.9
Hdi, motoren har det svært med 500 kg trailervægt og 4 mand i vognen!

Stef
Space Star 1.3....82 HK )
Som håber på at få financer til den nye Lancer!

Fra : anders majland

Dato : 29-04-04 10:41

> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu
> har? Nogle kuriøse imellem?

Mazda 626 st.car 2.2i 1990 25000km (dengang) købt i efteråret 2000.

Begrundelse. Den så bedre ud en min 626 GT 2.0i 1986 og jeg fik den for
1,00 kr. Det kostede en weekends arbejde (mest el) og et nyt bundkar at
få den synet.

Nu har den gået 340000km og der er blevet lavet en del (meget)
rustarbejde og den har fået nye ventilløftere. Den har dog fået et
irriterende problem ved hakkende igangsætning, hakkende kørsel i 1. som
jeg pt jagter.

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Jacob Bjørn

Dato : 29-04-04 11:33

> [...]
> en AR.
>
> Hvad har været jeres begrundelse(r) for at købe den/de bil(er) I nu har?

Min første bil som jeg har lige nu:

Ford Mondeo 1,8 fra 1994, den havde 273.000 km på klokken da jeg købte den
her midt i februar. Jeg var lige kommet hjem fra Kosovo, og manglede en bil
at trille rundt i....
Den har indtil videre trillet 277.100 km.....Og kører stadig uden
problemer...

Eneste "fejl" indtil videre; den starter hver gang, men må dog køre lidt på
starteren, gammel benzinpumpe måske? Når man trækker håndbremsen er det ikke
altid at lyset for det i instrumentbordet tænder... Håndbremsen skal dog
snart strammes, da den skal helt op for at tage ordentlig ved. Den larmer
lidt når den er kold, dog forsvinder det efter 3-400 meters kørsel, og så
lyder den perfekt. Det er vist ventilerne der snakker lidt tror jeg.

Benzinforbrug: mellem 10,15 og 12,74 km/l afhængigt af kørestil.... Når jeg
kører frem og tilbage på arbejde hver dag (ca 21 km hver vej), ligger den på
de ovennævnte 12,74 km/l. Det er landevej det hele. Men når jeg kommer på
motorvej ligger den mellem de 10,15 og 11 km/l......

Og begrundelsen for at købe den: Ja, mine forældre har også en Ford Mondeo
1,8, en stationcar fra 1996...så man er vel lidt miljøskadet

--
Mvh Jacob
P.t. trillende rundt i sin egen, bovlamme, Mondeo 1.8......