Numre på stemplerne
Fra : Unlimited

Dato : 27-04-04 17:00

I forbindelse med en størrere renovering af min motor har jeg (efter at have
fjernet sod fra oversiden på de gamle stempler) fundet nogen tal.. 1-2-3-4
det må jo næsten være placeringen af stemplerne i blokken, men betyder det
noget, for umidelbart ser de ens ud.. Men jeg kan jo tage fejl...

Mvh Flemming

Fra : Allan

Dato : 27-04-04 19:41

"Unlimited" <-unlimited-@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det må jo næsten være placeringen af stemplerne i blokken, men betyder det
> noget, for umidelbart ser de ens ud.. Men jeg kan jo tage fejl...

og derfor er det smart at notere rækkefølgen så du sætter dem tilbage der
hvor de kom fra -

Fra : Claus Fabritius

Dato : 27-04-04 21:02

"Allan" <spam@spamhotmail.com> skrev i en meddelelse

> og derfor er det smart at notere rækkefølgen så du sætter dem tilbage der
> hvor de kom fra -

Nu skal de godt nok aldrig tilbage i motoren igen, da nogen havde glemt at
hælde benzin nok i den=fine store huller i mindst et af stemplerne.
--
Claus Fabritius
Lovligt streetrace i Køge 8. maj

Fra : Frank Hansen

Dato : 28-04-04 10:05

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message
[snip]
> Nu skal de godt nok aldrig tilbage i motoren igen, da nogen havde glemt at
> hælde benzin nok i den=fine store huller i mindst et af stemplerne.
[snip]

Benzin? Kan det at løbe tør for benzin ødelægge en motor? Har jeg personligt
aldrig hørt om.

Frank.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 28-04-04 13:38

"Frank Hansen" <mailto:fhansen@spinner_JUNK.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Numre på stemplerne"

> Benzin? Kan det at løbe tør for benzin ødelægge en motor? Har jeg personligt
> aldrig hørt om.

Han kører med en RS Turbo-motor og hvis blandingen bliver for mager (For meget
luft i forhold til benzin) risikerer han at brænde hul i stemplerne. Det er hvad
der skete her.

/Claus

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:212.242.60.45)

Fra : Frank Hansen

Dato : 28-04-04 14:39

"Claus Fabritius" <champ88@ofir.invalid> wrote in message
[snip]
> [...]
meget
> luft i forhold til benzin) risikerer han at brænde hul i stemplerne. Det
[snip]

Ah ok, tak for info - så blev man det klogere :)

Frank.