/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Knirken i golf
Fra : Jens Pedersen


Dato : 26-04-04 23:17

Hej

Jeg har en Golf 4 fra 2000 (3 dørs) der har kørt 70000 km, men den har dog
et problem den knirker utrolig meget fra dørene og plastikbeklædningen ved
bagsæderne.
Er der nogle der har erfaring med dette?

mvh Jens



 
 
C. Caspersen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : C. Caspersen


Dato : 26-04-04 23:20

"Jens Pedersen" <svejgaar@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:408d89b6$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Er der nogle der har erfaring med dette?

Jow deeeet...men så gik vi ind i sovekammeret

(sorry)

/Caspersen



jacob (27-04-2004)
Kommentar
Fra : jacob


Dato : 27-04-04 08:03

Mener vist det er en RET kendt problem specielt med den 3 dørs, fordi
dørerne er så tunge, at hængslerne ikke kan klare presset..



"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> wrote in message
news:408d8b12$0$529$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Jens Pedersen" <svejgaar@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> news:408d89b6$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > Er der nogle der har erfaring med dette?
>
> Jow deeeet...men så gik vi ind i sovekammeret
>
> (sorry)
>
> /Caspersen
>
>



Ukendt (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-04 16:51


"jacob" <FJERNMIGjeo@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:408e05b7$0$168$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Mener vist det er en RET kendt problem specielt med den 3 dørs, fordi
> dørerne er så tunge, at hængslerne ikke kan klare presset..

Snikke snak, det er ren ammestue historie iværksat af Bilmagasinet, som ikke
har en kæft begreb om sagen.
En G4 / Bora og Passat har meget solide dørhængsler, prøv bare at kigge på
dem.
Tyske bessermachen :))))


Følgende knirkelyd kan være tilstede i en G4 og kan afhjælpes.

1) Dørene knirker/knager.
- De skyldes at gummilisterne er tørre, derved kan dørene ikke arbejde med
karossen.
Problemet løses ved at smøre listerne med silikone.
Man kan godt bruge den fra tanken, men den er ofte af ret tynd konsistens og
holder ikke længe.
Brug istedet den org VW med vare nr. D 007 000 A2. Den er meget fed, men
desværre også dyr, køb den i tyskerland og spar 65 %.
Jeg ved ikke om der er en officiel servicenote på dette problem, men mit
værksted kender til det og smøre listerne omnødvendigt ved service.

2) Kliklyde fra dørlåsen, rengør og smør dørlåsen (altså ikke nøglehullet)
med ovenævnte silikone.
Dette har VW en servicenote på.

3) Raslelyde fra kopholder i 98 og 99 årgangen, der er fra 2000 lavet en ny
og ændret model.
Det hjælper selvfølgelig ikke meget hvis ikke man har lyst til at købe en
ny. Man kan selv afhjælpe det ved at adskille den og så smøre den med en tyk
omgang "smørefedt" f.eks VW's egen G 052 150 A2, den har jeg selv brugt med
stor success på flere biler.
Dette har VW en servicenote på. (Smørelsen er dog min egen opfindelse.)

4) Der har også været rasle/knirkelyde fra handskerummet på tidligere
modeller.
Laaaang forklaring, noget med at smøre og sætte noget selvklæbende filt på.
Dette er der en service note på:
http://www.20vturbo.com/tsb/mirror/pdf/v680001.pdf

5) Har man fået skiftet forruden kan den være monteret forkert/dårligt
hvilket kan resultere i at ruden knager og i værste fald pludelig revner.
Jeg havde selv problemet på min G4 i 1999, jeg fik den skiftet på
reklamation.

6) Og endelig er der den kedelig, nogle af de første G4 uden CAN bus har
instrumenter fra Motometer, disse har nogle dårlige steppermotorer dem der
driver viserne, det kan rasle og klikke når viserne bevæger sige frem eller
tilbage, høres f.eks under accelleration.
Det er bare ærgeligt, der anvendes heldigvis ikke længere MotoMeter
instrumenter (svjv) kun VDO.

Også lige til sidst, jeg har set en gang at en filtpuderne mellem
midterkonsol og bunden af instrumentbordet var faldet, så kan de gnide mod
hindnande i kurvekørsel ol. en ny filtpude kan nemt skubbes ind imellem.

Se det var løsningen til at få en knirkefri G4, det er faktisk meget nemt.
Jeg har aldrig været udsat for en G4 der havde alle lyde på en gang.


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===







Henrik B. (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-04-04 20:59

Claus Petersen wrote:
:: Snikke snak, det er ren ammestue historie iværksat af Bilmagasinet,
:: som ikke har en kæft begreb om sagen.
:: En G4 / Bora og Passat har meget solide dørhængsler, prøv bare at
:: kigge på dem.
:: Tyske bessermachen :))))

Hmmm, nu har jeg sammenlignet VW's dørhængsler med dem på Saab'en. Og de ser
sgu unægtelig noget "klein" ud, på sådan en VW. )

M.v.h.



Ukendt (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-04-04 22:25

> Hmmm, nu har jeg sammenlignet VW's dørhængsler med dem på Saab'en. Og de
ser
> sgu unægtelig noget "klein" ud, på sådan en VW. )

Bare synd, at selv de dyreste Saaber har kabiner, der virker billigere end
den i en ny Polo..

Trist for en såkaldt "overklassebil", der i modsætning til en ydmyg VW er
ekstremt højt prissat.

--
/Jan W Nielsen




Henrik B. (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-04-04 23:24

Jan W. Nielsen wrote:
:: Bare synd, at selv de dyreste Saaber har kabiner, der virker
:: billigere end den i en ny Polo..

*LOL*

:: Trist for en såkaldt "overklassebil", der i modsætning til en ydmyg
:: VW er ekstremt højt prissat.

*LOL*

M.v.h.



Henrik B. (28-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 28-04-04 23:42

Henrik B. wrote:
:::: Trist for en såkaldt "overklassebil", der i modsætning til en ydmyg
:::: VW er ekstremt højt prissat.

Tjah, sammenligning af en Passat 1,8T med en 9-3 1,8t, begge 150 Hk, viser
umiddelbart en prisfordel til Passat'en: 335.000,- mod 385.000,-. Men skal
man have bilerne med bare en smule luksusudstyr såsom fartpilot, læder,
klima, ESP og Xenon-lygter, ser det sgu pludselig dyrt ud for en Passat:
448.000,- mod 410.000,- for Saab'en.

M.v.h.



Ukendt (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-04-04 07:08

> :: Bare synd, at selv de dyreste Saaber har kabiner, der virker
> :: billigere end den i en ny Polo..

> *LOL*

*LOOOL*

Ja, det er da tragikomisk til de priser.

Men derfor selvom man længe har været bagefter på den front, kan man jo godt
lave gode biler.

--
/Jan W Nielsen






Henrik B. (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 27-04-04 09:06

Jens Pedersen wrote:
:: Hej
::
:: Jeg har en Golf 4 fra 2000 (3 dørs) der har kørt 70000 km, men den
:: har dog et problem den knirker utrolig meget fra dørene og
:: plastikbeklædningen ved bagsæderne.
:: Er der nogle der har erfaring med dette?

*Hvisker* Lad være med at fortælle det til Jan W......

M.v.h.



Kim Kristensen (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 29-04-04 20:38


"Jens Pedersen" <svejgaar@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:408d89b6$0$206$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej
>
> Jeg har en Golf 4 fra 2000 (3 dørs) der har kørt 70000 km, men den har dog
> et problem den knirker utrolig meget fra dørene og plastikbeklædningen ved
> bagsæderne.
> Er der nogle der har erfaring med dette?
>
> mvh Jens
>
>
I BRUGT REVYEN 2002 bemærker de ikke noget om knirkeri på Golf 4, men at "
mange af dem plages af rasle og klaprelyde". Jeg må da tilstå at mangel på
knirkeri i min øre er en vigtigere egenskab, end om det er lækkert at rage
eller se på.

Med venlig hilsen Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste