VW - Vordingborg
Fra : Maria

Dato : 26-04-04 21:35

Hej alle

Det er første gang jeg skriver i denne nyhedsgruppe, så jeg håber ikke at
jeg overtræder nogle uskrevne regler

Min mand og jeg købte for ca. 3 år siden en ny Polo Variant hos VW i
Vordingborg. Og siden da har vi ikke haft andet en problemer med den. Bla.
blev Centrallåsen ved med at gå i stykker og miste koden... osv osv.... ( i
må undskylde hvis jeg ikke lige får nævnt tingene ved rette navn - er ikke
den store bilentusiast... Den skal bare virke *SMIL*)

Vi har i al den tid ladet os snakke efter munden af dem på værkstedet, men
nu er det nok... Vi har nu kontakt til en journalist og i gennem ham SMC
(importøren) og har i den forbindelse fundet ud af at de har snydt os så det
driver ØV.... Al udstyr vi har fået eftermonteret er uoriginalt og det var
absolut IKKE på tale da vi købte bilen... Vi har betalt for originalt udstyr
!

Vi synes ikke at vi var naive da vi købte bilen, det kan vel ikke kræve en
universitets uddannelse at skulle købe en bil ??? Men det kan vi nu se at
det har vi måske været ???

Det jeg ville høre jer om er :
Er der andre her der har lignende erfaringer med VW - Vordingborg ???

Undskyld den lange smøre, historien er meget længere, men jeg tænkte at jeg
hellere måtte korte den lidt ned...

Hilsen
Maria

Fra : phk

Dato : 27-04-04 07:07

"Maria" <marjoedk@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> driver ØV.... Al udstyr vi har fået eftermonteret er uoriginalt og det var
> absolut IKKE på tale da vi købte bilen... Vi har betalt for originalt

Står det i kontrakten på bilen?

--
Per, Esbjerg

Fra : Maria

Dato : 27-04-04 08:31

> "Maria" <marjoedk@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
Al udstyr vi har fået eftermonteret er uoriginalt og det var
> udstyr
>
> Står det i kontrakten på bilen?

Både ja og nej.... På kontrakten står der "komfortpakke - 12.719,-" og da
det også er prisen for en komfortpakke i VW's originale udstyrsbrochure fra
dengang, som sælgeren sad og viste os (og som vi stadig har liggende) så er
det vel ikke helt tosset at tro at det er originalt udstyr der burde være i
bilen ?

Hilsen
Maria

Fra : Henrik B.

Dato : 27-04-04 09:08

Maria wrote:
::: Står det i kontrakten på bilen?
:::
::
[...]

Nope, hvis prisen er den samme, ville jeg have en klar
formodning/forventning om at det var/er omtalte originale komfortpakke.

M.v.h.

Fra : Deaster

Dato : 27-04-04 10:02

Maria wrote:

> [...]
> stadig har liggende) så er det vel ikke helt tosset at tro at det er
> originalt udstyr der burde være i bilen ?

Hvilket uoriginalt udstyr består komfortpakken af ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Maria

Dato : 27-04-04 10:51

"Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket uoriginalt udstyr består komfortpakken af ?

Fjernbetjent centrallås og elruder på alle fire døre...
Centrallåsen er helt tydeligt (nu efter vi er blevet gjort opmærksomme på
det *SMIL*) uoriginal... Normalt er nøgle og knapper integreret i en del,
vores er en "ekstranøgle" med en nøglering med knapperne i.

Elruderne har vi aldrig været i tvivl om var uoriginale.. Men værkstedet
blev ved med at snakke os efter munden, så vi til sidst troede dem (Ja vi
har været naive *SUK*) Panelet til betjening af elruderne sidder i
midterpanelet og ser meget "sjusket" ud... Som om de ikke helt passer... Vi
ved nu at de burde sidde i dørene... Og at dørbeklædningen burde være
skiftet i forbindelse med eftermonteringerne, men der sidder bare det fra
fabrikken som ikke er egnet til at blive pillet af og sat på igen...
resultatet er at det sidder og flaprer og at der er en masse små "dimser"
der falder ud. bla der hvor det gamle "vindues ophejse håndtag" sad før.

Håber at det er forståeligt ?

Hilsen
Maria

Fra : Deaster

Dato : 27-04-04 12:12

Maria wrote:

> [...]
> sidder og flaprer og at der er en masse små "dimser" der falder ud.
> bla der hvor det gamle "vindues ophejse håndtag" sad før.

Jepski, der er vist ingen tvivl om at det umiddelbart er uoriginalt
udstyr de har proppet i den, specielt nøglen. Købte i den som ny eller
er det brugt I har købt ?

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Maria

Dato : 27-04-04 12:38

> Jepski, der er vist ingen tvivl om at det umiddelbart er uoriginalt
> udstyr de har proppet i den, specielt nøglen. Købte i den som ny eller
> er det brugt I har købt ?

Den blev købt som ny...

Hilsen
Maria

Fra : Deaster

Dato : 27-04-04 12:53

Maria wrote:

> "Deaster" <nospam@deaster.dk> skrev i en meddelelse

> Den blev købt som ny...

Ok, men er sikker på der er så meget at gøre, I skulle have reklameret
over det med Komfort pakken "indenfor rimelig tid" og det kan man nok
ikke sige at 3 år er. Men derfor ville jeg nok alligevel snakke med ret
store bogstaver og få en forklaring overfor forhandleren.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Maria

Dato : 27-04-04 13:28

> [...]
> ikke sige at 3 år er. Men derfor ville jeg nok alligevel snakke med ret
> store bogstaver og få en forklaring overfor forhandleren.

Vi har i alle tre år reklameret overfor VW-vordingborg, men ikke rigtig
vidst hvor vi skulle gå videre med klagerne og har da helt sikkert også
givet op for hurtigt... Det er jeg fuldt ud klar over

Vi har nu en journalist på sagen og han er i kontakt med SMC, så må vi se
hvad der kommer ud af det...

Det jeg ville med denne tråd var bare at høre om der er andre der har haft
samme oplevelser med VW i det hele taget og specielt VW-Vordingborg... Altså
om vores historie er et engangs tilfælde....

Hilsen
Maria

Fra : Christabel & Anders

Dato : 27-04-04 23:03

På et tidspunkt snakkede jeg med VW i Aalborg, om orginal fjernbetjenet
central lås, hvis bilen ikke har den fjernbetjente centrallås monteret fra
fabrikken, så er fjernbetjenings enheden ikke samlet med nøglen, så kommer
fjernbetjenings enheden som en lille nøglering. Dette er selv om at
centrallåsen er original.
Hos VW fortalt man mig, at man ikke kunne lave en nøgle med
fjernbetjeningens enheden entegreret, det var kun fabrikken der kunne dette!
Med venlig hilsen

Anders
Klik: www.vesterhavsrock.dk - hvor bl.a. Zididada, C21, Safri Duo spiller!