Win2000 Prof - fryser når stik sættes i hu~
Fra : Carsten Stage

Dato : 29-04-01 12:56

Hjælp mig hvem der kan, tak!
Spørgsmålet: Hvorfor kan jeg ikke bruge mit interne modem og 100 Mbit
Ethernet LAN samtidigt? Hvis mit modem er installeret fryser alt i Win2000
(ingen andre muligheder end koldstart!), men først idet jeg sætter stikket i
hubben. Jeg har dual boot, og både netværk og modem kører fint i WinME, så
hardware og kabler fejler tilsynladende ikke noget. Der er ingen umiddelbare
konflikter i Win2000.

Modem: Diamond SupraExpress 56i PRO, memory E9000000-E900FFFF, IRQ 11,
Location 2

Netkort: RealtechRTL8139 PCI FAST Ethernet, tildeles et andet memoryområde
og en anden IRQ, location 3.

Jeg har prøvet at skifte begge kort rundt i forskellige slots, men det giver
samme resultat. Afinstallerer jeg modem'et kører netværket fint og omvendt.
Begge drivere er opdateret og understøttes i Win2000.

Har du en ide?

/Carsten

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 29-04-01 14:55