Køretur til Holland
Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 26-04-04 19:44

Hej NG

Som nogle måske ved skal jeg på kanalsejllads
i Holland til sommer....

Da der var nogle stykker der mente, at den tid jeg havde afsat
til køreturen ikke var nok, har vi taget planlægningen op til fornyet
overvejelse. Og skal derfor ikke unlade at informere jer også

Af hensyn til de andre deltagere (jeg har normalt ikke selv nogle
problemer med at nå den planlagte ETA) har vi valgt at dele
turen over i to. De andre er ikke vant til at køre lige så langt,
og i tilfælde af ekstrem kø (hvilket der jo er risiko for da det
er ferietiden) kan vi ende med at komme for sent - og DET går
jo ikke !

Der var flere muligheder....
Afgang 04:00 (for at sikre mod tabt tid i kø) - havde ingen interesse
Afgang midnat og køre om natten - var kun mig der ville

Turen er derfor ændret til:
10:30 - Hjemmefra (Nordsjælland)
13:15 Rødby- 14:15 Putgarden (så er pausen jo allerede indlagt)
16:00 Hamborg ....... Sightseeing og overnatning i Hamborg
( http://makeashorterlink.com/?Q5A812128 )
334,3 km - 5 timer incl. sejltur og ventetid

------------
08:30 Hamborg
09:30 Tankning og 30 min pause på Shell Sottrum
(Rasteplads lige før Bremen)
11:30-12:00 Frokostpause - Rastepladsen Rhiederland, efter Leer
(er den overfyldt bliver det den næste (Roode Til)
28km senere - den er større....)
13:30 ankomst (1½ time før vi skal være der)
381km 5 timer med 2x30 min. pause

100km/t sat som gennemsnit (på motorvej) på begge ture
3 biler - 10 personer

Nu er der forhåbentligt ingen der er urolige mere

--
Morten Hansen
BMW 735i

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 17:27

On Mon, 26 Apr 2004 20:43:53 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Nu er der forhåbentligt ingen der er urolige mere

Næh - ikke andet end man kunne blive urolig for, om du faldt i søvn
under dén kørsel ! :)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 27-04-04 17:48

"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message

> Næh - ikke andet end man kunne blive urolig for, om du faldt i søvn
> under dén kørsel ! :)

Og så var der nogle der påstod du ikke havde humor
Nå der bliver da tid til at nyde naturen - resten af ferien
skal jo også foregå i astadigt tempo, så man kan vel
ligeså godt vende sig til det med det samme

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 19:03

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Nå der bliver da tid til at nyde naturen - resten af ferien
> skal jo også foregå i astadigt tempo, så man kan vel
> ligeså godt vende sig til det med det samme

Jamen, så vil jeg tænke på din adstadige kørsel til sommer.

Jeg napper en tur til Köln i uge 20, så evt. abstinenser ved en
sommeferietur ikke skal blive for store.

Jeg har endda en hel uge at få afreageret i...

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 27-04-04 19:16

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote in message

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jamen, så vil jeg tænke på din adstadige kørsel til sommer.

Så må du jo også hellere passe på ikke at falde i søvn !

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 19:26

KLIP

> Så må du jo også hellere passe på ikke at falde i søvn !

Aahhh ... jeg glemte i farten jeres kommende sejltur

Jow ... nu er din jolle også større end min, men med 2 cylindre mindre og
færre Hk.

Jeg napper en V8 i den nye jolle dog med færre Hk end den sidste, så jeg har
kun 200.

Jeg kan derfor snildt komme "ud af vandet" .... det ville vist kræve en
mindre jet-motor i "kæmpe-baljen"...

Jeg mangler en dims (badeplatform) til jollen, den skal komme fra Canada, så
jeg er nok først i vandet i uge 21.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 27-04-04 20:06

> [...]
>
> Aahhh ... jeg glemte i farten jeres kommende sejltur
>
> Jow ... nu er din jolle også større end min, men med 2 cylindre mindre og

Det ville jeg nok også have gjort hvis det skulle have været til
herhjemme (der er max 6, 9 og 12 Km/t tilladt på de Hollandske kanaler...)

> Jeg napper en V8 i den nye jolle dog med færre Hk end den sidste, så jeg
har
> kun 200.

Mmmmm - V8 er altid godt

> Jeg kan derfor snildt komme "ud af vandet" .... det ville vist kræve en
> mindre jet-motor i "kæmpe-baljen"...

Noget i den stil - Sunseekers Manhatten 50 (2 fod længere)
har 2x 715 Hk !

> Jeg mangler en dims (badeplatform) til jollen, den skal komme fra Canada,

> jeg er nok først i vandet i uge 21.

Surt ! Nå der er ikke så længe til......

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 20:15

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det ville jeg nok også have gjort hvis det skulle have været til
> herhjemme (der er max 6, 9 og 12 Km/t tilladt på de Hollandske kanaler...)

Jow ... men der er også steder, hvor du må plane.

Man kan med lidt fantasi mene, disse kanalsteder er ualmindelig brede..

Vi havde selv stor fornøjelse af samme, da vi selv sejle på de nederlandske
kanaler.

> Mmmmm - V8 er altid godt

Tjaeee .... næste gang vil jeg søge at få 2 x 120 Hk diesel (mindst).

> Noget i den stil - Sunseekers Manhatten 50 (2 fod længere)
> har 2x 715 Hk !

Uha da da ... bare at skulle betale for optankningen, kunne bringe sveden
frem på min pande.

> Surt ! Nå der er ikke så længe til......

Nu har jo vente hele vinteren, så 1/2 uger fra eller til. Det går nu nok.

Hr. Bjørn

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 27-04-04 20:23

> "Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Jow ... men der er også steder, hvor du må plane.

Klart ! Der er jo også mange søer.....

> Uha da da ... bare at skulle betale for optankningen, kunne bringe sveden
> frem på min pande.

Jep - 2500liter diesel......
max range 270 mil.... pfffff
Om det så er Nm eller US mile står der ikke noget om,
men det er vist også mindre vigtigt i den forbindelse, det er jo
kun sølle 68km i forskel.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 19:06

On Tue, 27 Apr 2004 18:48:15 +0200, "Morten Hansen, IVAO"
<Morten.Hansen@ivao.org> wrote:

>Og så var der nogle der påstod du ikke havde humor

De ér skøre de romere :)

>Nå der bliver da tid til at nyde naturen - resten af ferien
>skal jo også foregå i astadigt tempo, så man kan vel
>ligeså godt vende sig til det med det samme

Jow, jow - 140 hk til så stor en båd er jo ikke alverden...
www.yachtcharter-skipperclub.com/vloot5-eng.htm#3

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Morten Hansen, IVAO

Dato : 27-04-04 19:21

> Jow, jow - 140 hk til så stor en båd er jo ikke alverden...
> www.yachtcharter-skipperclub.com/vloot5-eng.htm#3

Næ, men nok til de 20Km/t den må kunne sejle !
Jeg har kun set et par stykker der har flere HK,
hos www.veldman-sneek.nl - de også nogle OK både !
Og et super webcam.....

Fra : Peter Weis

Dato : 27-04-04 19:37

"Morten Hansen, IVAO" <Morten.Hansen@ivao.org> wrote :

> Og så var der nogle der påstod du ikke havde humor

Det var Peter.

mvh
Peter

Fra : Peter G C

Dato : 27-04-04 20:07

"Peter Weis" <p.weis@email.dk.slet> skrev i en meddelelse

> Det var Peter.

LOL - hvilken sviner, dér! ) Tak, Peter, for reminderen! LOL

Nuvel, jeg antager, at trods Mogens, Bjørns og øvrige halvgamle nissers
citater fra morsomheder, udarbejdet før jeg blev født, måske var morsomme en
gang - men kan konstatere, at det er de godt nok ikke længere. - men humor,
det har de da. )

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 27-04-04 20:17

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]
en
> gang - men kan konstatere, at det er de godt nok ikke længere. - men

Du har hermed stuearrest de næste 6 måneder .... du er *GROUNDED* ...
mister.

Hr. Bjørn ...)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 20:20

On Tue, 27 Apr 2004 21:16:33 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Du har hermed stuearrest de næste 6 måneder .... du er *GROUNDED* ...
>mister.

Blacklistet og andre midler er nu taget i brug !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-04-04 20:26

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Blacklistet og andre midler er nu taget i brug !

Blacklistet, banned, grounded ? Hvem snakker i dog om ?

den der skribent der engang var i gruppen ?

;)

Fra : Peter Weis

Dato : 28-04-04 17:04

"Peter G C" <peter@FJERNDETTEnospam.dk> wrote:

> LOL - hvilken sviner, dér! ) Tak, Peter, for reminderen! LOL

Der kom trolden op af æsken ... he-he.
Så havde jeg ikke behøvet at dølge efternavnet

mvh
Peter