Pris på skift af tandrem på Renault Laguna~
Fra : Chrilles

Dato : 26-04-04 13:53

Min Laguna har lige haft 4 års fødselsdag, og det autoriserede
værksted har i denne fobindelse oplyst, at det er tid for skift af
tandremmen - til den nette sum af mellem 10.000 og 13.000.

Koster det virkelig så meget - eller har du kendskab til et værksted
som kan gøre det bare en smule billigere. Jeg bor i Kgs. Lyngby lige
nord for Kbh.

Og sidst men ikke mindst - bør man vælge et autoriseret værksted
overhovedet. (Jeg planlægger ikke at skifte den ud de næste mange år)

Chrilles

Fra : bme

Dato : 26-04-04 15:33

> [...]
>
> Koster det virkelig så meget - eller har du kendskab til et værksted
> som kan gøre det bare en smule billigere. Jeg bor i Kgs. Lyngby lige

16v'er? Jeg fik en ca-pris på 3k incl dele for min laguna 8v, Det viste sig
dog at den næsten lige var blevet skiftet af den tidligere ejer, dette
fremgik dog ikke ordentligt af servicebogen. Så jeg synes det lyder
temmeligt afsindigt dyrt. (eller også har mekanikeren hold i ryggen, og
vælger derfor at pille motoren ud for at skifte tandremmen

> Og sidst men ikke mindst - bør man vælge et autoriseret værksted
> overhovedet. (Jeg planlægger ikke at skifte den ud de næste mange år)

Det skal ikke være en hemmelighed at lagunaen har et par specialiteter som
gør at det autoriserede måtte være at foretrække. MEN et dygtigt uatoriseret
værksted burde snilt kunne håndtere din laguna.

/bo

Fra : Niels Bengaard

Dato : 26-04-04 15:50

> Min Laguna har lige haft 4 års fødselsdag, og det autoriserede
> værksted har i denne fobindelse oplyst, at det er tid for skift af
> tandremmen - til den nette sum af mellem 10.000 og 13.000.

Prisen kan jo indbefatte en del andre ting som også skiftes, eks. vandpumpe,
remstrammerhjul osv.
Ellers ring til dem her www.prebensauto.dk , de skifter remmen incl. rem for
1600 kr., og de skifter mange remme.
Skal du have skiftet remstrammer osv. klarer de også det mod du betaler de
dele.

Niels

Fra : Jan Mikkelsen

Dato : 26-04-04 16:39

Chrilles wrote:
> [...]
>
> Og sidst men ikke mindst - bør man vælge et autoriseret værksted
> overhovedet. (Jeg planlægger ikke at skifte den ud de næste mange år)

Hejsa

Prøv at ringe til Renault i Skjern .. de er billige og arbejder efter
timeløn og ikke de horrible fastpriser andre Renaultværksteder har. Jeg
bor selv i Århus og får ordnet min tandrem hos dem (Clio) .. jeg ved at
de har andre kunder der kommer helt fra København og Tyskland for at få
lavet deres services der ... Jeg har selv fået skifte på Clioen for
1200,- mod 2500-3000,- i Århus. Den prisforskel betaler nu godt nok
mangt en kilometer.

Jeg har kun rosende ord om dem.

/Jan

Fra : Peter G C

Dato : 26-04-04 17:29

"Chrilles" <cw.cell@cbs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Koster det virkelig så meget - eller har du kendskab til et værksted
> som kan gøre det bare en smule billigere. Jeg bor i Kgs. Lyngby lige

Gisp - prøv en mindre forhandler lidt længere ude på landet.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : KASO

Dato : 27-04-04 22:00

> [...]
>
> Og sidst men ikke mindst - bør man vælge et autoriseret værksted
> overhovedet. (Jeg planlægger ikke at skifte den ud de næste mange år)

Hvis det er en 16V, er det en lidt speciel øvelse, der kræver specialværktøj
og remstrammer, vandpumpe m.m. skiftes ved samme lejlighed. Jeg fik dog
klaret "operationen" på en Mégane 1.6 16V (næsten samme motor - findes også
i Laguna) for ca. 4.500kr. i Helsingør (hos Renault) - prøv at ringe til dem
for en pris (de var de billigste jeg kunne finde) ...

Fra : Chrilles

Dato : 28-04-04 07:08

Hvad med at få det lavet i sverige - er det ikke billigere der?

Chrilles