/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Audi TT Quatro 225hk
Fra : Daffi


Dato : 25-04-04 22:27

Hvilken mulighed er der for at få flere HK ud af en Audi TT Quatro 225
HK?
- Kan det passe, at man kan få sat en anden chip i bilen, og derved
få omkring 265 HK ud af motoren?

/Daffi

 
 
Bjørn Jørvad (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 25-04-04 22:32


"Daffi" <asthorsson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ebe16a1f.0404251327.2f9d109e@posting.google.com...

KLIP

> - Kan det passe, at man kan få sat en anden chip i bilen, og derved
> få omkring 265 HK ud af motoren?

Endda lidt mere alt efter, hvad du vil ofre:

http://www.bsrab.se/products.php?art=t211&n3=51

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 06:41

> Hvilken mulighed er der for at få flere HK ud af en Audi TT Quatro 225
> HK?
> - Kan det passe, at man kan få sat en anden chip i bilen, og derved
> få omkring 265 HK ud af motoren?


Wetterauer laver 250hk/330Nm på sådan en motor.

www.wetterauer.de


/Claus



Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 08:28

> - Kan det passe, at man kan få sat en anden chip i bilen, og derved
> få omkring 265 HK ud af motoren?

1,8 T´eren er en perle af en motor, og man kan næsten få lige så mange
kræfter ud af den, som man ønsker.

Den anerkendte tyske tuningsvirksomhed, ABt giver dig 330 hk, hvis du vil
betale det, som det koster. (Den skulle i Passat sammen med længere femte
gear, så tror jeg på, der er topspeed, der løfter øjenbryn på motorvejen..)



Du behøver ikke skifte stumper i motoren for at få 265 hk, men du skal
naturligvis lægge ny software ind, og du skal have en anden udstødning samt
indsugning. Hos ABt koster 265 hk 24.000 kroner.

ABt er dyr, men til gengæld er der stor tillid til de ting, som de laver, og
jeg ved positivt, at folk fra Semler (VW/Audi/Skoda/Seat-importøren i
Danmark) kører med det privat. Desuden er der god chance for, at du får en
fin ny motorbeklædning med, hvorpå der står ABt.

--
/ Jan W Nielsen





Cosworth POWER (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 26-04-04 17:15

> ABt er dyr, men til gengæld er der stor tillid til de ting, som de
> laver, og jeg ved positivt, at folk fra Semler (VW/Audi/Skoda/Seat-
> importøren i Danmark) kører med det privat. Desuden er der god chance
> for, at du får en fin ny motorbeklædning med, hvorpå der står ABt.

Når du køber en ABT tuningsboks hos VW, er der forsat garanti på bilen! Jeg
ved ikke om tilsvarende gælder, når man tuner en Audi TT t. 330hk?

Hvad siger toppakningen til så stor en effektforøgelse som til 270hk??

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Jan W Nielsen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 26-04-04 17:26

> Når du køber en ABT tuningsboks hos VW, er der forsat garanti på bilen!
Jeg
> ved ikke om tilsvarende gælder, når man tuner en Audi TT t. 330hk?

ABt har garanti på deres produkter - herunder også de 330 hk.

> Hvad siger toppakningen til så stor en effektforøgelse som til 270hk??


Jeg vil tro, de har tænkt over det - men mere end det, ved jeg ikke.

--
/Jan W Nielsen






Bjørn Jørvad (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-04-04 18:29


"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
news:408d3824$0$23091$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...

KLIP

> ABt har garanti på deres produkter - herunder også de 330 hk.

Det har BSR også.

Dog tror jeg *ingen* af dem erstater en blæst motor.

De erstatter/reparerer *kun* det, de slev har lavet eks. chippen/eller
"kontroldimmeren".

> Jeg vil tro, de har tænkt over det - men mere end det, ved jeg ikke.

Hvis ikke de gør andet end omprogrammere chippen, tror jeg faktisk ikke, men
jeg regner også med at tage fejl.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Cosworth POWER (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 26-04-04 18:36

> Dog tror jeg *ingen* af dem erstater en blæst motor.

Det tror jeg nemlig heller ikke!

> De erstatter/reparerer *kun* det, de slev har lavet eks. chippen/eller
> "kontroldimmeren".

Jep! Men må da håbe at de stærkt fraråder at tune motoren, såfremt man ikke
tager hele skridtet!



> Hvis ikke de gør andet end omprogrammere chippen, tror jeg faktisk
> ikke, men jeg regner også med at tage fejl.

Hvad gjorde BSR ved din egen bil? Fra 272hk til 330hk...?

På forældrenes Volvo blev der intet skiftet. Det var en effektforøgelse fra
120hk til 160hk og det holdt da uden problemer. En Cosworth motor kan tage
et stage 1 kit (fra 220hk til 260-270hk) uden du behøver skifte
toppakningen. Derefter skal der en gruppe A toppakning på, og skal effekten
over 350hk, skal der en WRC toppakning på til omkr. 4000 kr. for pakningen -
alene!

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Bjørn Jørvad (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-04-04 18:46


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c6jh98$10ut$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Hvad gjorde BSR ved din egen bil? Fra 272hk til 330hk...?

1) Flyttede det maksimale drejningsmoment fra ca. 1.900 omdr/min til ca.
2.500 omdr/min (for ikke at brænde kobling/momentomformeren af)

2) Optimerede programmet samt øgede turbotrykket fra ca. 0,6 bar til ca.
0,82 bar.

3) Slettede 250 kilometersbegrænsningen

4) Jeg havde selv monteret nyt filter (ellers samme sang som nr. 5)

5) Jeg havde på forhånd monteret en komplet Feritta racerudstødning incl. 2
x racekats (ellers ville BSR have gjort det. Jeg kunne selv købe
udstødningen billigere end de ville sælge den til mig. Jeg fik en kammi til
at sætte "rørsystemet" på potten for mig formedels et beskedent vederlag).

Bilen blev endvidere afprøvet på vejen (flere gange) af deres specialister.

PS: Det maksimale omdrejningstal blev ikke ændret og naturligvis heller ikke
cut off´et.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Cosworth POWER (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 26-04-04 18:50

> 1) Flyttede det maksimale drejningsmoment fra ca. 1.900 omdr/min til
> ca. 2.500 omdr/min (for ikke at brænde kobling/momentomformeren af)

Jeg husker ikke om din "eksploderer" nu? Det gør min nemlig... den
"eksploderer" ved 3000 rpm, hvorimod Jonas' S2 trækker fra 1800 rpm og helt
til toppen.


> 2) Optimerede programmet samt øgede turbotrykket fra ca. 0,6 bar til
> ca. 0,82 bar.

0,82 bar <- det var præcist :) Prøv at mål trykket nu, så tror jeg ikke det
er helt så præcist - hehe.


> 3) Slettede 250 kilometersbegrænsningen

Hva' "løber" den nu så?


> 5) Jeg havde på forhånd monteret en komplet Feritta racerudstødning
> incl. 2 x racekats (ellers ville BSR have gjort det. Jeg kunne selv
> købe udstødningen billigere end de ville sælge den til mig. Jeg fik
> en kammi til at sætte "rørsystemet" på potten for mig formedels et
> beskedent vederlag).

Færge rør :D Er det også komplet 3" som på min? Svjh. har du to rør hele
vejen som Jonas' S2 også har?


--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Bjørn Jørvad (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-04-04 19:06


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c6ji2l$1339$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Jeg husker ikke om din "eksploderer" nu? Det gør min nemlig... den
> "eksploderer" ved 3000 rpm, hvorimod Jonas' S2 trækker fra 1800 rpm og
helt
> til toppen.

Det foregår faktisk ganske glidende, men du kan naturligvis mærke, når det
ekstra boost sætter ind.

I mellemaccelrationer er der fuld knald på liggehønen. Det er også der, du
kan mærke den helt store forskel.

Jeg "kæmper" jo med en GearTronic "tomatkasse".

> 0,82 bar <- det var præcist :) Prøv at mål trykket nu, så tror jeg ikke
det
> er helt så præcist - hehe.

I henhold til Volvo efter sidste eftersyn (180.000 km) så begge turboer ud
som nye, men alt får jo som bekendt en ende...;-(

> Hva' "løber" den nu så?

Skalaen ud og +. Skalaen går kun til 260 km/t resten ligger hen i tågerne.

Jeg har simpelhen ikke turde sidde med en GPS under spurterne og jeg synes
faktisk det går rigeligt stærkt.

Skal man virkelig ligge med de hastigheder over længere stræk, ville jeg
foretrække en helt anden bil.

Det kunne være AMG, Porsche eller sågar Ferrari eller lignende.

> Færge rør :D Er det også komplet 3" som på min? Svjh. har du to rør hele
> vejen som Jonas' S2 også har?

2 x 2½" down pipe med 2 x racekats. Derefter samles hele herligheden i 3"
hele vejen til bagkofangeren.

Den største ulempe er den konstante brummer, man kan høre i kabinen. Det kom
aldeles bagpå mig. Jeg var vant til en helt tyst kabine.

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Cosworth POWER (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 26-04-04 20:37

>> 0,82 bar <- det var præcist :) Prøv at mål trykket nu, så tror jeg
>> ikke det er helt så præcist - hehe.
>
> I henhold til Volvo efter sidste eftersyn (180.000 km) så begge
> turboer ud som nye, men alt får jo som bekendt en ende...;-(

Jeg tror nu mere det er actuatorerne, hvis det blot er std. der stadigvæk
sidder på den. Turboerne tager næppe skade af den mindre forøgelse de har
lavet :)


> Den største ulempe er den konstante brummer, man kan høre i kabinen.
> Det kom aldeles bagpå mig. Jeg var vant til en helt tyst kabine.

Det kunne jeg da godt ha' fortalt dig ;) Jeg synes det lyder rigtig fedt!

--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Bjørn Jørvad (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-04-04 20:41


"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c6joau$1fb7$1@news.cybercity.dk...

KLIP

> Jeg tror nu mere det er actuatorerne, hvis det blot er std. der stadigvæk
> sidder på den. Turboerne tager næppe skade af den mindre forøgelse de har
> lavet :)

Actuatorerne ... ? .... Sådan nogen tror jeg ikke er på potten.

Den er fuldt elektronisk styret.

Tvillingerne Henrik B. & E. kan sikkert fortælle meget mere om Völles
system.

> Det kunne jeg da godt ha' fortalt dig ;) Jeg synes det lyder rigtig fedt!

Det samme siger Morten.

Skøre knægte..

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-04-04 21:19

Cosworth POWER wrote:
:: Færge rør :D Er det også komplet 3" som på min? Svjh. har du to

Færgerør??? Jørvad fik et godt tilbud fra Lindab, på et par gamle
nedløbsrør.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-04-04 21:22


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:408d6e9d$0$278$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Færgerør??? Jørvad fik et godt tilbud fra Lindab, på et par gamle
> nedløbsrør.

Ha - Smitty ... men hvor fanden bliver tagrenderne af..?...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-04-04 21:30

Bjørn Jørvad wrote:
::: Færgerør??? Jørvad fik et godt tilbud fra Lindab, på et par gamle
::: nedløbsrør.
::
:: Ha - Smitty ... men hvor fanden bliver tagrenderne af..?...

Jeg troede da at det var dem der sad og klaprede, sådan som det larmede i
kabinen....

M.v.h.



Bjørn Jørvad (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-04-04 21:34


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:408d7137$0$272$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Jeg troede da at det var dem der sad og klaprede, sådan som det larmede i
> kabinen....

Rene Ord For Lommepengene...

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Henrik B. (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 26-04-04 21:21

Bjørn Jørvad wrote:
::: ABt har garanti på deres produkter - herunder også de 330 hk.
::
:: Det har BSR også.
::
:: Dog tror jeg *ingen* af dem erstater en blæst motor.

Man har da også mulighed for at tegne en maskinegaranti hos dem.

M.v.h.



Bjørn Jørvad (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Bjørn Jørvad


Dato : 26-04-04 21:24


"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse
news:408d6f1a$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

KLIP

> Man har da også mulighed for at tegne en maskinegaranti hos dem.

O.k. ... men der er vist en begrænsning i alderen på potten/motoren..?

--
Med venlig hilsen
Hr. Bjørn



Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 22:14

> Dog tror jeg *ingen* af dem erstater en blæst motor.

De giver motorgaranti, hvs du får motoren tunet hos dem.

--
/Jan W Nielsen




KH (26-04-2004)
Kommentar
Fra : KH


Dato : 26-04-04 21:08

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c6jcgv$lvq$1@news.cybercity.dk...
> > ABt er dyr, men til gengæld er der stor tillid til de ting, som de
> > laver, og jeg ved positivt, at folk fra Semler (VW/Audi/Skoda/Seat-
> > importøren i Danmark) kører med det privat. Desuden er der god chance
> > for, at du får en fin ny motorbeklædning med, hvorpå der står ABt.
>
> Når du køber en ABT tuningsboks hos VW, er der forsat garanti på bilen!
Jeg
> ved ikke om tilsvarende gælder, når man tuner en Audi TT t. 330hk?
>
> Hvad siger toppakningen til så stor en effektforøgelse som til 270hk??

Jeg sidder nu og spekulerer på, om det er svært at syne den bagfter?
Jeg kunne forestille mig, at en TT kunne holde til en betydelig
effektforøgelse set i forhold til en alm. bil som en gammel BMW 320, som
bliver tunet med et par ekstra Weber af de store.



Cosworth POWER (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 26-04-04 21:17

> Jeg sidder nu og spekulerer på, om det er svært at syne den bagfter?
> Jeg kunne forestille mig, at en TT kunne holde til en betydelig
> effektforøgelse set i forhold til en alm. bil som en gammel BMW 320,
> som bliver tunet med et par ekstra Weber af de store.

Der kan være problemer ved bilsyn, ja....


--
Thomas Krath
http://tkrath.dk/bilimport/ - importguide



Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 20:59



> Den anerkendte tyske tuningsvirksomhed, ABt giver dig 330 hk, hvis du vil
> betale det, som det koster. (Den skulle i Passat sammen med længere femte
> gear, så tror jeg på, der er topspeed, der løfter øjenbryn på
motorvejen..)

HVad ER GRunden TIl AT DU SKriver ABt ?

> Du behøver ikke skifte stumper i motoren for at få 265 hk, men du skal
> naturligvis lægge ny software ind, og du skal have en anden udstødning
samt
> indsugning. Hos ABt koster 265 hk 24.000 kroner.
>
> ABt er dyr,

IGen.

> Danmark) kører med det privat. Desuden er der god chance for, at du får en
> fin ny motorbeklædning med, hvorpå der står ABt.

OG IGen

Det hedder altså bare Abt og ikke A-B-T.

Abt er efternavnet på manden der startede butikken.
I 1896 startede Smeden Johann Abt det der i dag er blevet til "Der Abt".
Firmaet er videreført af familien og drives i dag af Hans-Jürgen Abt og
yngste generation Christian Abt.

Og ingen tvivl om det, de laver forrygende tuning til VW og Audi (og de
andre sorte får i famillien).


--
Mvh
Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6264

=== Døden overhaler de hurtige ===





KH (26-04-2004)
Kommentar
Fra : KH


Dato : 26-04-04 21:29

"Claus Petersen" <claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:408d69f1$0$5947$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
>
[snip]
> Og ingen tvivl om det, de laver forrygende tuning til VW og Audi (og de
> andre sorte får i famillien).

Hvorfor ikke bare tage dyret med til Herrn Königs?



Ukendt (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 26-04-04 22:21

> HVad ER GRunden TIl AT DU SKriver ABt ?

*ROFL*

Det har du da rigtig siddet og brugt tid på at skrive, hva, Claus.. .-) Skal
du ikke ud at skrue en ny lækker dims i din bil i stedet for at genere
ordenlige mennesker..? )

Det må være gammel vane, jeg har samlet op et eller andet mystisk sted -
deres logo indeholder også en stort B, hvorfor jeg må have fået det på tværs
engang.

> Det hedder altså bare Abt og ikke A-B-T.

Ok, så.. .-)

> Abt er efternavnet på manden der startede butikken.
> I 1896 startede Smeden Johann Abt det der i dag er blevet til "Der Abt".
> Firmaet er videreført af familien og drives i dag af Hans-Jürgen Abt og
> yngste generation Christian Abt.

Ok - interessant historie.

Hvis jeg skulle have lavet noget seriøst ved en folkevogn, valgte jeg nok
også ABt..

--
/Jan W Nielsen



Ukendt (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-04 06:30


> > Abt er efternavnet på manden der startede butikken.
> > I 1896 startede Smeden Johann Abt det der i dag er blevet til "Der Abt".
> > Firmaet er videreført af familien og drives i dag af Hans-Jürgen Abt og
> > yngste generation Christian Abt.
>
> Ok - interessant historie.
>
> Hvis jeg skulle have lavet noget seriøst ved en folkevogn, valgte jeg nok
> også ABt..

Jeg giver op.... :)

/CLaus



Ukendt (27-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 27-04-04 11:05

> > Hvis jeg skulle have lavet noget seriøst ved en folkevogn, valgte jeg
nok
> > også ABt..

> Jeg giver op.... :)

He-he.. :)

--
/Jan W Nielsen




Kim Kristensen (29-04-2004)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 29-04-04 21:22


"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse
news:408d7d7b$0$493$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Ok - interessant historie.
>
> Hvis jeg skulle have lavet noget seriøst ved en folkevogn, valgte jeg nok
> også ABt..
>
> --
> /Jan W Nielsen
>
>
Det gælder vel kun hvis den har mølle på, deres eget DTM-team vandt titlen i
2002 med en motor fra Honda og året før kørte de med BMW. Det er vel fordi
at turbo var og måske stadig er? forbudt i DTM, det kunne tyde på at de kun
kan tune turbomotorer.

Med venlig hilsen Kim



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste