Kørekort i kolding
Fra : Søs

Dato : 25-04-04 20:30

Hey ved ikk om det er det rigtige sted at spörge, men det var denne gruppe
der minnede mest om emnet...
Jeg er lige blevet 18 og vil som alle andre gerne have körekort, saa er det
bare at jeg er i Island som aupair, men vil gerne være færdig med mit
körekort i starten af sommerferien..
Det er for sent at tage det heroppe, selvom det ku lade sig göre vil det
være besværligt...
jeg kommer til Danmark d 12/14juni fordi jeg er her oppe er det besværligt
at finde oplysninger om de mulige.
Paa nettet kan jeg kun finde to med opstart i juni med priser, den ene er
lisbeth´s köreskole, men min mor har fraraadet mig hende fordi hun havde for
mange dumpninger da min bror tog körekort(for 15 aar siden) spörgsmaalet er
om det har ændret sig? er der nogen der ved noget om hende?
Saa er der michael´s köreskole, han var noget dyrere og havde kun opstart
den 3 juni, hvis jeg startede paa det hold ville jeg miste de to förste
teoritimer hvilket saa vidt jeg ved er grænsen, men ville det kunne
lykkedes?
og ellers hvem i kolding og omegn er god/billig?
Haaber en af jer vil svare...

Søs

Fra : Steen F.

Dato : 25-04-04 22:32

Søs wrote:
> Hey ved ikk om det er det rigtige sted at spörge, men det var denne
> gruppe der minnede mest om emnet...
> Jeg er lige blevet 18 og vil som alle andre gerne have körekort...

Hey Søs!

Jeps, du har fundet den rette gruppe. Alle bilrelaterede emner kan bringes
her.

Nu ved jeg ikke om du helst vil køre hos en kvindelig kørelærer, siden du
spurgte til Lisbeth. Men jeg har - som din mor - heller ikke hørt det bedste
om hende for at sige det lige ud.

Jeg bor selv i Kolding og vil da anbefale et par kørelærere som jeg
tidligere har haft forbindelse med:

Aage Haastrup med teori i Bredgade. Han er af den gamle skole og han er vel
også godt oppe i årene efterhånden, men knald-dygtig hvis man kan li' den
stil. Så en aftale er en aftale og han tager ikke mobiltlf. under kørslen
osv. Har har en meget lav dumpeprocent. Han har vist stadig en Audi A4 som
skolevogn.

Så er der Mike fra "Din Trafikskole" (hans hjemmeside er vist ikke helt
færdig endnu, men findes på www.din-trafikskole.dk) med teori i Bramdrupdam.
Han er vel omkring 35 år. Jeg tog motorcykelkørekort hos ham, og han er
englænder men taler perfekt dansk. Meget behagelig og rar person, synes jeg.
Og han har humor og er ikke så stiv i betrækket som føromtalte. Han kører
vist en Mazda 323, hvis skolevognen har interesse for dig.

Der er også Tage Dibbern fra Bramdrupdam Køreskole. Han er en ældre herre,
men jeg har hørt meget godt om ham.

Der er jo en del andre kørelærere i Kolding , men jeg har ingen
forudsætninger for at udtale mig om dem. Hvis du mangler praktiske
oplysninger om dem, så sig til.

De fleste kørelærere har teoriundervisning ude ved Kørelærernes Hus på
Vranderupvej i Seest. Hvis man ikke kan/har lyst til at tage helt derud, så
er der Claus' Køreskole med teori på Tøndervej 20. Der er i hvert fald en
kvindelig kørelærer tilknyttet. De kører i Peugeot 206, 406 Coupe men jeg
ved ikke om de stadig har Porsche'n.

Jeg kender ikke priserne på køretimer og teori, men jeg vil mene at en
billig kørelærer kun er billig hvis han kan få eleverne igennem til en
aftalt lav pris, og ikke sparer så meget på tid og timer, at man skal til
teoriprøve og køreprøve flere gange. Så kan det hurtigt blive dyrt. Så
hellere vælge den lidt dyrere, men dygtige kørelærer fra starten.

Skriv hvis du mangler mere info.

PS: Jeg tog kørekort hos Villy's Køreskole (de hedder Kolding Trafikskole
nu), men vil ikke ubetinget anbefale ham/dem.

---
Hilsen Steen
Ved henvendelse på mail, slet FJERN DETTE i adressen.

Fra : Lars Frandsen

Dato : 26-04-04 04:41

"Steen F." <my@privacy.net> skrev i en meddelelse
<snip>
> Der er også Tage Dibbern fra Bramdrupdam Køreskole. Han er en ældre herre,
> men jeg har hørt meget godt om ham.

Jeg tog kørekort hos Tage og kan kun anbefale ham. En afslappet og meget
behagelig mand.
Hans humor er der heller ikke noget i vejen med.
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Johnny