Måndelig udgifter for at ha en bil
Fra : Li Lo

Dato : 24-04-04 19:53

Hejsa jeg er en ung tøs på 24 der er i gang med at tage kørekort, da min
økonomi endelig er til det *S* nå men jeg ville da også gerne ha en lille
bil at køre rundt i, men inden jeg begynder at bruge en masse tid på at
finde en osv ville jeg lige høre om nogen kan gi mig ca prisen på at holde
en bil, altså pr månede *S* unden benzin. altså med forsikring osv.

På forhånd tak *S*

Venlig hilsen Lise Lotte

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-04 20:13

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> skrev :

Hej Lise Lotte, og velkommen til.

>.....ca prisen på at holde en bil, altså pr månede *S* unden benzin.
>altså med forsikring osv.

Det kan man ikke sådan bare lige svare på, da det jo afhænger af et
par detaljer, som bilen, forsikringen, og vægtafgift/grønne afgifter
.... og så kommer der vedlighold oven i hatten

En bil af gennemsnitstørrelse, f.eks en Sierra ligger omkring :

Vægtafgift ca 2.840 årligt (vægt under 1100kg)
Forsikring ca 10.000 årligt (ren ansvar+skud fra hoften))

det er ca en tudse månedlig

vedligehold ? Tjaehhh

Et gæt bliver mellem 1500 og 2000 månedligt i bedste fald, der er
ikke taget højde for afskrivning på bilen, eller indkøb af den.

Det er rimeligt dyrt at være ung billist, i bliver jo straffet for
andre unges manglende evner

Fra : Kim Eichen

Dato : 24-04-04 20:21

<jan@stevns.net> wrote in message
> [...]
>
> Vægtafgift ca 2.840 årligt (vægt under 1100kg)
> Forsikring ca 10.000 årligt (ren ansvar+skud fra hoften))

Forsikring kan klares langt billige, til sammenligning betaler jeg 11.500
for en Ford Mondeo V6 (væsentlig dyrere end hvis motoren var et nummer
mindre) og jeg bor på Frederiksberg, som sandsynligvis er et af de dyreste
steder i landet at forsikre en bil. Desuden har jeg været ejer af en bil
under et år og jeg har haft en skade (indbrud i bilen).
Alt andet lige må en ren ansvarsforsikring til en mindre og billigere bil
til en person, der ikke allerede har haft en skade være betragtelig
billigere.

Mvh Kim

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 20:37

Kim Eichen wrote:

> [...]
> Alt andet lige må en ren ansvarsforsikring til en mindre og billigere
> bil til en person, der ikke allerede har haft en skade være

Ikke nødvendigvis.
Jeg overhørte en samtale på "mit" lokale forsikringskontor (Tryg i Roskilde)
for nyligt, om en ung mand der skulle have sin første bil ansvarsforsikret.
Bilen var en Peugeot 106, helt almindelig "kedelig" model uden GTI, GT,
Turbo eller andre mærkater, han skulle give ca. 16000,- kr pr år som
nytegnet.
Det synes jeg er dyrt.
Jeg selv giver ca. 2200,- årligt for ansvar på en Sierra 1,6 (steget fra
1800,- sidste år), og det er incl træktøj.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 24-04-04 20:57

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev :

>Alt andet lige må en ren ansvarsforsikring til en mindre og billigere bil
>til en person, der ikke allerede har haft en skade være betragtelig
>billigere.

Spøjst at alle selskaber over en bred kam mener noget ganske andet ;)

prøv selv at slå op på forsikringsluppen.dk - det *er* dyrt at
starte op

Fra : chr

Dato : 24-04-04 20:31

"Li Lo" <Li-Lo@post.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> finde en osv ville jeg lige høre om nogen kan gi mig ca prisen på at holde
> en bil, altså pr månede *S* unden benzin. altså med forsikring osv.

man kan få en Kia til ca kr 1000,- pr md,-med det hele...dog skal der ligges
en udbetaling..

Chr.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 20:39

chr wrote:

> man kan få en Kia til ca kr 1000,- pr md,-med det hele...dog skal der
> ligges en udbetaling..

Er det med afdrag, vedligeholdelse, forsikring og vægtafgift/grøn afgift ?
Eller er det kun det månedlige afdrag du mener ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 20:46

On Sat, 24 Apr 2004 21:39:17 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Er det med afdrag, vedligeholdelse, forsikring og vægtafgift/grøn afgift ?

Jep - for kort tid siden var en tråd om emnet.
Desuden står der noget på www.kiamotors.dk web

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 20:50

Mogens Knudsen wrote:

> Jep - for kort tid siden var en tråd om emnet.
> Desuden står der noget på www.kiamotors.dk web

OK, det er sq da billigt så, gælder det også for nye billister ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 20:54

On Sat, 24 Apr 2004 21:50:21 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>OK, det er sq da billigt så, gælder det også for nye billister ?

www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=openpdf&page_nid=ab_nyhed_2004_justgo

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Rasmus

Dato : 25-04-04 00:28

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote in message

> OK, det er sq da billigt så, gælder det også for nye billister ?

Hvis man køber en Skoda som er under 4 år gammel, kan man også få den
forsikret billigt selvom man er nybegynder.

mvh
Rasmus

Fra : chr

Dato : 24-04-04 20:48

> [...]
> Per
> www.perbeer.ninja.dk
> masser af F1 video's samt meget andet motorsport

man skal godt nok smide en pæn udbetaling...

fra www.kiamotors.dk

'Under Copenhagen Motorshow, som lige nu foregår i Bella Center ved
København, præsenterede Alm. Brand et nyt finansieringskoncept med navnet ”
Just Go!”.
Konceptet, der er bragt til verden gennem et samarbejde mellem Kia Motors og
Alm. Brand Bilkredit, er en ”alt-i-en” løsning over tre år, hvor kunden ikke
behøver at koncentrere sig om hverken ejerafgift, afbetaling eller
kaskoforsikring.

Hvis man vælger en udbetaling på 39 procent, så kan man sidde med en samlet
månedlig ydelse på 886,- kroner – og det er med grøn ejerafgift og
kaskoforsikring hos Alm. Brand.
En lavere udbetaling udløser en højere ydelse, men der er lagt op til kamp
mod – blandt andre – de offentlige transportmidler. Altså – ny bil for små
900 kroner om måneden.

Finansieringen på Picanto byder på en rente i den konkurrencedygtige ende af
skalaen. Bare 1,99 procent pro anno variabel.'

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 20:51

chr wrote:

> [...]
>
> Finansieringen på Picanto byder på en rente i den konkurrencedygtige
> ende af skalaen. Bare 1,99 procent pro anno variabel.'

OK, det er jo ret billigt så.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : hanzen

Dato : 24-04-04 20:48

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er det med afdrag, vedligeholdelse, forsikring og vægtafgift/grøn afgift ?
> Eller er det kun det månedlige afdrag du mener ?

Det er med det hele.
Udbetaling ca 40.000 derefter under 1000 pr md incl grøn afgift og
forsikring. Vedligehold er næppe med, men der er da noget garanti.
--
hilzen
hanzen

Saab 900 - 185 Hk. med kunstigt åndedræt

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 20:53

hanzen wrote:

> Det er med det hele.
> Udbetaling ca 40.000 derefter under 1000 pr md incl grøn afgift og
> forsikring.

OK.

> Vedligehold er næppe med, men der er da noget garanti.

Jeg kender ikke så meget til KIA's holdbarhed, men det er da stadig billigt,
selvom det er uden vedligeholdelse.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : KickAssCowboy

Dato : 24-04-04 20:51

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Er det med afdrag, vedligeholdelse, forsikring og vægtafgift/grøn afgift ?
> Eller er det kun det månedlige afdrag du mener ?

Den historie havde jeg også hørt, så jeg tog ned til den lokale Kia
forhandler. Han fortalte mig at jeg kunne få den nye Kia Picanto (når den
kommer om ca en måned) til 100.000kr. Jeg kunne også få den til ca. 1000kr i
måneden inkl. forsikring, men det var på betingelse af at jeg ligger
40.000kr i udbetaling. Derudover skal man være klar over at det er et
pauselån der løber i 3 år. Dvs. at du betaler ca. 2% i rente + forsikring i
de 3 år og så står du med en bil du skylder 60.000kr på og som måske er
mindre værd. Så tman skal tænke sig godt om!
Mvh Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-04-04 20:54

KickAssCowboy wrote:

> [...]
> forsikring i de 3 år og så står du med en bil du skylder 60.000kr på
> og som måske er mindre værd. Så tman skal tænke sig godt om!

OK, der var altså en (lille) hund begravet et sted så

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : chr

Dato : 24-04-04 20:58

> OK, der var altså en (lille) hund begravet et sted så

ja det er godt nok noget skidt...pauselån,-min bare R**,,-det syntes jeg
ikke lige fremgår....

Chr.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 25-04-04 12:31

KickAssCowboy wrote:

> [...]
> de 3 år og så står du med en bil du skylder 60.000kr på og som måske er
> mindre værd. Så tman skal tænke sig godt om!

Helt klart. Hvis man får de 60.000 for bilen efter 3 år, så har
den jo reelt kostet udbetalingen oveni de "1000 pr. måned". 40.000
delt over 3 år giver 1100 pr. måned, dvs. bilen har ikke kostet en
tusse om måneden, men derimod 2100 pr. måned. Bilmagasinet havde
en artikel om sådan en "1000 kroner pr. måned"-bil, men de havde
også undladt at medregne værditabet..

Uden at have regnet på det, tror jeg mere på fx. at købe en Skoda
Fabia og benytte sig af den billige forsikring Skoda tilbyder. Det
giver muligvis mere end 2100 pr. måned, men til gengæld tror jeg
at bilen holder prisen langt bedre end en Kia, så hvis bilen
sælges efter et par år har den reelt kostet mindre end Kia'en.. En
Toyota Yaris er måske også en mulighed, den har lange
garantiperioder og folk har generelt en ide om at Toyota ikke kan
slides op, derfor holder de høje brugtpriser..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 20:54

> [...]
> finde en osv ville jeg lige høre om nogen kan gi mig ca prisen på at holde
> en bil, altså pr månede *S* unden benzin. altså med forsikring osv.

Hvis du har en kæreste som også har bil med en lav præmie så kan du også få
din bil til samme lave præmie. Sådan blev fruen her, elitebilist på < 1 år

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 11:26

On Sat, 24 Apr 2004 21:54:22 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

[snip]
>Hvis du har en kæreste som også har bil med en lav præmie så kan du også få
>din bil til samme lave præmie. Sådan blev fruen her, elitebilist på < 1 år

Det lyder da godt: Tryn din kofanger hver 3. måned, og du bliver
elitebilist i løbet af kun 1 år! Det er sguda et tilbud!

Fly1

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-04 15:39

> Det lyder da godt: Tryn din kofanger hver 3. måned, og du bliver
> elitebilist i løbet af kun 1 år! Det er sguda et tilbud!

Hun er det ikke mere

--
Tom

Fra : Soren Pedersen

Dato : 24-04-04 22:38

Der mangler altså nogle væsentlige oplysninger....

Hvilken prisklasse overvejer du at købe bil i ?......Der er selvsagt mere
vedligehold på en bil til 10k end en bil til 75k (DetBURDE der ihvertfald
være

Har du krav til antallet af sæder ? (Gulplade ?)
Hvad forventer du dit kørselsbehov bliver ?
SKAL bilen være driftssikker (Er du afhængig af den i forb. med ex. job) ?

For at uddybe: Vi har 2 biler: En Xantia HDi W/E fra '00 som kører 50 -
60kkm årligt, og en 309'er fra '92 som kører ~4kkm årligt. Pudsigt nok er
Xantia'en væsentligt dyrer at holde kørende. Den koster ~1000 /md incl.
dæk, hvorimod Pug'en koster ~200 /md (!)

Mvh
/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Fra : Kim Jensen

Dato : 25-04-04 15:16

> [...]
> Xantia'en væsentligt dyrer at holde kørende. Den koster ~1000 /md incl.
> dæk, hvorimod Pug'en koster ~200 /md (!)

På baggrund af dine egne tal vil jeg nu mene, at Xantiaen er billigere; ca.
22 ører pr. km mod ca. 60 ører pr. km for 309'en. Eller hvori består det
pudsige?

Kim Jensen
// NewsCaster.dk // R2DVD.com // Port80.biz //

Fra : Soren Pedersen

Dato : 25-04-04 21:48

Det var nu skrevet lidt småiromisk, men det er selvf. svært at gennemskuer
på tryk.

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 21:53

On Sun, 25 Apr 2004 22:47:57 +0200, "Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk>
wrote:

[snip]
>Mvh
>/Søren - Xantia HDi W/E (Week End) og Pug 309 W/E (Wife Edition)

Gider du udgyde dine erfaringer og viden omkring Xantia i tråden "Hvad
erdet?"?

Takker

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Claus Fabritius

Dato : 25-04-04 20:50

"Soren Pedersen" <soren@muncheb.dk> skrev i en meddelelse
> Xantia'en væsentligt dyrer at holde kørende. Den koster ~1000 /md incl.
> dæk, hvorimod Pug'en koster ~200 /md (!)

Du har temmelig sikkert glemt noget i dit regnestykke for 309'eren. Alene
vægtafgiften er over 200kr/md. Jeg går ud fra at den vejer et sted mellem
801 og 1100kg. Så koster den 1420 kroner halvårligt. Dertil kommer
forsikring, service og rep. Regn selv resten ud :)
--
Claus Fabritius
Livet er dyrt for unge med såkaldte specialbiler

Fra : Soren Pedersen

Dato : 25-04-04 21:53

> [...]
> 801 og 1100kg. Så koster den 1420 kroner halvårligt. Dertil kommer
> forsikring, service og rep. Regn selv resten ud :)
Der er slet ingen faste udgifter med i regnestykket.
Jeg tolker Lise Lottes sp. således at hun mangler overblik over de udgifter
der kommer ud over de ting, der er ret nemme at regne ud så som afdrag,
forsikring, ejerafgift etc.

Fra : Michael

Dato : 25-04-04 12:01

En lille Daewoo Matiz eller Kia Picanto til 100.000 kan finansieres til
omkring 1500/mdr uden udbetaling.
Ydelseen pr. mdr bliver billigere jo mere du udbetaler.
Til Daewoo'en og sikkert også Picanto'en kan der tegnes servicekontrakt på
til knap 200,- der dækker serviceeftersyn og dele, undtagen dæk.
Ejerafgiften er 520 for Picanto'en og ca 2000,- for Matiz/år altså knap
50/mdr eller knap 200/mdr, det er benzinforbruget der afgør det, der kører
Picanto (på papiret mere end 20 km/l.
Indtil nu kan bilen altså fås for cirka 1700,-/mdr, men nu kommer
wildcard'et, forsikringen.
Her spiller mange faktorer ind, som alder, køn, bopæl, biltype, ansvar/kasko
etc.
Jeg vil dog tro at du uanset hvad, kan få en ansvar/kasko forsikring til max
12000/år (Picanto finansierings pakken har en kasko/ansvar forsikring
indbygget til 4500,- år)
Så du burde kunne have bilen kørende for max 2700/måned + benzin.

Mvh

Michael