/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Gule plader!
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-04 19:40

Hvad betyder guleplader, ud over at der max må være personer i bil, som
antal forsæder?
Er der noget besparelse i vægtafgift / forsikring? Og hvor meget?

Kan se at hvis en bil er udenafgift, så er den meget billigere at få reg.
med guleplader!!!
Hvis man så køber en bil på hvide plader og får gule på dem, får man så
noget rabat eller noget?

Ellers kan det da godt betale sig at finde en bil i Tyskland, og så betale
afgift til guleplader, hvis man ved at den ikke skal bruges til mere end max
2 person alligevel? eller hvad?

Ellers nogen gode råd angående bil på gule plader Fordel/ulemper?

/Kim



 
 
Morten Fruergaard (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-04-04 21:19

Kim Sørensen wrote:
> Hvad betyder guleplader, ud over at der max må være personer i bil,
> som antal forsæder?

Hvis ikke reglerne er lavet om, må der være alle dem der kan være uden at de
genere føren. Kan dog ikke huske om det er lavet om i forbindelse med, at
man skal have sele på...

> Kan se at hvis en bil er udenafgift, så er den meget billigere at få
> reg. med guleplader!!!

Ja. Ca. 30 % afgift mod 180 % på hv. plader.

> Hvis man så køber en bil på hvide plader og får gule på dem, får man
>så noget rabat eller noget?

Nej, det kan ikke betale sig. Besparelsen ifbm. gule plader ligger i reg.
afgiften.

> Ellers kan det da godt betale sig at finde en bil i Tyskland, og så
> betale afgift til guleplader, hvis man ved at den ikke skal bruges
> til mere end max 2 person alligevel?

Korrekt.

> Ellers nogen gode råd angående bil på gule plader Fordel/ulemper?

Ingen bagsæder...

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-04-04 21:31

On Sat, 24 Apr 2004 22:19:00 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Ja. Ca. 30 % afgift mod 180 % på hv. plader.

Det er da kun, hvis den vejer over 2 tons
Over 3 tons kan afgiften max. udgøre 55.000 kr uanset hvad

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Ukendt (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-04 21:41


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> >Ja. Ca. 30 % afgift mod 180 % på hv. plader.
>
> Det er da kun, hvis den vejer over 2 tons
> Over 3 tons kan afgiften max. udgøre 55.000 kr uanset hvad

Over 2 tons? Hvad hvis der er tale om en helt alm. personbil. Den vejer vel
ikke så meget? Hvad er der så af afgift? kan man gå ind på en side og få
oplyst afgift på specifike bil model / årgang osv? Eller hvor finder man ud
af det?

/Kim



Morten Fruergaard (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-04-04 22:23

Mogens Knudsen wrote:
> On Sat, 24 Apr 2004 22:19:00 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
> mit efternavn . com> wrote:
>
>> Ja. Ca. 30 % afgift mod 180 % på hv. plader.
>
> Det er da kun, hvis den vejer over 2 tons

Jep.
Det er det jeg forbinder med en gul plade...
Er det ikke 90 % hvis den er under 2 T?

> Over 3 tons kan afgiften max. udgøre 55.000 kr uanset hvad

Er det ikke nærmere 58.000 kr?

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



Mogens Knudsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 25-04-04 06:27

On Sat, 24 Apr 2004 23:22:54 +0200, "Morten Fruergaard" <mit fornavn @
mit efternavn . com> wrote:

>Jep.
>Det er det jeg forbinder med en gul plade...
>Er det ikke 90 % hvis den er under 2 T?

Noget i den stil (95%) - se linket

>Er det ikke nærmere 58.000 kr?

Det var 52.200 kr, men måske satserne ændrede. I mit oprindelige link
er info'en om den lave pris væk...
www.skat.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/228.html

Det er noget med, at man nu ser på udformning af bilen

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Ukendt (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-04 21:40


"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev i en
meddelelse news:c6ei3k$639
>
> > Ellers nogen gode råd angående bil på gule plader Fordel/ulemper?
>
> Ingen bagsæder...

Må der ikke være bagsæder?? Eller skal det være en bil helt uden bagsæder?

/Kim



petersen_michael (24-04-2004)
Kommentar
Fra : petersen_michael


Dato : 24-04-04 21:52

"Kim Sørensen" <kim_s_dkSNApelAhotmail.com> skrev i en meddelelse
news:408ad098$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Må der ikke være bagsæder?? Eller skal det være en bil helt uden
bagsæder?

Der må ikke være bagsæder i en gul plade bil..
bagsæder kræver hvide plader..
der er undtagelser, for visse bus typer..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse ved privat post
http://www.petersensweb.dk



Brian A. (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 24-04-04 23:00

"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:408ad368$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > Må der ikke være bagsæder?? Eller skal det være en bil helt uden
> bagsæder?
> Der må ikke være bagsæder i en gul plade bil..
> bagsæder kræver hvide plader..
> der er undtagelser, for visse bus typer..

Kan jeg "bare" inportere en tyske med bagsæder, flå sæderne ud og betale
reg. afgift for gulplade-bil?


Morten Fruergaard (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Morten Fruergaard


Dato : 24-04-04 22:22

Brian A. wrote:
> Kan jeg "bare" inportere en tyske med bagsæder, flå sæderne ud og
> betale reg. afgift for gulplade-bil?

Ja. Du skal dog lave have en plade bag føresæde o. lign.

--
Mvh. Morten Fruergaard
www.fruergaard-racing.dk deltager i www.syverrace.dk
www.cf-offroad.dk - Dæk/fælge, rustfrit udstyr m.v. til 4x4 & vans.
2-vejs alarmer, alm. alarmer, startspærre, fart pilot og meget andet...



jan@stevns.net (24-04-2004)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 24-04-04 22:32

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :

>Ja. Du skal dog lave have en plade bag føresæde o. lign.

og sikkert montere sideblink ;)


--
jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Christian B. Andrese~ (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-04-04 07:28


<jan@stevns.net> wrote in message
news:t5nl801pti1v44h7r579febr5ovig9f167@dtext.news.tele.dk...
> "Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> skrev :
>
> >Ja. Du skal dog lave have en plade bag føresæde o. lign.
>
> og sikkert montere sideblink ;)

Har tyske biler ikke sideblink ?


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



[8260]Anders Olesen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : [8260]Anders Olesen


Dato : 25-04-04 00:13

"Morten Fruergaard" <mit fornavn @ mit efternavn . com> wrote in message
news:c6elph$a86$1@sunsite.dk...
> Brian A. wrote:
> > Kan jeg "bare" inportere en tyske med bagsæder, flå sæderne ud og
> > betale reg. afgift for gulplade-bil?
>
> Ja. Du skal dog lave have en plade bag føresæde o. lign.
>
Der er også en krav til varerummets udformning og den slags.
Eksempelvis fortalte en VW mand mig at golf 4 kan indregistreres på gule
plader, det kan en golf 5 ikke.
Måske ville en tysk R32 på gule plader være en plan om et par år?
Mvh
Anders O



Ukendt (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-04-04 22:07


"petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:408ad368$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kim Sørensen" <kim_s_dkSNApelAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:408ad098$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> > Må der ikke være bagsæder?? Eller skal det være en bil helt uden
> bagsæder?
>
> Der må ikke være bagsæder i en gul plade bil..
> bagsæder kræver hvide plader..
> der er undtagelser, for visse bus typer..

Ok.

Men vil det sige, på en bil uden bagsæder, som står i tyskland, der skal man
så lægge 30% (afgift) til for at få den på guleplader i dk?

Er der så noget at spare ved vægtafgift / forsikring på en guleplader bil?

/Kim



Mogens Knudsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 25-04-04 07:03

On Sat, 24 Apr 2004 23:07:17 +0200, "Kim Sørensen"
<kim_s_dkSNApelAhotmail.com> wrote:

>Men vil det sige, på en bil uden bagsæder, som står i tyskland, der skal man
>så lægge 30% (afgift) til for at få den på guleplader i dk?

Nope - ikke hvis den vejer under 2 tons. Så er afgiften noget højere.
Et eksempel:
T&S nævner, at sagen vil blive individuelt vurderet ud fra vægt,
personvognslignende forhold samt andre parametre. Som hovedregel vil
afgift ifm. gule plader andrage 50% af den afgift, man beregningsvis
skal betale ved reg. på hvide plader.

Et dugfrisk eksempel - '93 BMW M5, 135.000 km, ALT i udstyr:
afgift hvide plader - 222.225 kr
afgift gule plader - ca. 118.000 kr

T&S regner på den måde, at de 222.225 svarer til 180 % afgift, mens en
gul-pladet bil skal svares med 95% afgift (altså ca. halvdelen)

>Er der så noget at spare ved vægtafgift / forsikring på en guleplader bil?

Jeg kender ikke regleren, men har hørt noget om en årlig
misundelsesafgift på 5.000 kr

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Christian B. Andrese~ (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 26-04-04 07:28


"Kim Sørensen" <kim_s_dkSNApelAhotmail.com> wrote in message
news:408ad6f4$0$128$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> "petersen_michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i
en
> meddelelse news:408ad368$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> > "Kim Sørensen" <kim_s_dkSNApelAhotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:408ad098$0$183$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >
> > > Må der ikke være bagsæder?? Eller skal det være en bil helt uden
> > bagsæder?
> >
> > Der må ikke være bagsæder i en gul plade bil..
> > bagsæder kræver hvide plader..
> > der er undtagelser, for visse bus typer..
>
> Ok.
>
> Men vil det sige, på en bil uden bagsæder, som står i tyskland, der skal
man
> så lægge 30% (afgift) til for at få den på guleplader i dk?

+ nummerplader (1100 kr) + syn (400 kr) + reparation (x kr)


--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!



Thomas Rasmussen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Rasmussen


Dato : 26-04-04 07:48

"Kim Sørensen" <kim_s_dkSNApelAhotmail.com> writes:

> Men vil det sige, på en bil uden bagsæder, som står i tyskland, der skal man
> så lægge 30% (afgift) til for at få den på guleplader i dk?
>
> Er der så noget at spare ved vægtafgift / forsikring på en guleplader bil?

Ja og nej! Hvis den er indregistreret første gang efter 1/6 1998
(IIRC) så skal du også lige medregne noget misundelsesafgift hvis du
vil bruge den til privat kørsel. Men ellers, så er vægtafgiften mindre
(ca. halvdelen). Jeg har selv en Golf2 fra 84 på gule plader og den
koster 1810kr i årlig afgift. Forsikring er der ikke en pind at spare,
da der jo ikke er forskel på bilen om den er med gule eller hvide
plader. Skader på bilen er jo den samme og det koster også det samme
at repararer det

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"
x |
/ \ <-- (ASCII Ribbon Campain against html emails and postings!)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408674
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste