Ford Fokus????
Fra : Daywalker

Dato : 24-04-04 17:52

På tænker mig at købe sådan en hatchback med 5 døre

har set 1,6l/100hk 1,8l/115hk 2,0l/130hk

men så faldt jeg over en 1,8 blue collection

med 130 hk???? hvordan kan det være??

Er det er normal model eller det bare en nyere motor eller hvad

Er der nogen som har en ide om det?

På forhånd Tak

Morten

Fra : HC

Dato : 24-04-04 18:25

Kort og godt en skrive fejl.

--
Mvh Hans C Jensen
Ford Focus 2,0 med 130 hk

Fra : Eivind

Dato : 24-04-04 18:28

Vel bare en fejl

Normalt kunne man kun få trend udstyret med enten en 1.6 eller 2.0 liter
Men der blev vist så i 2000 eller deromkring lavet en "blue" edition hvor en
del interiør osv
var blåt - endvidere havde den trend udstyr og var med en 1.8 115 hk motor.
Samme gearkasse som i 1.6 (jubiii) den er meget bedre end den der er i 2.0
Trend udstyr er sportssæder - sænket 1,5 cm og sædestof istedet for velour
(addr)

Har selv en 1.6 trend der kører fint - check evt om bilen har fået
rustbeskyttelse - lidt et must
og check om de foreste stænger til krægningsstabilisatoren er blevet
skiftet - de var fra start af
lavet for dårligt.

Eivind

Fra : Morten Petersen

Dato : 24-04-04 22:40

"Eivind" <Eivind.Olsen@ARNEmail.tele.dk> skrev i en meddelelse

endvidere havde den trend udstyr og var med en 1.8 115 hk motor.

Vil bare lige indskyde at den ikke har sædevarme som Trenden har...

/Morten

Fra : HC

Dato : 25-04-04 06:42

> Samme gearkasse som i 1.6 (jubiii) den er meget bedre end den der er i 2.0
> Trend udstyr er sportssæder - sænket 1,5 cm og sædestof istedet for velour
> (addr)

2,0 modellen har en MTX75 gearkasse som er meget stærker og bedre end 1,6 og
1,8 modellen.
Mange af de 1,6 og 1,8 modeller der kører har en IB5 gearkasse som stammer
fra Escorten.

--
Mvh Hans Jensen
Ford Focus 2,0 med VDO 5000 Navigation

Fra : Eivind

Dato : 31-05-04 13:07

Hej Hans

Ja den er sikkert stærkere - men skifter dårligt - meget slasket iforhold
til
IB5 gearkassen - som også skiftede godt i eskorten

Eivind

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 24-04-04 18:44

On Sat, 24 Apr 2004 18:51:32 +0200, "Daywalker"
<daywalker666@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>men så faldt jeg over en 1,8 blue collection
>med 130 hk???? hvordan kan det være??
>Er det er normal model eller det bare en nyere motor eller hvad

En fejl.
Den mest solgte er 1.8 Trend - det er versionen, hvor man får mest for
pengene jvf. Ford i Hørsholm.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-04 19:10

> men så faldt jeg over en 1,8 blue collection
> med 130 hk???? hvordan kan det være??

Jeg tror, det er det samme, som når Mujaffa sælger sin BMW 320i med "175
hk".

Altså slet og ret ønsketænkning eller en meget optimistisk rullefeltsmåling.
Det kan også bare være en slåfejl.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Daywalker

Dato : 24-04-04 22:04

Fatter så bare ikke at 4-5 forhandlere laver den samme skrive fejl med
de 130 hk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 25-04-04 06:56

On Sat, 24 Apr 2004 23:03:57 +0200, "Daywalker"
<daywalker666@tiscali.dk> wrote:

>Fatter så bare ikke at 4-5 forhandlere laver den samme skrive fejl med
>de 130 hk

Jamen så find da bilen på www.ford.dk og læs under "udstyr og
specifikationer", hvorledes verden hænger sammen. Det er en 2 liters,
der kører med 130 hk.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Fly Christensen

Dato : 25-04-04 10:56

On Sat, 24 Apr 2004 23:03:57 +0200, "Daywalker"
<daywalker666@tiscali.dk> wrote:

>Fatter så bare ikke at 4-5 forhandlere laver den samme skrive fejl med
>de 130 hk

Det viser at forhandlerne er intelligente nok til at skrive
konkurrenternes fejl af.

Dly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.