Problemer med en 7300/166
Fra : Ole Bendix

Dato : 29-04-01 12:27

Mon nogen har et råd. Jeg har overtaget en 7300/166, hvor en ekstra
harddisk er brændt af - tilbage er dens 700 mb harddisk. Den lægger ud med
en diskette - indeholdende et spørgsmålstegn - herefter griber den fat i
min Norton doctor CD eller min Techtools eller min system 8.5 CD - nu
triller den fint helt frem til et mikrosekund for, den har alle data
uploaded! Så kommer den med et skilt, der fortæller at dens ur ikke er
indstillet rigtigt. Jeg trykker OK og så kommer bomben med error 10???

Jeg har sat nyt batteri i - jeg har Prammet den, jeg har holdt tasten nede
for at undgå udvidelser - men intet ser ud til at hjælpe.

det skal tilføjes, at første gang jeg gik til den fik jeg Norton disk
doctoren op at køre og gik igang med en reperation - her komemr der
Major-fejl i stimer og jeg bad den om at fikse fejlene. Det gjorde den så
vidt jeg kunen vurdere det - men i anden runde gik det galt!

Er den i virkeligheden færdig?

Mvh.
Ole

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-04-01 14:15

In article <fc.0073fb6b031aff0f0073fb6b031aff0f.31aff4d@net.dialog.dk>,
"Ole Bendix" <Ole_Bendix@net.dialog.dk> wrote:

> Er den i virkeligheden færdig?

Mener du harddisken elle computeren?

Formatter HD'en og smid et nyt system på den.

--
MVH
Martin Edlich, MF (MegaFar)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-04-01 15:30

Hej Ole

Har du en ældre System 7.5.x CD liggende? På den ligger der nogle diskette
billeder, som du kan kopiere ud på en diskette. Brug den, der hedder
'Hjælpefunktioner' og lav en diskette på en anden Mac. Start så din 7300 fra
den diskette. Sæt disketten i den slukkede maskine, tænd og hold SHIFT tasten
nede, indtil den er godt igang med at starte op.

Brug derfefter den Diskværktøj, der ligger på disketten og _slet_ harddisken
fuldstændig. Det tyder nemlig meget på, at du har samme problem, som jeg
havde på en 7200, - at driveren er stået af. Og der hvor opstartsprocessen
går i stå, er i det øjeblik, den søger efter driveren, men ikke kan finde
den. Jeg véd faktisk ikke hvorfor, men den startyer som regel med en diskette
også selvom du sætter en CD i og holder C nede, vil den hellere have
disketten.

Når du så har slettet og formatteret disken vha. Diskværktøj fra disketten,
kan du sætte din OS CD i CD drevet og starte igen, og den skulle så meget
gerne kunne starte op på CD'en alene. Men lad være med at installere OS 8.x,
hvis du har en 9.x eller 9.1, det vil du få meget mere ud af på en 7300.

Har du ikke en System 7.5.x, så kan jeg sende dig filerne som images, som du
så kan kopere ud på disketter. Blot send mig en mail off-list.

mvh. Erik Richard

Ole Bendix wrote:

> [...]
> Major-fejl i stimer og jeg bad den om at fikse fejlene. Det gjorde den så
> vidt jeg kunen vurdere det - men i anden runde gik det galt!

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Ole Bendix

Dato : 29-04-01 16:03

kml.ers@mail1.stofanet.dk,Ny-Internet writes:

>Har du ikke en System 7.5.x, så kan jeg sende dig filerne som images, som
>du
>så kan kopere ud på disketter. Blot send mig en mail off-list.

Tak for din hjælpende hånd: - bendix@journalist.dk

På forhånd tak!

Mvh.
Ole

Fra : Ole Bendix

Dato : 30-04-01 10:08

> [...]
>8.x,
>hvis du har en 9.x eller 9.1, det vil du få meget mere ud af på en 7300.

Jeg har på mystisk vis fået den til at starte op fra MAC OX 8 CD (???) og
nu installerer den gladeligt dette system. Så problemet må have været, at
den ikke med 8.5 kunne komme ind på den oprindelige harddisk (det var en
ekstra indbygget harddisk der var brændt af). Den oprindelige harddisk
havde ikke noget system liggende - så jeg håber at problemet nu er løst!

Mvh.
Ole

Fra : Mikael Kern

Dato : 30-04-01 13:45

Ole Bendix wrote:
> [...]
> ekstra indbygget harddisk der var brændt af). Den oprindelige harddisk
> havde ikke noget system liggende - så jeg håber at problemet nu er løst!

Du bør formatere harddisken alligevel. En frisk driver er guld værd.
mvh Mikael Kern
--
----------
Mikael Kern - EFP/ENG/OB - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Mikael Kern

Dato : 30-04-01 13:48

Mikael Kern wrote:

> Du bør formatere harddisken alligevel. En frisk driver er guld værd.
> mvh Mikael Kern

PS.
Du sku´ følge Eriks råd og få fat i 9.1. Det er godt og stabilt. Og brug
nyeste Diskværktøj...
--