Usmageligt.
Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 16:50

Jeg har godt nok hørt om det, men aldrig set det.

I dag da jeg i embeds medfør var på vej jeg fra Kragskovhede, kørte jeg ad
hovedevejen (som er firsporet med autoværn i midterrabbaten) lige syd for
Frederikshavn, få hundrede meter inde hovedvejen bliver til Motorvej E39
holdt politiets pengemaskine og fotograferede dem som lidt for tidligt
begyndte at accelere op til motorvejs hastighed, de to før mig blev blitzet,
så jeg var advaret og undgik.
Ganske vist må man kun køre 80 indtil at man er inde på motorvejen, men der
er sq* ikke noget trafiksikkerheds mæssigt grundlag for at holde at
fotografere folk der. Motivet kan kun være økonomisk begrundet.

Smagløst !

--
Med venlig hilsen / Best regards / mit freundlichen Grüssen

Claus Petersen

E-mail:
claus_petersen@stofanet.dk

Webside:
http://vwfanatic.dk
Nu med billeder af den nye Volkswagen Golf V GTI.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-04 17:56

> Smagløst !

Undersøg om stedet er udpeget som godkendt kontrolsted.

Skriv så i en avis af et vist format et åbent brev til politimesteren, hvori
du kort gør rede for grundlaget, som ATK-bilerne skal arbejde efter
(trafisikkerhed eller borgerhenvendelser gående på utryghed) og spørg så,
hvad begrundelsen er for kontrol netop der.

Bed om en konkret specifikation af, hvad der har motiveret politiet i den
konkrete sag.

(P.S. Vejarbejde på motorvejen er nu underlagt ATK - Automatisk Trafik
Kontrol)

--
/Jan W Nielsen

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-04-04 18:17

On Fri, 23 Apr 2004 18:56:02 +0200, "Jan W Nielsen"
<intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote:

[snip]
>Bed om en konkret specifikation af, hvad der har motiveret politiet i den
>konkrete sag.

God ide!

>(P.S. Vejarbejde på motorvejen er nu underlagt ATK - Automatisk Trafik
>Kontrol)

Ligeledes en god ide - når det bare foregår medens der arbejdes der.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : bme

Dato : 23-04-04 18:42

> Undersøg om stedet er udpeget som godkendt kontrolsted.

der er i hvert fald een km af strækningen som er:
http://www.politi.dk/atk/detaljer/153049.asp

> [...]
> (trafisikkerhed eller borgerhenvendelser gående på utryghed) og spørg så,
> hvad begrundelsen er for kontrol netop der.

En avis af et vist format? Nordenfjords? det var sgu en af de bedre......

> Bed om en konkret specifikation af, hvad der har motiveret politiet i den
> konkrete sag.

Nemt, i så fald at bilen stod indenfor den angivne placering - svaret er
ulykker.

> (P.S. Vejarbejde på motorvejen er nu underlagt ATK - Automatisk Trafik
> Kontrol)
>
> --

jeps, been there, done that - så den dog heldigvis i tide.

/bo

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 23-04-04 18:48

> der er i hvert fald een km af strækningen som er:
> http://www.politi.dk/atk/detaljer/153049.asp

Så er det jo bare at bore i begrundelsen for udpegningen, som Frederikshavn
Politi har stået for.

Ulykkestal kan indhentes hos Vejdirektoratet.

De andre grunde kan også prøves af - for eksempel kan man jo spørge, hvor
mange konkrete henvendelser, der har været om utryghed i netop det område.

--
/Jan W Nielsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 24-04-04 20:02

> Bed om en konkret specifikation af, hvad der har motiveret politiet i den
> konkrete sag.

1. Politiet har varslet skærpet kontrol efter de nye fartgrænsers indtræden.
Ved 110 km/t bliver alle over 119 km/t nakket og ved 130 km/t bliver alle
over 139 nakket.

2. Med al respekt; Er det ikke en gang ævl du kommer med;
kontrolstrækninger, motivation etc. Der er en fartgrænse. Hvis man kører
stærkere end tilladt må politiet udstede bøder - det siger loven. Men
bevares, hvis man kan få det bedre ved at skrible til embedet, så værs´go,
men forvent ikke at få eftergivet bøden

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-04 20:17

> 1. Politiet har varslet skærpet kontrol efter de nye fartgrænsers
indtræden.
> Ved 110 km/t bliver alle over 119 km/t nakket og ved 130 km/t bliver alle
> over 139 nakket.

Vel kun såfremt at de er tilstæde når det sker )

--
Tom

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-04 07:38

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> indtræden.
>
> Vel kun såfremt at de er tilstæde når det sker )

Med mindre der indføres postkasser ved afkørselerne ala dem ved grænsen. Så
kan man selv melde sig.
Måske kan der endda være en DanKort terminal så man kan betale kontant
øjeblikkeligt og måske dermed så 2 % rabat ?

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 24-04-04 20:24

> 2. Med al respekt; Er det ikke en gang ævl du kommer med;

Nej, det synes jeg ikke, det er.

> kontrolstrækninger, motivation etc. Der er en fartgrænse.

Ja, der gælder regler for ATK som der gør for meget andet.

> Hvis man kører
> stærkere end tilladt må politiet udstede bøder - det siger loven.

Men det er jo ikke det, som vi taler om her.

> Men
> bevares, hvis man kan få det bedre ved at skrible til embedet, så værs´go,
> men forvent ikke at få eftergivet bøden

Man må forvente, at også de respektive politikredse og deres ATK overholder
reglerne på området.

Ikke alle borgere her i landet holder af den slags overvågning, og indtil
der er et politisk ønske om andet end de på nuværende tidspunkt gældende
regler må disse overholdes.

--
/Jan W Nielsen

Fra : bme

Dato : 23-04-04 18:38

> [...]
> er sq* ikke noget trafiksikkerheds mæssigt grundlag for at holde at
> fotografere folk der. Motivet kan kun være økonomisk begrundet.

Det var vist en gang i november at der blev dræbt to unge i en ulykke på
selvsamme strækning grundet høj fart. Desuden er strækningen kendt/berygtet
for mange uheld.

Jeg fatter dog ikke hvordan de uheld kan ske på netop denne strækning, men
det er jo heldigvis ikke alting man skal forstå.

> Smagløst !

Tjae, det kan der være noget om, men det er nu engang ikke blevet til
motorvej der hvor du så fotovognen, hvilket der tilsyneladende er temmelig
mange der ikke har opdaget. (det kunne jo være at det var derfor at der sker
så mange uheld på strækningen)

> Med venlig hilsen / Best regards / mit freundlichen Grüssen
>
> Claus Petersen

i lige måde

/bo

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 19:36

On Fri, 23 Apr 2004 19:38:16 +0200, "bme" <bms@post10.tele.hej> wrote:

>Det var vist en gang i november at der blev dræbt to unge i en ulykke på
>selvsamme strækning grundet høj fart. Desuden er strækningen kendt/berygtet
>for mange uheld.

Men vel ikke eksakt på det nævnte tilkørselsstykke?

> [...]
>mange der ikke har opdaget. (det kunne jo være at det var derfor at der sker

Det må være svært at være betjent og forvalte sådan et job, hvor
kontrollen åbenlys er dyb go'nat i denne her forbindelse...
(hvis ikke der er en dybere baggrund for netop dét valg af sted)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 22:03

> [...]
>
> Jeg fatter dog ikke hvordan de uheld kan ske på netop denne strækning, men
> det er jo heldigvis ikke alting man skal forstå.

Nu siger du strækning, så kunne hele E45 være den strækning, faktum er at
uheldende sker ca. 5 km nordligere hvor den to sporede hovedvej går igennem
Frederikshavn, nærmere betegnet fra Bangsbostrand til Flådestationen, der
bliver der nemligt kørt alt for vildt, nok fordi at vejens opbygning minder
om en motorvej.

> [...]
> mange der ikke har opdaget. (det kunne jo være at det var derfor at der

Det er jeg helt på det rene med, jeg har kørt strækningen tynd i mange år,
da jeg har boet kun ca 7 km derfra.
Hvis man ville gøre noget ved farten er det sq* useriøst at gøre det 2
hundrede meter før vejen bliver til motorvej.

Så kunne man rykke helt ind til Frederikshavn (Bangsbostrand) (hvor den
omtalt ulykke skete, ikke helt ude ved motorvejen) på et sted hvor der netop
ofte køres som død og h...... på trods af krydsende trafik. Se det havde jeg
respekteret.
Det valgt sted er, i mine øjne, kun for at fange de folk som trykker på
speederen allerede ved "motorvej starter om 400 m" skiltet, hvilket jeg
iøvrigt finder ret harmløst.

/Claus

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-04 12:41

On Fri, 23 Apr 2004 17:49:49 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

> [...]
>er sq* ikke noget trafiksikkerheds mæssigt grundlag for at holde at
>fotografere folk der. Motivet kan kun være økonomisk begrundet.

Du skal være nået op på de 110/130 Km/t når at du rammer motorvejen.
Flemming Jacobsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 26-04-04 12:45

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> wrote in message

> Du skal være nået op på de 110/130 Km/t når at du rammer motorvejen.

Man må da ikke kører 110/130 før det første motorvejsskilt.

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 12:49

> Du skal være nået op på de 110/130 Km/t når at du rammer motorvejen.

Det er der ingen lovhjemmel for at sige - men derfor er det fornuftigt nok.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 26-04-04 16:51

On Mon, 26 Apr 2004 13:49:16 +0200, "Jan W Nielsen" <Intet svar> wrote:

>Det er der ingen lovhjemmel for at sige - men derfor er det fornuftigt nok.

Måske ikke, men jeg fik det at vide af min kørelærer at man skulle nå de
110/130 Km/t, eller den hastighed som trafikken nu bevæger sig med inden
at man kom ned på motorvejen.
Flemming Jacobsen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 26-04-04 16:55

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Måske ikke, men jeg fik det at vide af min kørelærer at man skulle nå de
> 110/130 Km/t, eller den hastighed som trafikken nu bevæger sig med inden
> at man kom ned på motorvejen.

Huuhh .... så må man håbe på at alle overholder flettereglen.

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-04 17:49

"Bjørn Jørvad" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Huuhh .... så må man håbe på at alle overholder flettereglen.

Eller man ikke overser en lastbil <<smack.wav>>

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 27-04-04 07:43

> [...]
>
> Måske ikke, men jeg fik det at vide af min kørelærer at man skulle nå de
> 110/130 Km/t, eller den hastighed som trafikken nu bevæger sig med inden

Det er også rigtigt, du har jo også passeret det første motorvejsskilt der.

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 08:12

> Det er også rigtigt, du har jo også passeret det første motorvejsskilt
der.

Det er det mest hensigtsmæssige, der er dog nogle tilkørsler på ældre
strækninger, hvor det fysisk er umuligt for en std. bil at opnå disse
hastigheder. Det gælder for lovligt at køre på motorvej, skal køretøjet være
indreg. og fremføres med en hast. på min 40 kmt., eller hvad den øvrige
trafik tillader og knlt.45 undtaget, så alt derfra og op er lovlig
indfletnings hast. ).

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-04-04 14:31

"Jørgen M. Rasmussen" <garbage.adr#nulspam.ofir.dk> skrev :

>Det gælder for lovligt at køre på motorvej, skal køretøjet være
>indreg. og fremføres med en hast. på min 40 kmt., eller hvad den øvrige
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Du begår samme fejl som mange andre ......^ mindstehastighed findes
ikke ! (på motorveje)

Fra : Jesper Thomsen

Dato : 27-04-04 14:45

jan@stevns.net wrote:

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>

> Du begår samme fejl som mange andre ......^ mindstehastighed findes
> ikke ! (på motorveje)

Æh? Hvad er så grunden til at traktorer f.eks. ikke må køre på motorvej? Jeg
lærte i sin tid (og så længe er det heller ikke siden...) at køretøjer der
ikke måtte køre mere end 30 km/timen ikke må køre på motorvejen?

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-04-04 14:50

"Jesper Thomsen" <x9jep@ATthomsen.mail.dk> writes:

> Æh? Hvad er så grunden til at traktorer f.eks. ikke må køre på motorvej? Jeg
> lærte i sin tid (og så længe er det heller ikke siden...) at køretøjer der
> ikke måtte køre mere end 30 km/timen ikke må køre på motorvejen?

Færdselsloven paragraf 44:

§ 44. Færdsel på motorvej samt på tilkørsels- og frakørselsvej til en
sådan vej må kun ske med motorkøretøjer, som på vandret vej kan og må
fremføres med en hastighed af mindst 40 km i timen.

Dvs. at din traktor der ikke kan køre 40km/t ikke må køre på
motorvejen. Men det betyder firkantet set vel at hr. Jensens Opel
Kadett der _kan_ køre 140km/t godt må køre på motorvejen med 30km/t,
dog vil han nok falde for at han er til unødig gene og fare for de
andre trafikkanter, medmindre selvfølgelig at forholdene på vejen gør
30km/t til højeste hastighed.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 27-04-04 16:46

On Tue, 27 Apr 2004 09:12:20 +0200, "Jørgen M. Rasmussen"
<garbage.adr#nulspam.ofir.dk> wrote:

>der.
>>
>Det er det mest hensigtsmæssige, der er dog nogle tilkørsler på ældre
>strækninger, hvor det fysisk er umuligt for en std. bil at opnå disse
>hastigheder.

Pjat, det handler bare om at bruge den højre fod. Motorvejstilkørslen i
Fredericia syd er fx i min mening rimelig kort grundet det store sving
og der er det muligt at nå op på de 110/130 Km/t, dog skal bilen bare
have noget at leve af.
Flemming Jacobsen

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-04-04 13:27

"Thunderbird [7100]" <praetorian[NoSpam]@tnfs.dk> skrev i en meddelelse
> Du skal være nået op på de 110/130 Km/t når at du rammer motorvejen.

nå, hvor står det ? *Skal* man køre 110/130 på motorvejen ?

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-04 14:10

> *Skal* man køre 110/130 på motorvejen ?

Nej, det skal man ikke.

Nu ved jeg godt, at "de slemme fartbøller" er din store kæphest, Casper, men
lad mig lige citere en færdselsbetjent, som Mogens Knudsen og jeg havde en
fortrolig samtale med forleden.

"Hvis man kun kører 110 km/t i dag, så er man jo nærmest til fare for
trafiksikkerheden", sagde han iklædt uniform og 15 års erfaring. Jeg vil
tro, han henviser til gennemsnitshastighederne for køretøjer under 3500 kg
og til hastighedsforskellen på biler som risikofaktor på motorvejene.

Man bør naturligvis aldrig kører hurtigere, end man stadig kører
forsvarligt, men man bør efter min mening forsøge at følge trafikken og ikke
køre væsentligt langsommere end hastighedsgrænsen såfremt sigte og føre er
til det.

Man bør desuden overveje, om man måske i stedet skule betjene sig af de fine
mulighed for offentlig transport, hvis man under rimelige forhold ikke
forsvarligt kan føre sin bil med eventuelt 110 km/t på de danske motorveje.

Alternativt kunne man overveje, om de skønne landskaber langs margerit-ruten
måske var en udflugt værd. her er de generelle hastighedsgrænser lavere og
her vil man ikke i samme grad være til fare for den øvrige trafik, hvis man
kun kører 80 km/t.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Per Thomsen

Dato : 26-04-04 14:38

> [...]
> mulighed for offentlig transport, hvis man under rimelige forhold ikke
> forsvarligt kan føre sin bil med eventuelt 110 km/t på de danske

Så sandt - så sandt.

Per

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-04-04 22:33

"Jan W Nielsen" <Intet svar> skrev i en meddelelse

> Nej, det skal man ikke.

Du forstod vist ikke ironien. Det har iøvrigt været diskutteret 100 gange,
at 110/130 er en *maksimal* hastighed, ikke påbudt.

> Nu ved jeg godt, at "de slemme fartbøller" er din store kæphest, Casper,
men

Nå er de det. Hvornår har jeg sagt det ? Jeg har delt en kiks ud i ny og næ,
men det er rent lovgivningsmæssigt. Jeg har også ytret mig om, at jeg ikke
mener, at danskerne er i stand til at håndtere hastighederne. Men kæphest,
næh.

> lad mig lige citere en færdselsbetjent, som Mogens Knudsen og jeg havde en
> fortrolig samtale med forleden.

Dem snakker jeg dagligt med, og det lader som om, at de også er alm.
mennesker med forskellige holdninger. Dog er der en tendens til at nogle i
denne gruppe at synes, at de tilsyneladende er dummere end gennemsnittet.

Han har imo ikke større belæg for at vurdere nedenstående end du og jeg, som
færdes ligeså meget på vejene.

/Caspersen

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 11:18

> Dog er der en tendens til at nogle i
> denne gruppe at synes, at de tilsyneladende er dummere end gennemsnittet.

Hvad mener du...?

> Han har imo ikke større belæg for at vurdere nedenstående end du og jeg,
som
> færdes ligeså meget på vejene.

Ikke nødvendigvis, nej.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-04 23:02

> [...]

>lad mig lige citere en færdselsbetjent, som Mogens Knudsen og jeg havde en

Altså noget der står helt og addeles for *hans egen regning*

> [...]
>tro, han henviser til gennemsnitshastighederne for køretøjer under 3500 kg
>og til hastighedsforskellen på biler som risikofaktor på motorvejene.

I havde en "fortrolig" samtale med ham, og gisner på hvad han henviste
til ? Det lyder lidt skævt ;)

> [...]
>forsvarligt kan føre sin bil med eventuelt 110 km/t på de danske motorveje.

Harhhh harhhh harhhhh ........ tror du selv folk der kører på
motorvejen, ville så meget som overveje offentlig transport ? Og med
hensyn til udtalelsen "fin mulighed for offentlig transport" - Get
real Jan , den holder jo kun inde i københavnstrup - og *der* er der
ikke mange motorveje

Og en lastbil må køre ?

Fra : C. Caspersen

Dato : 26-04-04 23:19

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> Og en lastbil må køre ?

Pudsig tanke:

Her i gruppen er hastighed ikke en dræber; derimod er fartforskellen. Man
har længe råbt på højere hastighedsgrænser og har fået 130 km/t. (nu er det
også galt, for nu koster det pludselig at køre mere end 139 km/t)

Nu pr. 30/4 er fartforskellen på en personbil og en lastbil 50 km/t - 60
km/t endda, hvis forsøget med 80 km/t bortfalder.

Jeg går ud fra, at man i gruppen ikke kan forsvare, at lastbiler også må
køre 130 km/t - Hvad gør vi nu ???

/Caspersen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 26-04-04 23:33

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev :

>Jeg går ud fra, at man i gruppen ikke kan forsvare, at lastbiler også må
>køre 130 km/t - Hvad gør vi nu ???

Det nemme svar er "forlanger folk begynder at kunne se ud over egen
næsetip"

Men dybest set , tror jeg ikke der bliver ændret på noget som helst -
andet en at fartgrænserne "bare" kommer til at ligne de faktiske
forhold lidt mere

Jeg har ikke tænkt mig at ændre på den fart jeg fiser sjælland tynd
med, bare fordi man på visse stræk må trille 130 - Rekorden summer
fint nok ved de 115 , og den tid man "sparer" ved 130 er sgu'
illusorisk

Fra : Leonard

Dato : 27-04-04 10:33

jan@stevns.net wrote:

> [...]
>med, bare fordi man på visse stræk må trille 130 - Rekorden summer
>fint nok ved de 115 , og den tid man "sparer" ved 130 er sgu'

Nemlig, mine biler har det også bedst ved den hastighed de kører i
dag, lige omkring 110 km/t på motorvejen.
Syncroen larmer og bruger alt for meget diesel ved højere hastighed,
halvdelen af tiden har den alligevel påhæng efter sig og fremføres så
med den gastighed som lastbilerne har valgt den dag.
Hele ideen med Lupoen forsvinder ved højere hastighed, der øges
brændstofforbruget alt for meget i forhold til den sparede tid.
Når Buggyen kommer på gaden vil den sjældent komme på motorvej, den er
nok mest behagelig at køre i ved hastigheder omkring 60-70 km/t.
--
Leonard

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 11:26

> Jeg går ud fra, at man i gruppen ikke kan forsvare, at lastbiler også må
> køre 130 km/t - Hvad gør vi nu ???

Bygger flere spor på motorvejene. Indfører konstant overhalingsforbud for
lastbilerne. Indskærper pligten til at trække til højre og sender
sydamerikanske dødspatruljer ud for at håndhæve reglerne.

*LOL*

--
/Jan W Nielsen

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 16:56

On Tue, 27 Apr 2004 12:25:43 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

> Indfører konstant overhalingsforbud for lastbilerne.

I Tyskalnd bliver nu indført, at lastbiler kun må overhale hinanden,
hvis fartforskellen er +10 km/t !!

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 16:58

> I Tyskalnd bliver nu indført, at lastbiler kun må overhale hinanden,
> hvis fartforskellen er +10 km/t !!

Den bliver svær, smon de så alle skal udstyres med radar og sonar? :)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 17:20

On Tue, 27 Apr 2004 17:58:05 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Den bliver svær, så mon de så alle skal udstyres med radar og sonar? :)

Har hver en bro jo. Ellers kan man jo blot stoppe LKW'erne og checke
køreskiverne. Dé kan i Tyskland anvendes til at uddele fartbøder på
baggrund af!
(bevis)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 17:29

> Har hver en bro jo. Ellers kan man jo blot stoppe LKW'erne og checke
> køreskiverne. Dé kan i Tyskland anvendes til at uddele fartbøder på
> baggrund af!
> (bevis)

Jeg tænkte nu mest på chaufførene.
Når man lige skal sidde og vurdere om man kører 9 eller 11 km hurtigere end
den forankørende :)

/Claus

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 27-04-04 17:35

On Tue, 27 Apr 2004 18:28:58 +0200, "Claus Petersen"
<claus_petersen(SNABELA)stofanet.dk> wrote:

>Jeg tænkte nu mest på chaufførene.
>Når man lige skal sidde og vurdere om man kører 9 eller 11 km hurtigere end
>den forankørende :)

Du har ikke kørt truck?
Dér er man meget bevist om sin hastighed - speedometret passer nemlig.
Derfor kan du ganske nøje vurdere, om du "indeholder" den rette
hastighed ift. "konkurrenten".
Du ved, hvad du kan køre -> du kan måle, hvad den anden kan køre = du
kender dif.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 23:12

> Du har ikke kørt truck?

Jo faktisk, jeg kører ret tit Scania Vabis, min lillebror kører for en
blomsterimportør i Kolding, så jeg bruger enhver chance til at tage en tur
"op og ned af vejen", men kan faktisk godt kalde mig "fritids trucker"
Man skal jo holde sit "store" kørekort vedlige.

> [...]
> hastighed ift. "konkurrenten".
> Du ved, hvad du kan køre -> du kan måle, hvad den anden kan køre = du

Det er åbenbart ikke alle der kan det, jeg er dagligt ud for lastbiler der
halvvejs må opgive deres overhalinge, da den ikke fører til noget alligevel.
Jeg må nu nok sige at man sagtens kan mærke om man kører hurtigere når man
nærmer sig en "konkurent" men om det lige er 9 eller 10 km/t har jeg dog
aldrig regnet på, det skulle jo også nødigt blive sådan at matematik opgaver
skulle tage opmærskomhede fra kørslen :)

/Claus.

Fra : phk

Dato : 27-04-04 17:37

> I Tyskalnd bliver nu indført, at lastbiler kun må overhale hinanden,
> hvis fartforskellen er +10 km/t !!

Jeg havde mig en samtale med en tysk politibetjent for nogle år siden, han
sagde i fuld alvor at den hastighed dengang var 20km/timen. Men der blev
ikke grebet ind over for ulovligheder hvad det angik.

--
Per, Esbjerg

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 11:23

> I havde en "fortrolig" samtale med ham, og gisner på hvad han henviste
> til ? Det lyder lidt skævt ;)

Slet ikke - ordet fortrolig henviser til, at man ikke citerer nogle
deltagere i samtalen. Det er ikke det samme, som at man uddybe alting og
dettes præmisser.

> Harhhh harhhh harhhhh ........ tror du selv folk der kører på
> motorvejen, ville så meget som overveje offentlig transport ?

Nej, da.

> Og med
> hensyn til udtalelsen "fin mulighed for offentlig transport" - Get
> real Jan , den holder jo kun inde i københavnstrup

Ja, da..

Derfor bør usikre bilister parkere bilen og bede familien om at sælge den
for dem.

> Og en lastbil må køre ?

Langsomt.

Men de kører alle næsten samme hastighed og har ofte overhalingsforbud,
hvorfor de ikke er til samme gene som hvis mange alm. bilister også begyndte
at køre 80 km/t.

Desuden er de "døvblinde" snegle, der kører 80 km/t på motorvejen, også ofte
dårlige til at orientere sig bagud og at vurdere bagfra kommendes
hastighed - er min fornemmelse.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-04-04 14:33

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Desuden er de "døvblinde" snegle, der kører 80 km/t på motorvejen, også ofte
>dårlige til at orientere sig bagud og at vurdere bagfra kommendes
>hastighed - er min fornemmelse.

Nåehhh ja - hvis de trækker ind i nødsporet, kan raketterne jo bare
møje op i rumpeteren på lastbilerne ikke sandt ?

Folk må sgu' lære at bruge gluggerne snart .....

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 27-04-04 08:20

"Jan W Nielsen" skrev i en meddelelse
"Re: Usmageligt."

> Nej, det skal man ikke.

Meeeen man skal heller ikke smøle alt for meget

> [...]
> køre væsentligt langsommere end hastighedsgrænsen såfremt sigte og føre er

Du glemt lige: "samt så vidt muligt holde til højre".

> [...]
> her vil man ikke i samme grad være til fare for den øvrige trafik, hvis man

Det har jeg prøvet - men medmindre vejen er helt tom for trafik blive man
ustandselig overhalet af folk der åbenbart allerede har set landskabet

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Ukendt

Dato : 27-04-04 11:28

> Det har jeg prøvet - men medmindre vejen er helt tom for trafik blive man
> ustandselig overhalet af folk der åbenbart allerede har set landskabet

Ha-ha... Ja, det er rigtigt..

Personligt kører jeg rask til på motorvejen - men tager også nogle gange de
gamle landeveje, hvis jeg har god tid - eller måske fri fra arbejde.

Man har (næsten) landevejene for sig selv, og der er så meget hyggeligt at
kikke på.

Flere skulle overveje dem.

--
/Jan W Nielsen

Fra : jan@stevns.net

Dato : 27-04-04 14:34

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev :

>Man har (næsten) landevejene for sig selv, og der er så meget hyggeligt at
>kikke på.

>Flere skulle overveje dem.

Pokker da heller - så kan vi andre jo ikke ræse afsted længere ;)