/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
En lille "hyggeopgave" til gruppen ;o)
Fra : Thomas


Dato : 23-04-04 08:47

Hej NG

Denne opgave er kun for sjov. (men kunne jo være man gik hen og fik gode
idéer

Hvad er den billigste vej til en "raket" ? Umiddelbart vil jeg mene at en
Fiat Uno Turbo ligger lunt i svinget, da den klare 0-100 km/t ca. 7,7 mener
jeg, og fås til omkring 15-20.000,-. Men er der andre muligheder der kan
slå den?

Lada'er med lattergas, Kadetter med overstørrelse motorer, Skoda 105'ere med
dobbelt elastik. Alt hvad I kan finde på eller har set/oplevet på de danske
veje ..... bare kom frem med jeres dybeste fantasier.....


Mvh

Thomas
Fiat Duna - ej raket



 
 
Thomas H. (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas H.


Dato : 23-04-04 09:01


"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:RR3ic.148149$jf4.7848669@news000.worldonline.dk...
> Hej NG
>
> Denne opgave er kun for sjov. (men kunne jo være man gik hen og fik gode
> idéer
>
> Hvad er den billigste vej til en "raket" ? Umiddelbart vil jeg mene at
en
> Fiat Uno Turbo ligger lunt i svinget, da den klare 0-100 km/t ca. 7,7
mener
> jeg, og fås til omkring 15-20.000,-. Men er der andre muligheder der kan
> slå den?
>
> Lada'er med lattergas, Kadetter med overstørrelse motorer, Skoda 105'ere
med
> dobbelt elastik. Alt hvad I kan finde på eller har set/oplevet på de
danske
> veje ..... bare kom frem med jeres dybeste fantasier.....


Ved ikke lige hvad den billigste er, men en af de dyreste må næsten være
denne:
http://www.brabus.de/news/news31e.htm

..... det må satanedeme være en spøjs fornemmelse, at køre fra 0-100 km/t, i
en næsten 6 meter lang klods på 2,7 tons, på 4,9 sek *G*
Der er nogle billeder i det nye AMS, og selvom jeg aldrig har været vild med
den Maybach, ser den faktisk ret så rå ud, med de der 325/35-ZR21 baghjul

...så jeg må i gang med, at spare 564.000 Euro sammen!


--
Thomas H. - www.thhe.dk








Mikael Kristiansen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 23-04-04 09:41


"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message
news:RR3ic.148149$jf4.7848669@news000.worldonline.dk...
> Hej NG
>
> Denne opgave er kun for sjov. (men kunne jo være man gik hen og fik gode
> idéer
>
> Hvad er den billigste vej til en "raket" ? Umiddelbart vil jeg mene at
en
> Fiat Uno Turbo ligger lunt i svinget, da den klare 0-100 km/t ca. 7,7
mener
> jeg, og fås til omkring 15-20.000,-. Men er der andre muligheder der kan
> slå den?
>

Jeg tror man skal starte med at definere, hvor meget man er "gør det
selv'er"......
Meget kan lade sig gøre, hvis man er på et maskinværksted......
Det er f.eks. stort set gratis selv at porte et topstykke, det er også
gratis at hugge større ventiler fra et andet topstykke og sætte dem i, hvis
man har adgang til udstyr som kan lave sæder.....
Det er også gratis at lave en masse lettearbejde på bevægelige dele, ligesom
det er gratis at bearbejde sig til større kompressionsforhold
Det kan også være gratis at montere turbo.
Det er også gratis at lave en knastaksel selv, og har man adgang til det
rigtige ovnudstyr kan man også selv hærde overfladen, hvis man kan "låne"
nogle gasser.....

Det kan også være gratis at ...........


Hvor stopper "festen" ?


Mvh. Mikael Kristiansen



JSM (23-04-2004)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 23-04-04 09:58

> Meget kan lade sig gøre, hvis man er på et maskinværksted......
> Det er f.eks. stort set gratis selv at porte et topstykke, det er også
> gratis at hugge større ventiler fra et andet topstykke og sætte dem i,
hvis
> man har adgang til udstyr som kan lave sæder.....
> Det er også gratis at lave en masse lettearbejde på bevægelige dele,
ligesom
> det er gratis at bearbejde sig til større kompressionsforhold
> Det kan også være gratis at montere turbo.
> Det er også gratis at lave en knastaksel selv, og har man adgang til det
> rigtige ovnudstyr kan man også selv hærde overfladen, hvis man kan "låne"
> nogle gasser.....
>
> Det kan også være gratis at ...........
>
>
> Hvor stopper "festen" ?

Tjah. I følge http://www.hejbilist.nu/ (min personlige favorit er punktet
motorrenovering) så stopper festen da aldrig. Næsten alt kan lade sig gøre
med ganske få midler.

mvh
Jesper



Martin Sand. (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Martin Sand.


Dato : 23-04-04 11:24

JSM wrote:
> Tjah. I følge http://www.hejbilist.nu/ (min personlige favorit er
> punktet motorrenovering) så stopper festen da aldrig. Næsten alt kan
> lade sig gøre med ganske få midler.

*LOL* sikke en side!



JSM (23-04-2004)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 23-04-04 09:47


"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:RR3ic.148149$jf4.7848669@news000.worldonline.dk...
> Hej NG
>
> Denne opgave er kun for sjov. (men kunne jo være man gik hen og fik gode
> idéer
>
> Hvad er den billigste vej til en "raket" ? Umiddelbart vil jeg mene at
en
> Fiat Uno Turbo ligger lunt i svinget, da den klare 0-100 km/t ca. 7,7
mener
> jeg, og fås til omkring 15-20.000,-. Men er der andre muligheder der kan
> slå den?
>
> Lada'er med lattergas, Kadetter med overstørrelse motorer, Skoda 105'ere
med
> dobbelt elastik. Alt hvad I kan finde på eller har set/oplevet på de
danske
> veje ..... bare kom frem med jeres dybeste fantasier.....
>
En god ven som bor tæt på den dansk-tyske grænse fortalte en gang følgende
historie : En af hans kammeraters far er vognmand. Og havde købt en ny Volvo
i en hurtig aftapning. (mener han sagde det var en 850 T5). En af hans
ansatte ringer og siger at han er strandet på autobahnen syd for Hamburg.
Lastbilen er gået i stykker og han mangler en reservedel for at få liv i den
igen. Farmand fremskaffer reservedelen og da det haster beslutter han sig
for selv at køre den ned til den strandede chauffør. Han spørger så sin søn
og min ven om ikke de to vil gøre ham selskab på turen, så de kan se hvad
sådan en Vølle kan præstere. På motorvejen lige syd for grænseovergangen ved
Kruså ligger de med ca. 130 da de bliver indhentet af en Wartburg.
Wartburgeren blinker med lygterne og vil forbi. Farmand vil sgutte overhales
af en Wartburg, så han træder lidt hårdere på pedalen. Men den hænger sq på.
Nu træder farmand pedalen helt i bund. Vøllen får alt hvad den kan trække.
Men Burger'en ligger stadig bagved og vil forbi. Til sidst må han give sig
og lade den passere. Bortset fra nogen ret brede fælge så den Wartburg
temmelig standard ud. Lidt efter får de øje på Wartburgeren som er på vej
ind på tankstation. Så farmand får kastet bilen ind på frakørselsrampen, for
nu vil han altså hen og finde ud af hvordan sådan en gammel to-takter kan
trække fra hans Volvo. De finder gutterne som stolte fremviser deres
kreation. De forklarer, at nogle af de sidste Wartburgere, i stedet for den
gamle 2-takts motor blev leveret med en 1.1 VW Golf motor. Og hvis man kan
lægge en Golf 1.1 motor i så skulle der jo ikke være nogen ben i at smide en
VR6 motor i den. Så det havde de gjort. Og med lidt tuning af motor og
undervogn havde de nu et monster som kunne trække fra næsten alt og alle.
Udseendet havde de ikke gjort meget ved da de syntes det var meget sjovere
på den måde.
Ideen med sådan en voldtunet Wartburg har siden spøgt lidt i mit baghovede
som en mulighed for selv at bygge en camoufleret "raket". Gud ved hvad de
ville sige i en dansk synshal hvis man stillede i sådan en ?

mvh
Jesper



Peter C. (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter C.


Dato : 23-04-04 10:05


> Ideen med sådan en voldtunet Wartburg har siden spøgt lidt i mit baghovede
> som en mulighed for selv at bygge en camoufleret "raket". Gud ved hvad de
> ville sige i en dansk synshal hvis man stillede i sådan en ?

Små 200 HK i en bil det ikke engang har køreegenskaber til de 50 den
standard er leveret med ?
Straffen - bare for at _forsøge_ at få den igennem et syn - må ligge
omkring 8-10 år

MVH Peter C:\



Thomas (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 23-04-04 10:09


"JSM" <1@2.dk> wrote in message news:c6al5u$b8g$1@sunsite.dk...
> Ideen med sådan en voldtunet Wartburg har siden spøgt lidt i mit baghovede
> som en mulighed for selv at bygge en camoufleret "raket". Gud ved hvad de
> ville sige i en dansk synshal hvis man stillede i sådan en ?
>
> mvh
> Jesper
>
>

Yes now we are getting there........

Det er noteret

Foreløbig førsteplads går til Wartburg med VR6 motor

1. Wartburg VR6


Mvh

Thomas



Jakob Jeppesen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 23-04-04 10:18

"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message news:d35ic.148170$jf4.7849081@news000.worldonline.dk...
>
> "JSM" <1@2.dk> wrote in message news:c6al5u$b8g$1@sunsite.dk...

> Yes now we are getting there........
>
> Det er noteret
>
> Foreløbig førsteplads går til Wartburg med VR6 motor
>
> 1. Wartburg VR6
>

Hvad med den sindsyge Corsa A med to motorer?

http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/index.htm

/Jakob



Thomas (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 23-04-04 10:23


"Jakob Jeppesen" <for_news_only@hotmail.com> wrote in message
news:c6an01$26a$1@sunsite.dk...
>
> Hvad med den sindsyge Corsa A med to motorer?
>
> http://www.boost-beast.de/boost-beast.de-DE/index.htm
>
> /Jakob
>

Den ryger ind efter Warburgen, foreløbig en 2. plads da jeg formoder den har
været dyrere at bygge end Wartburgen

1. Wartburg VR6
2. Corsa - 2 motors



Brian A. (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Brian A.


Dato : 23-04-04 11:38

"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:RR3ic.148149$jf4.7848669@news000.worldonline.dk...
> Hvad er den billigste vej til en "raket" ? Umiddelbart vil jeg mene at
en
> Fiat Uno Turbo ligger lunt i svinget, da den klare 0-100 km/t ca. 7,7
mener
> jeg, og fås til omkring 15-20.000,-. Men er der andre muligheder der kan
> slå den?
> Lada'er med lattergas, Kadetter med overstørrelse motorer, Skoda 105'ere
med
> dobbelt elastik. Alt hvad I kan finde på eller har set/oplevet på de
danske
> veje ..... bare kom frem med jeres dybeste fantasier.....

Ved ikke om det tæller, men i en af de utroligt mange programmer over
Discovery hvor de "voldtager" biler, viste de et klip med en af deltagernes
eget projekt. En Lada med en "Chevy V8 5.7L" med lattergas... den var
desværre ikke køreklar på daværende tidspunkt :(

Eller hvad med den fra TopGear hvor Lotus for fingrene i en Lada :) Det
kostede jo ikke ejeren en krone (pund), men beløb sig vist i 100.000 pund
:-/


Andreas M. Hansen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Andreas M. Hansen


Dato : 23-04-04 11:00

Jeg husker engang fra min ungdom noget med en Morris Mascot, hvor man havde
monteret en 5,7 liters amerikaner der hvor bagsædet normalt var - der var så
konverteret til baghjulstræk.....

mvh

Andreas M. Hansen



Mikael Kristiansen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 23-04-04 13:31


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:4088e924$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg husker engang fra min ungdom noget med en Morris Mascot, hvor man
havde
> monteret en 5,7 liters amerikaner der hvor bagsædet normalt var - der var

> konverteret til baghjulstræk.....

Den kender jeg også godt, men der er ikke meget Mini tilbage i den.......
Den var med ved Mini40 på Silverstone i '99.........

Det her er meget bedre lavet !..... Det er stadig med BMC-gearkasse,
trækaksler osv.

http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html

Alternativt kunne man også overveje Anders Kolstrups mini fra de glade
klubræs dage i Aalborg Banesports glorværdigste periode indtil ca. 82, hvor
festen lukkede : En Mini med turboladet Formel 2 motor (Jeg gætter på en lav
vægt og mindst 300 hestekræfter)

Mvh. Mikael Kristiansen

P.S. Måske husker jeg forkert med Kolstrups turbo...... Jeg kan ikke huske
om det først var senere at den fik turbo (Nogen klæbehjerner til stede
?)........



Mogens Knudsen (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 23-04-04 16:55

On Fri, 23 Apr 2004 14:30:50 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>P.S. Måske husker jeg forkert med Kolstrups turbo...... Jeg kan ikke huske
>om det først var senere at den fik turbo (Nogen klæbehjerner til stede
>?)........

Næh - den er go' nok. Vi havde een magen til i team'et...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Mikael Kristiansen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 24-04-04 12:33


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:g1fi80pjf1jhbnr1mm20ti207ikqcfpk3j@4ax.com...
> On Fri, 23 Apr 2004 14:30:50 +0200, "Mikael Kristiansen"
> <komposit@hotmail.com> wrote:
>
> >P.S. Måske husker jeg forkert med Kolstrups turbo...... Jeg kan ikke
huske
> >om det først var senere at den fik turbo (Nogen klæbehjerner til stede
> >?)........
>
> Næh - den er go' nok. Vi havde een magen til i team'et...


Hvad legede i med ???

Jeg har en masse gammel "Aalborg Banesport" video, hvor jeg har bøvl med at
identificere flere af kørerne & bilerne........


Mvh. Mikael........



Mogens Knudsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 24-04-04 12:48

On Sat, 24 Apr 2004 13:33:07 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>Hvad legede i med ???

Kolstrup købte sin nedbyggede Mini nøglefærdig i England.
"Vi" byggede det hele selv.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Mikael Kristiansen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 25-04-04 08:15


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:nukk80d1no71o5nmmfubp4b1cvj4l1md8r@4ax.com...
> On Sat, 24 Apr 2004 13:33:07 +0200, "Mikael Kristiansen"
> <komposit@hotmail.com> wrote:
>
> >Hvad legede i med ???
>
> Kolstrup købte sin nedbyggede Mini nøglefærdig i England.
> "Vi" byggede det hele selv.

Selvfølgeligt..... I havde vel heller ikke et firma i ryggen til at betale
....

Hvordan så den ud, og hvornår var i med ?
Det kan være at jeg har noget video af den i aktion.... Jeg har et hul
mellem '82 og '87, men der vil jeg tro at jeg kan finde papirbilleder hos
bekendte...


Mvh. Mikael Kristiansen.....



Mogens Knudsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 25-04-04 08:28

On Sun, 25 Apr 2004 09:14:42 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

> I havde vel heller ikke et firma i ryggen til at betale

Næh - næsten korrekt...

>Hvordan så den ud

Hvid, nedbygget mini m/grønne striber på langs af bilen...

>og hvornår var I med ?
>Det kan være at jeg har noget video af den i aktion.... Jeg har et hul
>mellem '82 og '87, men der vil jeg tro at jeg kan finde papirbilleder hos
>bekendte...

Aahhh det var værre - jeg havde en Fiat 125 Special, så det har nok
været i '76 !

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Mogens Knudsen (25-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 25-04-04 08:31

On Sun, 25 Apr 2004 09:27:53 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Aahhh det var værre - jeg havde en Fiat 125 Special, så det har nok
>været i '76 !

Motorsporten.dk skriver godt nok: "Med en Mini, der ikke er set
frækkere siden de superlave Anders Kolstrup-rørrammebiler i starten af
1980'erne, har de blandet sig pænt med flere gruppe 2 biler"

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Mikael Kristiansen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 26-04-04 07:24


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:c6qm80dlt6tv618k3k51heh4i89uase2gi@4ax.com...
> On Sun, 25 Apr 2004 09:27:53 +0200, Mogens Knudsen
> <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
>
> >Aahhh det var værre - jeg havde en Fiat 125 Special, så det har nok
> >været i '76 !
>
> Motorsporten.dk skriver godt nok: "Med en Mini, der ikke er set
> frækkere siden de superlave Anders Kolstrup-rørrammebiler i starten af
> 1980'erne, har de blandet sig pænt med flere gruppe 2 biler"

Nu er jeg ikke helt med ?!? Siger du at Henrik Olesens bil er din gamle ???

Der er ikke meget rørramme over Henrik Olesens bil (Ud over buret), men
derimod en masse frække moderne Mini-detaljer, som f.eks. alu-bagbro.


Mvh. Mikael Kristiansen



Mikael Kristiansen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Mikael Kristiansen


Dato : 26-04-04 07:24


"Mogens Knudsen" <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote in message
news:2upm80d1vash37q2i8qujhccllei894l3r@4ax.com...
> On Sun, 25 Apr 2004 09:14:42 +0200, "Mikael Kristiansen"
> <komposit@hotmail.com> wrote:
>
> >Hvordan så den ud
>
> Hvid, nedbygget mini m/grønne striber på langs af bilen...

Jeg mindes ikke at have set den, men Video af hele feltet har jeg også kun
tilbage til 1980.....


> >og hvornår var I med ?
> >Det kan være at jeg har noget video af den i aktion.... Jeg har et hul
> >mellem '82 og '87, men der vil jeg tro at jeg kan finde papirbilleder hos
> >bekendte...
>
> Aahhh det var værre - jeg havde en Fiat 125 Special, så det har nok
> været i '76 !

Kun i '76 ???


Mvh. Mikael Kristiansen



Mogens Knudsen (26-04-2004)
Kommentar
Fra : Mogens Knudsen


Dato : 26-04-04 23:37

On Mon, 26 Apr 2004 08:23:44 +0200, "Mikael Kristiansen"
<komposit@hotmail.com> wrote:

>>Nu er jeg ikke helt med ?!? Siger du at Henrik Olesens bil er din gamle ???

Kender jeg ikke til.

>Kun i '76 ???

Det må jo ha' været i perioden først i 80'erne. Jeg husker det ikke så
nøje

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Ukendt (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-04-04 19:22



> Alternativt kunne man også overveje Anders Kolstrups mini fra de glade
> klubræs dage i Aalborg Banesports glorværdigste periode indtil ca. 82,
hvor
> festen lukkede : En Mini med turboladet Formel 2 motor (Jeg gætter på en
lav
> vægt og mindst 300 hestekræfter)

Jeg skal ikke mere have Kolstrup turbo på
Een brændt bil med kolstrup turbo er nok. Desuden lavede den en voldsom
tændingsbanken den ene gang jeg kørte 235 i 30°C. Nåede heldigvis at komme
af gassen inden stemplet smeltede.

--
Tom



Per Wildau (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-04-04 08:57

Mikael Kristiansen skrev:
....

> Det her er meget bedre lavet !..... Det er stadig med BMC-gearkasse,
> trækaksler osv.
>
> http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html

....

Den må ryge ind på en klart førsteplads,

UTROLIGT!!

P3R W!ILDAU



Thomas (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-04-04 09:03


"Mikael Kristiansen" <komposit@hotmail.com> wrote in message
news:c6b25m$5nt$1@sunsite.dk...
>

>
> http://www.geocities.com/jharkola/Viku2.html
>


Ok den er sgu også nice.......... Må være sjovt med V8'er lyd fra sådanne en
lille slæde. Der står desværre ikke så mange data eller har jeg overset
noget?


Mvh

Thomas






Peter Weis (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Weis


Dato : 24-04-04 07:21


"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> wrote in message
news:4088e924$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg husker engang fra min ungdom noget med en Morris Mascot, hvor man
havde
> monteret en 5,7 liters amerikaner der hvor bagsædet normalt var - der var

> konverteret til baghjulstræk.....

En kollega har fortalt om en af hans ungdomsvenner fra teknisk skole, som
havde lagt en chevy motor i en folkevognsboble. Den åd Porscher i
accelarationsdueller.
Så vidt jeg husker var det en 6 cylindret Corvair motor på 2.3 liter.

mvh
Peter



Torben E (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Torben E


Dato : 23-04-04 15:19


"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message
news:RR3ic.148149$jf4.7848669@news000.worldonline.dk...
> Hej NG
>
> Denne opgave er kun for sjov. (men kunne jo være man gik hen og fik gode
> idéer
>
> Hvad er den billigste vej til en "raket" ? Umiddelbart vil jeg mene at
en
> Fiat Uno Turbo ligger lunt i svinget, da den klare 0-100 km/t ca. 7,7
mener
> jeg, og fås til omkring 15-20.000,-. Men er der andre muligheder der kan
> slå den?

Croma Turbo hvis det skal være let.

Turbo konverteret BMW E30 med 2.7 liters motor

Og de dyre

Tunet Audi 4WD
Tunet Ford 4WD
Og min favorit, tunet Lancia Delta Evolll

Torben E




Cosworth POWER (23-04-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 23-04-04 15:39

> Hvad er den billigste vej til en "raket" ? Umiddelbart vil jeg
> mene at en Fiat Uno Turbo ligger lunt i svinget, da den klare 0-100
> km/t ca. 7,7 mener jeg, og fås til omkring 15-20.000,-. Men er der
> andre muligheder der kan slå den?

Tag en hvilken som helst billig spand (helst en som ikke vejer ret meget),
og smid en Cosworth motor i. Denne motor har et kæmpe tuningspotentiale til
ganske få midler... eks. stage 2 kit t. 300hk koster 495£. De vildeste
Cosworth motorer yder 700-800 hk, det koster dog kassen, hvorimod 450hk er
til at nå til rimelige penge ifht. hvad tuning af eks. en VR6 motor til
450hk koster!

Derfor... f.eks. Fiesta 1,1 m. Cosworth motor i => den hurtigste af dem alle
til få midler! Er du viiild bygger du også 4-hjulstrækket fra Sierra
Cosworth 4x4 over på den.

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



No1 (24-04-2004)
Kommentar
Fra : No1


Dato : 24-04-04 22:50

> Derfor... f.eks. Fiesta 1,1 m. Cosworth motor i => den hurtigste af dem alle
> til få midler! Er du viiild bygger du også 4-hjulstrækket fra Sierra
> Cosworth 4x4 over på den.

Dahlbäck racing har lavet et ret vildt ombygningsproject hvor der er
flyttet 2.1 liters 5 cyl motor og 4-hjulstræk fra en Audi over: Golf IV RSI.

Den har bare kostet nogle hundrede gange "hyggeopgavens" budget, men
interessant nok alligevel. Omkring 900 hk alt efter ladetrykket.

<http://www.dahlbackracing.se/> vælg "Projekt" og Golf RSI.

Glæder mig til at se den kommende efterfølger: en Audi A4 med 3.3 liters
biturbo V8.

Per Wildau (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-04-04 09:13

Thomas wrote:

....
> Hvad er den billigste vej til en "raket" ?
....

"I have also decided to build a new gearbox, because I can basically do a
swap between my current gearbox and a 091 without much exchange of money. I
currently have a 002 (1800 5 rib box) that is quite low geared. The engine
sits on about 3,000rpm on the highway (at 100kph). When I have a 200HP V6
there won't be much point having it sit at those rpm's. So I am putting in a
stronger 091 (2lt 6 rib box). I still wanted lower rpm at 100kph, so I am
getting an Albin 0.70:1 ratio 4th gear set put in. That will drop the rpm to
around 2,150rpm at 100kph. So it will definitely be a highway cruiser, good
for the long trip to Townsville. The funny thing is it won't hurt 1/4 times
because 3rd will rev out to 190kph. I am also probably going to get a
Vanagon 4-spider diff put in for a bit of extra strength."

http://www.offroadvw.net/bajawes/V6_baja/december.html

P3R



Per Wildau (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Per Wildau


Dato : 24-04-04 09:29

Thomas wrote:

....

> Lada'er med lattergas, Kadetter med overstørrelse motorer, Skoda
> 105'ere med dobbelt elastik. Alt hvad I kan finde på eller har
> set/oplevet på de danske veje ..... bare kom frem med jeres
> dybeste fantasier.....

Så er der jo noget mere moderat, som fx at skifte topstykke eller måske
knastaksel på et 'tam' motor.

Jeg har en Xantia med 1,8i 8v - der ellers spinder som en mis.
Gad vide om der ikke findes et topstykke eller en knastaksel fra en GTI'er
der kunne sættes i/på??

Er der nogen som ved hvad det ville indebære??

P3R




Jan W Nielsen (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Jan W Nielsen


Dato : 24-04-04 17:16

> Jeg har en Xantia med 1,8i 8v - der ellers spinder som en mis.
> Gad vide om der ikke findes et topstykke eller en knastaksel fra en GTI'er
> der kunne sættes i/på??
> Er der nogen som ved hvad det ville indebære??

Mit forslag:

Spørg i det danske PSA-forum www.hi-speed.dk - eller i en ny tråd.

Der er med garanti folk på hi-speed.dk, der ved, om det er "lige sådan".

--
/Jan W Nielsen




Cosworth POWER (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Cosworth POWER


Dato : 24-04-04 17:29

> Der er med garanti folk på hi-speed.dk, der ved, om det er "lige
> sådan".

Tuning kan nok aldrig betegnes som "lige sådan" at udføre, med mindre der
blot er tale om udskiftning af en chip (fra Kims) ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide



Thomas Strandtoft (24-04-2004)
Kommentar
Fra : Thomas Strandtoft


Dato : 24-04-04 10:31

Thomas wrote:

> Hvad er den billigste vej til en "raket" ? Umiddelbart vil jeg mene at en
> Fiat Uno Turbo ligger lunt i svinget, da den klare 0-100 km/t ca. 7,7 mener
> jeg, og fås til omkring 15-20.000,-. Men er der andre muligheder der kan
> slå den?

Hvis du dropper kravet om 4 hjul, så kan du få en masse der er
langt hurtigere for de penge..

--
Hygge..
Thomas

<http://www.carftp.com> - a library of car videos.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408676
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste