en lille opgave....
Fra : Ken Sørensen

Dato : 23-04-04 00:00

Hej Gruppe!

Jeg kører i gennemsnit ca 153 km pr dag, nuværende i en benzinsluger xantia
1.8 fra 1994, 187000km (9.5km/pr/L)
Bilen står mig i små 38000 og står næsten perfekt.
----

Spørgsmålet er så om det kan betale sig at gå i banken og låne 130000 til en
lille dieselbil - som eksempelvis kunne være en punto fra 2000, 80000km.

hvis vi antager at jeg kører videre i min xantia, så vil jeg jo ikke miste
noget særligt i afskrivning. Men tilgengæld bruge mange penge på
brændstof.....
Derfor er tanken ovenstående om det med billigere brænstof, men højere
afskrivning samt renter på lån, på den dyre punto kan svare sig alt i alt?
----

En eventuel løsning.....meget eventuel - men go ide ikke....

en lupo 3L - MENMENMEN - de går jo i stykker for et godt ord...
Så mit sidste spørgsmål bliver om det er rentabelt at købe en lupo (husk
renter osv) køre i den 6 mdr idet man er inden for 100% garanti, for
derefter at skifte ud hver 6. måned....
----

Sikke en roman........håber nogen vil hjælpe min pengepung - altså fokus på
penge og ikke komfort...

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 06:20

On Fri, 23 Apr 2004 00:59:36 +0200, "Ken Sørensen"
<ken_s123@hotmail.com> wrote:

>Derfor er tanken ovenstående om det med billigere brænstof, men højere
>afskrivning samt renter på lån, på den dyre punto kan svare sig alt i alt?

Sæt din tal ind i denne tabel, og du er eet skridt nræmere en
beslutning:
www.fdm.dk/altombiler/oekonomi/benzindiesel/benzindiesel_peugeot.asp

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Peter G C

Dato : 23-04-04 08:46

"Ken Sørensen" <ken_s123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
en
> lille dieselbil - som eksempelvis kunne være en punto fra 2000, 80000km.

Xantia'n er meget mere komfortabel end den lille Fiat. Til så mange km var
jeg ikke være i tvivl om, hvilken bil jeg helst ville køre i.

/Peter, Xantia-ejer.

Fra : Henning

Dato : 23-04-04 09:09

<ken_s123@hotmail.com> wrote:

>Hej Gruppe!
>
>Jeg kører i gennemsnit ca 153 km pr dag, nuværende i en benzinsluger xantia
>1.8 fra 1994, 187000km (9.5km/pr/L)
>Bilen står mig i små 38000 og står næsten perfekt.

Prøv at sænke hastigheden på motorvejen med 10km/time, så kører du
pluselig 14km/liter

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Emil Jensen

Dato : 23-04-04 09:46

> Prøv at sænke hastigheden på motorvejen med 10km/time, så kører du
> pluselig 14km/liter

Hvad er den mest benzinøkonomiske hastighed på motorvejen? Har fået at vide
at den ligger på omkring de 90 km/t, men det må vel være forskelligt fra bil
til bil. Hvad er den mest benzinøkonomiske hastighed (cirka) på netop min
bil Citroen Xantia Weekend 2.0i 16v Automatic fra 1998? Den kører med 95
blyfri.

Mvh

Emil

Fra : Nels Eriksen

Dato : 23-04-04 17:14

> [...]
> ----
>
> Sikke en roman........håber nogen vil hjælpe min pengepung - altså fokus

V.h. Nels