Opel Astra 1.6 16V (1995) - EGR?
Fra : Lars Nielsen Lind

Dato : 22-04-04 16:09

Hej.

Når en Opel Astra 1.6 16V går i stå under kørsel (svarer til at dreje nøglen
til 'sluk') hvad kan det så skyldes?

Nogle gange sker det bare ligepludselig med det samme - og andre gange
mister køretøjet først motorkraft for til sidst at gå i stå?

Jeg har set på nettet at det kan skyldes EGR. Men hvorfor og hvad er det der
evt. sker?

Kan det være fordi køretøjet mister al strøm (evt. problemer med computer?)?

Jeg har en indkaldelse hvori der står at et kontroludtag for benzinpumpetryk
kan være ukorrekt monteret. Hvad har det af betydning og hvad bruges dette
kontroludtag til (evt. andre dele i motor)?

Kender i til andre indkaldelser på Opel Astra 1.6 16V (1994-1996) - evt.
EGR - eller andre?

MVH

Lars Nielsen Lind

Fra : Jacob

Dato : 23-04-04 14:50

"Lars Nielsen Lind" <moonie@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kontroludtag til (evt. andre dele i motor)?
>
> Kender i til andre indkaldelser på Opel Astra 1.6 16V (1994-1996) - evt.

Har haft nøjagtig samme problem med min (dog noget ældre) Astra. Prøv at få
tjekket tomgangsregulatoren. Den var kaput i mit tilfælde.

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-04 22:30

> [...]
> mister køretøjet først motorkraft for til sidst at gå i stå?
>
> Jeg har set på nettet at det kan skyldes EGR. Men hvorfor og hvad er det

Jeg har haft en Astra 1,6N som firmabil, den fik skiftet EGR ventil så mange
gange at jeg faktisk ikke kan huske det nøjagtige antal, jeg tror det var 4
gange.
Den havde ikke det omtalt symptom når EGR ventilen gik fast, så begyndte den
at tage gas i ryk. Men motoren gik aldrig ud.

Claus Peteresen

http://vwfanatic.dk

=== Døden overhaler de hurtige ===