Farlig rød AX i Herlev !
Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-04-04 21:18

I morges blev jeg noget fortørnet over en kvinde, som kom spurtende i
den meget lidt kollissionssikre Citroén AX. Hun kom kørende på
Hovedgaden (4 sporet) og overhalede mig venstre om lige før en
lysregulering for efterfølgende at skære ind foran mig og dreje til
højre.

Det bør nævnes, at der kørte en bil foran mig i venstre sporet, og at
afstanden mellem denne bilist og undertegnede var på størrelse med en
AX. På bagsædet i AX'eren sad et skolesøgende barn...

Fjols siger jeg bare. Hvis hun havde strejfet min forskærm, var
AX'eren vendt rundt lige på stedet, og med dén fart, hun havde på, var
kolbøtteantallet blevet "en del" - sådan en "tur" holder en Citroén AX
næppe til...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Emil Jensen

Dato : 21-04-04 21:45

> [...]
> AX'eren vendt rundt lige på stedet, og med dén fart, hun havde på, var
> kolbøtteantallet blevet "en del" - sådan en "tur" holder en Citroén AX

Trafikken er blevet mere rå i København i den senere tid. Nogle gange synes
jeg bare der bliver kørt frisk til, men en gang i mellem bliver det altså
med hovedet under armen, ligesom kvinden i den røde AX'er.

Ligemeget om det havde været en kollisionssikker Volvo eller en skrabet
Citroen AX, så var eventuelle bløde trafikanter blevet slemt tilredt eller
endda dræbt. Jeg er da fuldstændig ligeglad med kvinden, for hun tager jo
sig en frihed under ansvar over for sig selv - men bare ikke overfor sine
medtrafikanter!

Emil

Fra : Emil Jensen

Dato : 21-04-04 22:00

Pis! Jeg havde ikke læst at der sad et barn i AX'eren

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-04-04 22:31

On Wed, 21 Apr 2004 22:59:57 +0200, "Emil Jensen" <lime@jensen73.dk>
wrote:

> Pis! - Jeg havde ikke læst at der sad et barn i AX'eren

Det var pointen i historien - man ser mange tåbelige ting hver dag,
men hendes kørsel inkl. ovenstående er alligevel "kronen på værket"
indtil videre.

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Morgan Jones

Dato : 22-04-04 07:28

> Det var pointen i historien - man ser mange tåbelige ting hver dag,
> men hendes kørsel inkl. ovenstående er alligevel "kronen på værket"
> indtil videre.

Jeg har en teori omkring den slags mennesker. Det er folk der har fået for
mange børn, der gerne vil af med nogen af dem. Det er den samme type
mennesker som køber de der små cykel anhængere i aluminium og kører rundt på
HC Andersens Boulevard med dem. Eller dem som har 3'årge med på en lille
cykel med støttehjul ned af Nordre Fasanvej.

Morgan :(

Fra : Søren

Dato : 22-04-04 21:39

Hej Morgan,

> [...]
> og kører rundt på HC Andersens Boulevard med dem. Eller dem som har
> 3'årge med på en lille cykel med støttehjul ned af Nordre Fasanvej.

Ja det kan jo ikke være fordi de har et reelt transportbehov som de dækker
efter bedste økonomiske formåen, vel ?

--
Venlig hilsen,
Søren