Ridse i bil - øv...
Fra : Henning

Dato : 21-04-04 19:17

En åbenbart misundelig person(?) har trukket en nøgle hen langs siden
af min halvgamle Mazda. Ridsen er ikke rigtig dyb, men den sorte
metallak er gennembrud til et hvidt lag. Hvordan fjerner man det
nemmest? Jeg har prøvet med polervoks med farve fra T Hansen
http://www.thansen.dk/products.asp?c=241003318&n=518828942#xy Color
Cure incl. "lakstift". Det holder ikke en dyt! Jeg smører på, lader
det tørre og polerer - og det hele forsvinder igen!
Bilen er solgt til forhandler. derfor gider jeg ikke ofre større
summer, blot en kosmetisk nødreparation!

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-04-04 19:53

> Bilen er solgt til forhandler. derfor gider jeg ikke ofre større
> summer, blot en kosmetisk nødreparation!

Hvad mon forhandleren dog siger til det ? - du ville vel heller ikke stille
dig tilfreds hvis den nye du har købt bliver leveret med en lang ridse som
er nødtørftigt repareret med en gang THansen farvelade ?
Skal det ordentigt laves står den vidst på en hellakering af den ene side -
mon ikke det så er en forsikringsskade ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Henning

Dato : 21-04-04 19:59

On Wed, 21 Apr 2004 20:53:19 +0200, "Andreas M. Hansen"
<nokke99@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Skal det ordentigt laves står den vidst på en hellakering af den ene side -
>mon ikke det så er en forsikringsskade ?

Da jeg handlede bil, spurgte jeg til de andre småbuler og småridser i
lakken - det skulle jeg ikke bruge penge og tid på, bilen ville ikke
indbringe mere af den grund. Ridsen der nu er kommet, er knap en meter
lang, går fra bagskærmen og 10 sm ind over bagdøren.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 21-04-04 20:39

Henning wrote:
> [...]
> Bilen er solgt til forhandler. derfor gider jeg ikke ofre større
> summer, blot en kosmetisk nødreparation!

Du kan få en pris beregnet her:
http://www.ridserilakken.dk
Klik på tilbud.
Det er dog ved rigtige autolakerere, men det er desværre også det der skal
til hvis ridsen er gået helt i gennem til grund/bundfarven.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Jens

Dato : 21-04-04 21:04

www.chipsaway.dk
De laver skam også den slags

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 06:36

> [...]
> Det er dog ved rigtige autolakerere, men det er desværre også det der skal
> til hvis ridsen er gået helt i gennem til grund/bundfarven.

Koster ca. 6.000 Kr at få lakeret en hel side på en bil.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 17:14

On Thu, 22 Apr 2004 07:36:16 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

>Koster ca. 6.000 Kr at få lakeret en hel side på en bil.

Håndreglen er 1.000 kr pr. del...
(motorhjelm, tag, bagklap, dør, bag-, forskærm osv.)

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 17:40

> Håndreglen er 1.000 kr pr. del...
> (motorhjelm, tag, bagklap, dør, bag-, forskærm osv.)

Hmm det er godt nok nogle helt andre priser her i området. Snarere 2.000 Kr
pr. del og store ting som en motorhjelm koster ca. 2.600,- hvis man vil
blande told % skat med ind i arbejdet.
De 6.000 Kr for fruens Yaris var fordi ridsen gik fra siden (der hvor
bagdøren sidder på en 5 dørs), hen over sidedøren og forskærmen. Blev malet
med regning ved Toyota i Sønderborg hvor hun havde en selvrisiko på 3.000 Kr

--
Tom

Fra : Fam. Olsen

Dato : 22-04-04 19:24

> Håndreglen er 1.000 kr pr. del...
> (motorhjelm, tag, bagklap, dør, bag-, forskærm osv.)

Holder den pris endnu? Det sagde man dengang jeg stod i lære til bage i 87-
91.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 22-04-04 18:54

Tom wrote:

> Koster ca. 6.000 Kr at få lakeret en hel side på en bil.

Det afhænger jo af hvilken bil/størrelse der er tale om, den maler jeg
plejer at komme hos, har et system han slår op i, hvor stort set alle biler
er representeret.
Herefter markerer han hvilke dele der er tale om, og efterfølgende får han
den eksakte pris udregnet pr. kv meter.
Der er dog nogle priser der er faste i beregningen, så som opstart af
sprøjtekabine og tørre ovn, det er jo ligemeget om det er et sidespejl eller
en motorhjelm der skal sprøjtes

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-04 19:36

> [...]
> Der er dog nogle priser der er faste i beregningen, så som opstart af
> sprøjtekabine og tørre ovn, det er jo ligemeget om det er et sidespejl

Jojo, men det bliver nok ikke "billigere" end en latterlig lille Yaris

--
Tom