Modregne udgifter i registreringsafgift ?
Fra : J.K.Arning

Dato : 21-04-04 10:45

( Jeg sender dette indlæg igen da min anden news konto hos
easynews ikke ser ud til at ekspedere mine indlæg videre )

Min far har ringet og talt med en lokal ( lolland ) Told & Skat
ansat om hvad det ville koste at få min svenske Audi 100 på
danske plader og fik et interessant men lidt svævende svar som
jeg nu har fået af ham .. med andre ord det kan efterhånden godt
være blevet pyntet lidt hvis i forstår hvad jeg mener.

Men til sagen ...

Et skud for hoften lød på ca. 23000 ,- for en Årgang 88
Audi 100 2.3 CC .. kørt ca. 300K Km .. så langt alt ok.

Men så siger hun at man kunne stille til told syn og vise
kvitteringer på det der er blevet lavet for at få bilen i syns klar
stand og få dette modregnet i registrerings afgiften ?

Har nogle af jer kendskab til dette ?

Jeg har forsøgt at ringe til Told & Skat men de virker ikke
til at være særligt samarbejdsvillige og siger at jeg bare skal
indsende "ansøgning" om foreløbig værdiansættelse af køretøj.

Regards

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-04 11:05

Det har jeg godt nok aldrig hørt om/eller oplevet de har sagt, men du skal jo så
stadig indsende den foreløbige værdiansættelse og betale det som de i første
omgang kommer frem til, så en garanti for at de vil give dig penge tilbage ved syn
og skøn er jo ikke sikkert!
Det kan hun på told og skat ikke love at de gør!

Jes
www.deloren.dk

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:83.73.249.102)

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 21-04-04 19:45

On Wed, 21 Apr 2004 12:04:53 +0200, <Jes> wrote:

>"Modregne udgifter i registreringsafgift ?"

Nope !

> [...]
>omgang kommer frem til, så en garanti for at de vil give dig penge tilbage ved syn

Næh, det har ikke noget på sig. Tværtimod SKAL bilen netop være i
synsklar tilstand INDEN den egentlige vurdering finder sted. Du kan
derfor ikke fratrække udgifterne.

Jeg har lige været til den afsluttende fremstilling med en bil, der
var importeret. Da jeg viste ham regninger på de arbejder, der var
udført efter iporten, svarede inspektøren, at det var der ikke noget
fradrag for. Bilen skal være i synet, køreklar stand ved vurdering.

Du får ikke nogen telefonmæssig hjælp - så indsend du papirerne

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@