røg !
Fra : Tim

Dato : 20-04-04 16:13

jeg har en passet 1,6 fra 87 som ryger meget i perioder !
Det er hvidt røg, den bruget ikke vand og bliver ikke varm

nogle ider ?

Fra : Leon Hulstroem \(422~

Dato : 20-04-04 16:38

Har du meget kondens i din udstødning ?? det kan ryge i forbavsende lang
tid, på nogle biler tap-løber det næsten ud.

Retningslinie:

Olie - blå-hvid
Vand - hvid (og lugter tit sødt)
Brændstof - sort

Mvh
Leon

"Tim" <newsgroupe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> jeg har en passet 1,6 fra 87 som ryger meget i perioder !
> Det er hvidt røg, den bruget ikke vand og bliver ikke varm
>
> nogle ider ?

---

Fra : Tim

Dato : 20-04-04 16:59

tak for dit svar
det er "Vand - hvid (og lugter tit sødt)" der kommer tætes på men den buger
ikke rigtig noget vand ? der er noget kondens men det tap-løber ikke ?

Fra : Michael Olesen

Dato : 21-04-04 07:50

> tak for dit svar
> det er "Vand - hvid (og lugter tit sødt)" der kommer tætes på men den
buger
> ikke rigtig noget vand ? der er noget kondens men det tap-løber ikke ?

Der er ikke noget galt med din bil... Det du oplever er vanddampe der opstår
ved forbrænding af benzinen. Når det atmosfæriske betingelser er til stede,
så fortætter vanddampene i udstødningen/lige uden for udstødningen og bliver
til hvid "røg" - Helt normalt

Under optimale betingelser ser forbrændingen af Benzin (uden
tilsætningsstoffer) således ud:

2(C8H18) + 25(O2) -> 18(H2O) + 16(CO2) + Varme/Energi

Volumenmæssigt svarer det til at der for hver Liter benzin der kommer ind i
motoren, skal komme 1 Liter vand ud af udstødningen... så hvis de rette
betingelser er til stede, så kan det give en masse hvid "røg" (Vanddamp)

/mic

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 25-04-04 00:38

"Michael Olesen" <nosp@m.ns> skrev i en meddelelse
> motoren, skal komme 1 Liter vand ud af udstødningen... så hvis de rette
> betingelser er til stede, så kan det give en masse hvid "røg" (Vanddamp)

Og en liter vand bliver til 1680 liter damp, så der skal noget ud.

Mvh Thomas.