Skal man have et firma....
Fra : Ann Nielsen

Dato : 19-04-04 21:45

for at købe en bil på gule nummerplader?

Er der ellers nogle regler for folk, der vil have en bil på gule
nummerplader? Hvad skal opfyldes? Kan alle købe en bil på gule nummerplader?

Vi er nemlig kun 2 mennesker der bruger en bil, plus en bette hund, og har
derfor egentlig ikke behov for de 4-5 sæder i en bil!

Med venlig hilsen

Ann Nielsen

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 19-04-04 21:51

Ann Nielsen skrev:

> for at købe en bil på gule nummerplader?

Nej.

> Er der ellers nogle regler for folk, der vil have en bil på gule
> nummerplader?

Nej.

> Hvad skal opfyldes?

Ikke andet end hvad der skal til for ellers at købe en bil.

> Kan alle købe en bil på gule
> nummerplader?

Ja.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Frank Hansen

Dato : 19-04-04 22:01

"Thomas Thorsen" <usenet@thomasFjernDettethorsen.dk> skrev i en meddelelse
> Ann Nielsen skrev:
[klip]

> Ikke andet end hvad der skal til for ellers at købe en bil.

[klip]
Hmm, jeg mener nu der er specielle regler for indretningen af biler på gule
plader, bl.a. at der skal være en afskærmning bag førersædet. Desuden mener
jeg kun der er betalt 70% afgift af bilen, hvilken modsvares af en højere
vægtafgift (misundelses-afgiften).

....Men jeg rettes gerne hvis jeg er fejl på den - kan meget vel tænkes jeg
har blandet nogle begreber sammen :)

Frank.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 19-04-04 22:28

"Frank Hansen" <news@spinner_junk.dk> skrev :

> [...]
>vægtafgift (misundelses-afgiften).
>
>...Men jeg rettes gerne hvis jeg er fejl på den - kan meget vel tænkes jeg

Du blander kun det sammen at købe en gulpladebil, og de krav der er
til den ;)

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 19-04-04 22:50

Frank Hansen skrev:

> Hmm, jeg mener nu der er specielle regler for indretningen af
> biler på gule plader,

Det er korrekt at der er krav til indretningen, men spørgsmålet synes
mere at gå på om der var krav til ejeren.

Jeg går ud fra at bilen allerede er indrettet så den overholder kravene
til gulpladebiler når den købes. Det behøver den selvfølgelig i
princippet ikke være.

--
Thomas Thorsen

http://nrpl.dk

Fra : Henrik

Dato : 20-04-04 05:59

Husk hvis bilen er fra 9/98 og frem skal du betale et tillæg for privat
anvendelse på normalt 5040 kr. om året.
Så normalt bliver vægtafgift om året på ca. 9000 kr.
Men finder i en fra før 6/98 skal der ikke betales tillæg !

Henrik

Fra : Henrik

Dato : 20-04-04 06:04

Fejl - Biler fra 6 - 1998 og frem

Henik

Fra : dosser

Dato : 20-04-04 08:17

> [...]
>
> Jeg går ud fra at bilen allerede er indrettet så den overholder kravene
> til gulpladebiler når den købes. Det behøver den selvfølgelig i

Men vær opmærksom på at nogle sælges uden moms, dette kræver at du har et
firma ellers skal du lægge momsen til.

Jan

Fra : Tobester

Dato : 20-04-04 16:01

De der 5000KR/ÅR., er det ikke over en vis vægtgrænse eller noget med noget
diesel?

Fra : Henrik

Dato : 20-04-04 17:06

Vægt på op til 2000 kg er beløbet 900 kr
Og over 2001 kg til 4000 kg er prisen 5040 kr om året
Men de fleste biler bliver vejet op over de 2001 kg da man så skal betale
minder i reg. afgift på bilen.
For biler som anvendes blandet privat og erhvervsmæssigt betales 50 % af den
førnævnte afgift.

Henrik