ruser/gran ??
Fra : Martin Lund

Dato : 29-04-01 11:53

Er der en i denne gode gruppe der kan give mig et svar på om ruser
også er indfatte i reglen med 100 meter fra kysten ? og glæder dette også
moler ??
med venlig hilsen Martin

Fra : Alex Linaa

Dato : 29-04-01 12:25

Martin Lund wrote:

> Er der en i denne gode gruppe der kan give mig et svar på om ruser
> også er indfatte i reglen med 100 meter fra kysten ? og glæder dette også
> moler ??

Ruser er _ikke_ omfattet af denne regel, ej heller bundgarn.
Reglen gælder alene nedgarn, jvf. fiskerilovens kap. 6.

Venlig hilsen
Alex Linaa

--
http://belone.linaa.com -Se hvor langt hornfisken er nået (Indmeld selv)
http://muddi.linaa.com -Min dejlige Sankt Bernhard

Fra : Martin Lund

Dato : 29-04-01 14:30

surt da de nogle gange står meget i vejen!
mvh Martin
P.S tak for svaret

Fra : Alex Linaa

Dato : 29-04-01 14:53

Martin Lund wrote:

> surt da de nogle gange står meget i vejen!

Ja, det kan nogle steder være en veritabel skov af vager.
Een ting gør det ekstra surt, nemlig at man heller ikke må fiske inden
for en afstand af jeg tror 100 meter fra faststående redskaber. Så er
det os der er på ulovligt fiskeri.

venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Martin Lund

Dato : 29-04-01 15:12

Det vr jeg ikke klar over !!!
surt
martin

Fra : Erik Munck

Dato : 29-04-01 19:29

Prøv at tale med de pågældende fritidsfiskere og spørg om ikke I kan finde
en ordning,så der er plads til os alle.

Muncken

Fra : Lund

Dato : 29-04-01 21:35

Næste gang du kommer op til Helsingør så prøv at tage over til lystbåd haven
på den nordlige mole. Der ligger et sted mellem 3/5 ruser med en 50/60
meters mellem rum helt inde ved stenene. Jeg var der oppe i dag sammen med
min nevø,da vi hade miste 6 forfang på tre forskelige steder kørte vi hjem.
Der var ikke plas til os alle !!!
mvh Martin

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-04-01 08:20

"Lund" <ml.nkmdk@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meters mellem rum helt inde ved stenene. Jeg var der oppe i dag sammen med
> min nevø,da vi hade miste 6 forfang på tre forskelige steder kørte vi

Må man overhovedet sætte ruser ved moler?
Det kan da ikke være ret hensigtsmæssigt for nogen parter, idet der jo er
skruer m.m. at tage hensyn til der hvor bådene sejler.

Er der nogen der kender reglerne for ruser ved moler, havne, og anløbsbroer?

Venlig hilsen
Alex Linaa

--
http://belone.linaa.com - Se hvor langt hornfisken er kommet.